بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران/همدان شهردار نهاوند گفت: متاسفانه تا به امروز بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است و به زودی املاک واجد ارزش در این شهر تعیین تکلیف می شوند.

بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگاران مجید یوسفی نوید روز پنج شنبه 30 دی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شهر نهاوند بازآفرینی شهری تا به امروز مورد توجه قرار نگرفته است که در این راستا املاک واجد ارزش را فراخوان دادیم، ضابطه تعریف شد و با انجام ادامه کار، مشخص تکلیف خواهد شد.

وی شرح داد: ️این املاک می تواند در تقویت صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال و توسعه آن مثل کافه کتاب، دمنوش خانه ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

یوسفی نوید با بیان این که شهرداری نهاوند برای ساماندهی بافت های قرار گرفته در این محدوده 50 درصد تخفیف قائل است، اضافه کرد: برای گشایش گره ترافیکی شهر هم مشاور در نظر گرفته ایم تا مطالعات زیربنایی را از هفته آینده انجام دهد.

وی ادامه داد: در بحث جذب سرمایه گذار در حال پیگیری هستیم شیوه نامه عالی آن را که ابلاغیه وزیر کشور بود دو هیات عالی و کارشناسی تشکیل شد و با سازمان سرمایه گذاری همدان هم تفاهم نامه برقرار شده است که با توجه به رایزنی با یک سرمایه گذار پس از انجام شیوه نامه ها این برنامه ها اجرا خواهد شد.

شهردار نهاوند در ادامه به آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: با توجه به آماده سازی و راه اندازی کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند، در سال جاری سه هزار تن آسفالت در معابر شهری ریخته شده که بر اساس برآوردهای به عمل آمده معادل 4.5 میلیارد تومان هزینه بوده است.

یوسفی نوید از جذب 460 تن قیر رایگان خبر داد و اضافه کرد: به منظور ادامه نهضت آسفالت اخیرا 460 تن قیر رایگان تحویل و تخلیه شده که با این میزان می توان 11 هزار تن آسفالت را در سطح نهاوند اجرا کرد و به همین منظور نهضت آسفالت در سال آینده با قوت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به این که ️ماهانه بیش از چهار میلیارد تومان هزینه دستمزد و حقوق کارکنان و کارگران شهرداری نهاوند پرداخت می شود، بیان کرد: به منظور ساماندهی بازار خودرو، سند ترمینال قدیمی نهاوند به متراژ 15 هزار مترمربع به شهرداری واگذار شد.

یوسفی نوید اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه های اتومبیل به صورت پراکنده در برخی منطقه ها شهر فعالیت داشته و مشکلاتی را برای مردم و ترافیک شهری ایجاد کرده اند ایجاد بازار خودرو در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به همین منظور ترمینال قدیم برای اجرای این کار مشخص شد، تاکید کرد: ایجاد بازار خودرو زمینه های کارآفرینی را در شهرستان فراهم می کند ضمن اینکه طبق برنامه امیدواریم مجوز پروانه بازار تا قبل از عید سال جاری صادر شود تا بتوانیم کار را در سال آینده به انتها برسانیم.

شهردار نهاوند یادآوری کرد: اصلاح سیستم پاکسازی و نظافت شهر با تعریف کد و موقعیت برای نیروها و افزایش باکس زباله در محله ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و هم چنین اسناد و اراضی بلاتکلیف شهرداری را ساماندهی و در سامانه بارگذاری و مشخص تکلیف می کنیم.

به گفته وی ️جمع آوری سگ های بلاصاحب هم با اطلاع مردم به سامانه 137 با روش زنده گیری انجام می شود و هم چنین عقیم سازی در چند مرحله هم اجرا خواهد شد.

یوسفی نوید در انتها از آماده سازی گرمخانه در شهر نهاوند خبر داد و اظهار کرد: به منظور ایجاد سرپناه برای افراد بی خانمان در فصل سرما با مشارکت خیرین دو کانکس به مبلغ 107 میلیون تومان تهیه شده که در شبانه روز می تواند حدود 15 نفر را سرپناه دهد که به زودی افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1936

به "بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازآفرینی شهری در نهاوند مورد توجه قرار نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید