این 12 عادت بد را انجام ندهید!

به گزارش عکس پارسی، ممکن است برخی عادات افراد برای ما آزار دهنده باشند، عاداتی که به نظر می آید شخص دیگر حتی متوجه انجام آنها هم نمی گردد و برایش عادی است. اگر در رفتار خودمان هم نگاه کنیم، متوجه می شویم خود ما هم این کارهای غلط را انجام می دهیم.

این 12 عادت بد را انجام ندهید!

این هم لیستی از عادات بدی که برای همه ما عادی شده و آنها را به وفور در اطراف مان می بینیم:

1- بلد نبودن رفتارهای اجتماعی

افرادی را در گوشه و کنار جامعه می بینیم که گمان می نمایند هر طور با بقیه رفتار نمایند، کسی نباید از دست شان ناراحت گردد. یکی از مثال های این رفتارهای ناراحت نماینده پرسیدن سوالاتی است که به ما مربوط نیست. پرسیدن سوالات شخصی و خصوصی که دانستن جوابش فرقی به حال ما ندارد و فرد مقابل را ناراحت می نماید، چه لزومی دارد؟

یکی دیگر مثال های این رفتار تشکر نکردن است. هر کسی هر کاری، هر چقدر هم کوچک، برای تان انجام داد، حتما از او تشکر کنید. لازم نیست متنی بلند بالا برای این کار آماده کنید، همینقدر که زبانی بگویید متشکرم هم کافی است.

2- صحبت با تلفن همراه در مکان های عمومی

زمانی که دارید در یک مکان عمومی با تلفن همراه تان صحبت می کنید همواره به خاطر داشته باشید که کجا هستید. درمورد مسائلی مثل توصیه دکترتان راجع به بیماری که دارید، بحثی که امروز صبح با رئیس تان داشته اید و چیزهای دیگری که لازم نیست تمام افراد موجود در آن محل از آن اطلاع پیدا نمایند، با صدای بلند صحبت نکنید. بهتر است برای صحبت راجع به مسائل خصوصی با دوستان تان صبر کنید تا به مکانی خلوت، ماشین تان و یا خانه برسید.

3- استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی

افرادی که همواره سرشان در شبکه های اجتماعی است، قبل از وجود این شبکه ها چه می کردند؟ احتمالا دوستی هایی واقعی، دوستانی که رو در رویشان بودند، داشتند. استفاده از شبکه های اجتماعی کار ما را آسان و روابط ما را گسترده نموده است، اما نباید از افرادی که به طور فیزیکی در اطرف مان هستند غافل شوید تا با کسانی که پیش مان نیستند صحبت کنیم.

4- احاطه کردن فردی که در جلوی پیشخوان مغازه است

زمانی که منتظرید فردی کارش با صاحب مغازه تمام گردد تا شما هم بتوانید خریدتان را انجام دهید، مقداری عقب تر بروید. همه ما در این زمان ها احتیاجمند حریم خصوصی هستیم، حتی اگر می خواهیم مقداری شکلات بخریم.

5- پوشیدن لباس های نامناسب

براساس جایی که می خواهید بروید، و یا مناسبتی که به آن دعوت هستید، لباس بپوشید. مثلا در سر کار لباسی شیک و رسمی بپوشید. پوشیدن لباس های دم دستی برای محیط کار خیلی جالب نیست.

درست است که آدم دوست دارد در محیط خانه و محله خود راحت باشد، اما قبل از اینکه بخواهید با راحتی تمام با پیژامه به سوپر مارکت بروید، اندکی درنگ کنید.

6- نامهربان و ناشکیبا بودن با افراد کم توان

وقتی فردی را بر روی ویلچر در سوپرمارکت می بینید، لحظه ای درنگ کنید و از او بپرسید که آیا احتیاج دارد شما چیزی را از قسمت های بالای قفسه به او بدهید. این کار را به عنوان یک لطف در حق او نبینید. هیچ وقت در محل پارکی که برای افراد کم توان در نظر گرفته شده است پارک نکنید، مگر آنکه خودتان کم توان باشید.

7- فراموش کردن بزرگ ترها

هیچ وقت از قلم نیاندازید که چه کسی راه این جهان را برای تان هموار کرد، هیچ وقت افراد مسن تر را از قلم نیاندازید. شخصی که الان از نظر شما پیر و از کار افتاده است همان کسی که در کودکی به شما غذا داد، ترو خشک تان کرد و اشک هاتان را پاک کرد.

اگر کسی را در خانه سالمندان می شناسید، بعد نیست هر از گاهی وقت بگذارید و سری به او بزنید.

8- اجازه دادن به بچه ها برای انجام هر کاری

حتما متوجه شده اید زمانی که کسی به فرزندش اجازه انجام هر رفتاری را در مکانی عمومی می دهد، تا چه حد آزار دهنده است. مهم نیست که کودک تان در حال بازی یا ایجاد سر و صدا باشد، در کل این رفتار سایرین را کلافه خواهد نمود. گاهی رفتارهایی که از کودک سر می زند، از نظر والدین بامزه است و آنها حتی متوجه آزار دهنده بودن آن برای بقیه نمی شوند.

9- رفتار نامناسب سر میز غذا

قبل از اینکه با بقیه سر میز غذا بنشینید، آداب غذا خوردن را یاد بگیرید. حرف زدن با دهان پر، پریدن غذا از دهان به بیرون یا با صدا غذا را جویدن تنها تعدادی از رفتارهای بدی است که می توانیم در هنگام غذا خوردن داشته باشیم.

بعلاوه اگر چیزی را از درون دیس برداشتید و در بشقاب تان گذاشتید، آن را دوباره به دیس برنگردانید، این کار بسیار نامناسب است.

10- نشان ندادن قدردارنی

بعد از اینکه کسی به شما هدیه ای می دهد، یک پیغام تشکر برایش ارسال کنید. لازم نیست ده ها صفحه پیغام تشکر بنویسید، تنها کافی است که از آن فرد تشکر کنید و به او بگویید هدیه اش تا چه حد دوستداشتنی بوده و به دردتان خورده بعلاوه برنامه تان برای استفاده از آن هدیه را به او بگویید.

اگر وقت تلفن کردن به او را ندارید، می توانید یک پیغام برایش بفرستید.

11- اعلام نکردن شرکت کردن یا شرکت نکردن در مهمانی

وقتی کسی شما را به مهمانی دعوت می نماید، چه تلفنی زنگ بزند و چه برای تان کارت دعوت بفرستد، حتما به او بگویید که در مهمانی شرکت خواهید کرد یا خیر. با اعلام نکردن این موضوع کار میزبان را دو برابر می کنید و او را مجبور می کنید یک بار دیگر برای پرسیدن اینکه آیا می آیید یا خیر به شما زنگ بزند.

12- حرف زدن با لحن و کلمات نامناسب

وقتی با لحن و کلماتی که در جمع دوستان صمیمیمان به کار می بریم، در محیط های عمومی صحبت می کنیم، نتیجه اصلا جالب نیست. در این حالت، افراد هم تمایل کمتری به برقراری ارتباط با ما دارند. پس در جمع ها و مکان های عمومی با لحنی مودب تر صحبت کنیم.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2062

به "این 12 عادت بد را انجام ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 12 عادت بد را انجام ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید