جاذبه های گردشگری و دیدنی پوکت تایلند

به گزارش عکس پارسی، پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از بهترین جزیره های تفریحی در جهان می باشد که سالانه پذیرای توریستان زیادی می باشد. پوکت دارای سواحل چشم نواز و امکانات تفریحی مهیج نظیر امکان غواصی در آب های شفاف، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب و قایق سواری می باشد و ازاینرو شهری فوق العاده برای کسانی است که از تور پوکت تایلند استفاده می کنند. در این مطلب سعی شده است تعدادی از جاذبه های گردشگری و دیدنی پوکت معرفی شود.

جاذبه های گردشگری و دیدنی پوکت تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

فیل سواری در پوکت تایلند

علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می نمایند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.

معبد چالونگ Chalong پوکت تایلند

این معبد زیبا ترین معبد پوکت می باشد که اخیرا بازسازی شده است و با شهر 8 کیلومتر فاصله دارد.دلیل شهرت آن وجود مجسمه تمثال بودا میباشد که در غربی ترین نقطه سالن معبد قرار گرفته. این معبد را میتوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پوکت نامید. در این معبد مجسمه های دیگری از بودا و بتکده های بزرگ که شامل استخوانهای تراشیده بودای اعظم هستند و همچنین انجام نماز و عبادت های موزون کاهنان زن مورد توجه گردشگران است. این معبد یکی دیگر از دیدنیهای پوکت تایلند می باشد.

جزیره فی فی Phi Phi پوکت تایلند

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرجهتی در دنیا و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره پی پی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه برای آن قایق می روند. پی پی که در 48 کیلومتری پوکت واقع شده، در کل شش جزیره را شامل می گردد ولی دو جزیره اصلی آن، پی پی کوچک Phi Phi Lei و پی پی بزرگPhi Phi Don هستند که جزیره کوچک ساکن ندارد اما ساکنان جزیره بزرگ را مسلمانانی از جنوب تایلند تشکیل می دهند. اصلی ترین جاذبه پی پی کوچک، غار بزرگی به نام Viking Cave و به مساحت 3.2 کیلومتر مربع است که نام آن را از نقش های روی دیوار غار گرفته اند. بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها 42 کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به پی پی نیز از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا در این زمان دریا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند.

رفتینگ پوکت تایلند

قایق سواری در تنداب (رفتینگ) یکی از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی پوکت است. گردشگران و مسافران تور تایلند زمانی که با قایق بادی جهت 4 کیلومتری را از بین جنگل ها عبور می نمایند، یکی از پر ماجراترین و مفرحترین ساعت های خود را سپری مینمایند. بهترین زمانی که برای این کار مناسب است در فصل بارندگی یعنی از ژوئن تا نوامبر می باشد.

جزایر جیمز باند پوکت تایلند

یکی از مجموعه جزایر اطراف پوکت Ko Tapu معروف به جزیره جیمز باند است که در فاصله 15 کیلومتری آن واقع شده است. در این جزیره سنگی به ارتفاع 20 متر که حدود مساحت 200 متر آب دور آن گرفته است واقع شده است.این منطقه به این علت جیمز باند نام گرفته که یک بار راجر مور هنرپیشه آمریکایی در دهه 1960 در این جزیره در فیلمی از سری فیلم های 007 بازی کرد. در قلب این جزیره غار زیبایی وجود دارد و بازدیدنمایندگان آن با سوار شدن بر کایاک ها (قایق های بادی) لحظات خوشی را سپری مینمایند. همچنین با گشت و گذار اطراف این جزیره صدها جزیره کوچک و بزرگ را خواهید دید.

جشن فانتاسی یا فانتزیا در پوکت تایلند

در ساحل کامالا از بهترین دیدنی های تایلند و بزرگترین نمایشی است که در این جزیره برگزار می گردد. نمایش طناب و بند بازی، اجراهای گروهی با فیل ها و سایر حیوانات و همچنین اجرای نمایش های داستانی، آمیزه ای از سنت و خیال که برای شما شبی یاد ماندنی را رقم خواهد زد.فانتاسی شو از بهترین تفریحات پوکت به شمار می رود که جذاب و دیدنی، فوق العاده تاثیر گذار و مفرح می باشد. و یکی از بزرگ ترین نمایش هایی است که در آسیا برگزار می گردد و بازی ها و سرگرمی های متنوع و فروشگاه های متعدد، کاخ فیل ها، حیات وحش دیدنی، و رستوران ها و دکه های فست فود در این مکان یافت می گردد. که با وجود ساختمان ها و معماری بی نظیر آن، فروشنده های حرفه ای، و فیل های سیرک فرز و زرنگ، یکی از بهترین های تایلند می باشد.و بزرگترین پارک فرهنگی به شمار می رود.در این منطقه روستایی فروشگاه های بسیار متنوع وجود دارد که تی شرت، لباس شنا و جواهرات را به فروش می رسانند. و بازی های کارناوال فیل سواری و رستوران های بسیاری در آنجا وجود دارد. در این نماشگاه همه چیز برای تفریح و سرگرمی و غذاهای لذیذ تایلندی برای شما مهیاست. بهتر است حتی یک ثانیه از این تفریحات را از دست ندهید! برای راحتی میهمانان و گردشگران در هر نقطه از این منطقه تاکسی سرویس ها و خدمه مهربان منتظر خدمت رسانی می باشند. در فانتاسی شو پوکت علاوه بر رستوران، کاخ فیل ها، تاتر جادوئی و کاخ صدساله، معبد آنگکور نیز بسیار زیبا و تاثیرگذار می باشد.

در سالن رستوران گلدن کیناره، 4000 جایگاه برای میهمانان وجود دارد و بنابراین شما برای یافتن جای نشستن به دردسر نمی افتید. 2 تا از بوفه ها در این رستوران ترکیبی از غذاهای بین المللی و تایلندی را سرو می نمایند در حالی که منوی غذای آن را بروی میز ورودی خواهید یافت. قبل از غذا فنجان قهوه و پس از آن دسری خوشمزه برای شما سرو می گردد. قبل از آغاز نمایش که از بهترین دیدنی های پوکت می باشد، شما دائما در حال تفریح و سرگرمی هستید که متوجه گذر زمان نمی شوید. همچنین در کنار ساحل بازی های مختلفی برای سرگرم نمودن بچه ها فراهم آمده است. از فروشگاه های این منطقه سوغاتی و یادگاری های جالبی را می توان تهیه نمود. از نمایشگاه لباس و عکس سنتی تایلند نیز دیدن کنید.

قبل از ورود وسایل شما بازرسی می گردد و سپس به سالنی بزرگ با بازیگران و بچه فیل ها و ببرهای زیبا راهنمایی می شوید. و در صورت تمایل از شما عکس گرفته می گردد و البته هزینه آن باید پرداخت گردد. سالن تاتر راس ساعت 20.30 باز می گردد و نیروهای امنیتی ، تماشاگران را به طرف جایگاه هایشان راهنمایی می نمایند. مهم ترین مسئله شور و هیجان بسیار زیاد این تاتر جذاب می باشد که پیر و جوان را متحیر می سازد. این سالن هر روزه به جز پنج شنبه ها از ساعت 17.00 الی 23.30 باز می باشد. درها راس ساعت 21.00 بسته می گردد. صحنه تاتر بزرگ و بسیار مهیج می باشد.فضای سالن با دودو و نور و پایکوبی سنتی تایلند شما را شگفت زده می نماید. علاوه بر فیل ها در این نمایش از بز، خروس و گاو وحشی و پرندگان نیز استفاده می گردد.

مجسمه بودای اعظم پوکت تایلند

مجسمه بسیار بزرگ بودای اعظم در حالت نشسته که کاملا به رنگ سفید ساخته شده است، یکی از مجسمه های خیره نماینده در شهر پوکت است.این مجسمه بالای تپه ناکرد واقع شده است و تقریبا از همه جای جزیره به خوبی دیده می گردد. این مجسمه حدود 45 متر ارتفاع دارد و بزرگ ترین مجسمه بودا در تایلند است.محل این مجسمه در جایی بین خلیج چالونگ و دریای آندامان و کاتا واقع شده است.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 461

به "جاذبه های گردشگری و دیدنی پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری و دیدنی پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید