20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت اول)

به گزارش عکس پارسی، تفریحات رایگان در پاریس

با توجه به اینکه هزینه های مسافرتی رو به افزایش هستند، خیلی خوب است که بدانیم چه تفریحاتی پاریس رایگان هستند! گردشگرانی که مایلند کمی از مسیر عادی گردشگری فاصله بگیرند، با کشف بسیاری از گنجینه های مقرون به صرفه قیمت تر پاریس، شگفت زده خواهند شد و در عین حال می توانند در پول خود صرفه جویی نمایند تا یک غذای خوب بخورند یا یک یادگاری ارزشمند خریداری نمایند. اگر در سفری که به پاریس دارید، پول زیادی همراه نمی برید، نگران نباشید؛ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه می توانید در هزینه ها یتان صرفه جویی کنید و پاریس واقعی را ببینید!

20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت اول)

1. از تماشای موزه هنرهای مدرن و نیز موزه کوچک هنر لذت ببرید

این دو مکان عمده که زیر سایه مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (Centre Pompidou) و موزه بزرگ پنهان شده اند، به دو علت ارزش بازدید را دارند؛ یکی به خاطر داشتن کلکسیون های جهانی و دیگری هم به خاطر نمایشگاه های زیبایی که در آنها برگزار می شوند. موزه هنرهای مدرن که خواهر موزه توکیو است، مسیر هنرهای دیداری و بصری اروپایی مربوط به قرن های 19 و 20 را دنبال می نماید. نمایشگاه های ویژه همانند نمایش های اخیر لیندر، کیث هارینگ، و سونیا دلاونی ورودیه کمی دریافت می کنند (8 تا 11 یورو). موزه کوچک هنر هم که به تازگی بازسازی شده، ساختمانی تماشایی دارد که در اصل برای نمایشگاه جهانی سال 1900 طراحی شده بود و اکنون برخوردار از هنرهای تزئینی، نقاشی دیواری و کارهای چوبی مربوط به اوایل قرن 20 است. کافه دایروی داخل باغ آن هم که ناهار و چای سرو می نماید، یکی از رمز و رازهای پاریس است که به خوبی نگهداری شده است. نمایشگاه های اخیر (ورودیه 8 یورو) شامل هنرهای تزئینی هستند و میزبان هنرمندانی همانند باکارات اسطوره کریستال، و نیز کارل لارسون، محبوب ترین نقاش سوئدی می باشند.

2. یادگیری در موزه های کوچک

در کنار پارک مونسو (Parc Monceau)، موزه نیسیم دو کاموندو واقع شده که یکی از بزرگترین مثال های پاریس در مورد هنر زندگی اشرافی است. این موزه زمانی خانه بانکدار معروف، مویز دو کاموندو (Moïse de Camondo) بود و اکنون نماد هنرهای تزئینی فرانسه و اروپا است و دقیقاً به همان شکلی که کاموندو آن را به افتخار پسرش که در جنگ جهانی اول کشته شده بود به فرانسه تقدیم کرد، نگهداری شده است. از میان دیگر موزه هایی که زمانی یک خانه بوده اند، می توان به موزه کوگناک-جی (Musée Cognacq-Jay) اشاره نمود که در یک هتل در پاریس در منطقه ماره (Marais) واقع شده و زمانی در تملک بنیانگذار لاساماریتن (La Samaritaine)، یکی از نخستین فروشگاه های بزرگ پاریس بود. این موزه هم مملو است از هنر و اشیای ارزشمند و گواهی دیگر بر هنر فرانسه است.

نکته: اولین یکشنبه هر ماه تقریباً تمام موزه های پاریس از جمله لوور، و نیسیم دو کاموندو، و اورسی بدون ورودیه باز هستند.

3. در اطراف پرلاشز قدمی بزنید

پرلاشز، بزرگترین آرامستان پاریس است و یکی از مجذوب کننده ترین مکان ها برای گردش به ویژه در روز قدیسان در اول نوامبر به شمار می رود. در این روز، پاریسی ها بر مزار از دست رفتگان خود گل می گذارند. این آرامستان در یک دره با شیب تند در محله بیستم واقع شده و دارای گذرگاه هایی مملو از قبر با اشکال گوناگون است؛ از سنگ های ساده گرفته تا سنگ های تراشیده شده که جایگاهی هم برای نگهداری اشیای مختلف دارند. بالزاک (Balzac)، کولت (Colette)، پروست (Proust)، اسکار وایلد، مولیر (Molière)، شوپن، سارا برنهارت، ایزادورا دونکن (Isadora Duncan)، گرترود اشتاین، و جیم مورسیون تنها چند نفر از اشخاص برجسته ای هستند که در این سرای ابدی آرمیده اند.

4. در کلیساهای تاریخی پاریس به گردش بپردازید

تقریباً همه افرادی که به پاریس می آیند، از کلیسای نوتردام مربوط به قرن 12 هم تماشا می کنند که عبادتگاه ها و پنجره های زیبایی دارد. با این وجود، کلیساهای جالب دیگری نیز در اطراف پاریس هستند که از میان آنها می توان به کلیسای سن شاپل (Sainte-Chapelle) اشاره نمود که در ایل دولاسیته (Ile de la Cité) واقع است. در محله ششم پاریس، یکی از قدیمی ترین کلیساهای پاریس یعنی کلیسای سن ژومن د پر (Église St-Germain-des-Prés) واقع شده و در کنار آن، کلیسای سر به فلک کشیده سن سولپیس (St-Sulpice) همراه با نقاشی های دیواری از دلاکروا (Delacroix) دیده می شود. تگر از پون دارکول (Pont dArcole) عبور کنید، به کلیسای مجلل سن گراوی-سن پروته (St-Gervais-St-Protais) می رسید که با خیابان های سنگ فرش احاطه شده است.

در قسمت پایینی خیابان زیبای میرون، کلیسای سن پاول-سن لوییس (St-Paul-St-Louis) اثری از دلاکروا با نام مسیح بر کوه زیتون دیده می شود. بر فراز تپه مونتمارتر (Montmartre) نیز کلیسای معروف سکره کر دو مون مارتر (Sacré-Coeur) است که در بالای آن می توان نمای بسیار جالبی از پاریس را مشاهده نمود. چند قدم آن طرف تر، کلیسای کمتر مشهور سن پییر د مونتمارتر (St-Pierre de Montmartre) دیده می شود که قدیمی ترین کلیسای پاریس محسوب می شود و روی یک ساختمان مذهبی رومی بنا نهاده شده است.

5. به تماشای آرنز دو لوتیس (ARÈNES DE LUTÈCE) بروید

تاریخ دانان می دانند که پاریس زمانی یکی از مستعمرات مهم روم بود؛ اما بسیاری از گردشگران نمی دانند که خرابه های یکی از بزرگ ترین تماشاخانه های روم، در قسمت جنوب شرقی مرکز شهر و در محله پنجم واقع شده است. آرنز دو لوتیس در نخستین قرن پیش از میلاد ساخته شد و شهروندان رومی در آن به تماشای تئاتر و گلادیاتورها می پرداختند. وجود این مکان همیشه برای باستان شناسان و مورخان یک اسطوره بود تا اینکه در سال 1860 در طی حفر زمین برای راه آهن کشف شد. این تماشاخانه جای کافی برای 15000 تماشاچی دارد. دیوارهای سنگی و صندلی های آن تا حد بسیار زیادی حفظ شده اند و تراس داخلی آن نیز اکنون فضای پیک نیک مطبوعی است و بچه ها هم از آن برای زمین بازی فوتبال استفاده می کنند.

6. آشپزی کنید

تنها کمی کنجکاوی و حس ماجراجویی ضروری است تا بتوانید از مجموعه وسوسه آور دوره آموزشی آشپزی رایگانی که به وسیله فدراسیون آشپزی فرانسه برگزار می شود، استفاده کنید. این فدراسیون در سال 2007 تأسیس شد تا به ترویج سبک آشپزی فرانسوی به عنوان یک فعالیت سالم و مطبوع بپردازد و همه افراد فارغ از اندازه مهارت، بتوانند از آن بهره مند شوند. از همه بهتر این که این دوره ها در نمایشگاه هایی در اطراف پاریس برگزار می شوند و بنابراین می توانید از لذت تجربه فرهنگ فرانسوی برخوردار شوید. اگرچه کلاس ها به زبان فرانسه برگزار می شوند، اما همه افراد می توانند در آنها ثبت نام و در دوره های یک ساعته آن شرکت کنند. عنوان بعضی از کلاس ها از این قرار هستند: شکلات 100درصد، جشن عید پاک، و سبزی های خورشید.

7. خوراکی های مجانی میل کنید

در فروشگاه لا درنیر گوت (La Dernière Goutte) روزهای آدینه 5 بعد از ظهر، می توانید پنیر رایگان هم میل کنید. خوش به حالتان اگر در طی یکی از جشنواره های امتحان طعم غذا در فروشگاه کاو آگ (Caves Augé) در پاریس باشید! این فروشگاه بسیار شلوغ که به دومین غار قدیمی پاریس هم مشهور است.

8. سری به بازارهای فضای باز در پاریس بزنید

بازار مارش او پوس سن اوئن (Marché aux Puces St-Ouen) که با نام کلیگنانکورت (Clignancourt) هم شناخته می شود، همیشه خودش را به روز می نماید. قسمت اصلی این بازار، ویلاژ ونتاژ (Village Vintage) است که در یک حیاط بزرگ در خارج از خیابان رُسیه (Rosiers) واقع می باشد و دارای یک کافه عالی، گالری های هنری، لباس های قدیمی، و اندازه زیادی از طراحی های قرن بیستمی است. بسیاری از کسانی که اهل حراجی ها هستند، هنوز هم خرید از وانو (Vanves) را ترجیح می دهند؛ اما یادتان باشد که خیلی زود به آنجا بروید چون ساعت 1 بعد از ظهر بسته می شود. کسانی که زود به آنجا می روند، می توانند در پورت دو مونتریو (Porte de Montreuil)، اجناس زیادی را زیر و رو کنند. خیلی از افراد هم به سراغ فوا دو شاتو (Foire de Chatou) می روند که در روزهای آخر هفته در ماه های اکتبر و مارس برگزار می شود و اجناس آنتیک به فروش می رساند. این بازار به عنوان بزرگترین بازار فضای باز در فرانسه شناخته می شود و دارای همبرگر نیز هست و در فاصله ده دقیقه ای از پاریس واقع شده است.

نکته: هر بخشی از پاریس، میزبان بازار خاصی است که با زمان بندی سالیانه برگزار می شود. در هر دکه روزنامه فروشی، می توانید یک نسخه از پاریسکوپ یا راهنمای پاریس را خریداری کنید که لیست تمام آنها را در خود درج نموده است.

9. تجربه هنر در لو سنتکواتر (LE CENTQUATRE)

ساختمان سنتکواتر قرن هجدهمی که در لا ویلت (La Villette) واقع شده، از اواخر دهه 60 میلادی رها شده بود تا اینکه در سال 2008 و پس از پنج سال بازسازی، به عنوان یک فضای بزرگ هنری گشایش یافت. اکنون لو سنتکواتر در زمره نمایشگاه های هنری برتر اروپا محسوب می شود و هنرمندان بین المللی در آن به نمایش آثار خود می پردازند؛ از هنرهای دیداری و بصری گرفته تا موسیقی، تئاتر، سینما و هنر ویدیویی. در طی روز نیز، پاریسی ها از هر قشری به اینجا می آیند تا از کافه، رستوران، پیتزا فروشی، و سوپرمارکت آن خرید کنند. خریداران عاشق فروشگاه قدیمی خیریه فرانسه با نام امائو (Emmaüs) و کتاب فروشی عالی واقع در سنتکواتر هستند. خانه بچه ها نیز فعالیت هایی برای بچه ها نوزاد تا پنج ساله دارد.

10. تماشای سینمای رایگان

تماشای فیلم های خارجی و آمریکایی محبوب در فضای بیرونی روی یک پرده نمایش بزرگ، خیلی می تواند لذت بخش باشد. در این شهر فیلم محور، هواداران سینما هرگز چنین فرصتی را از دست نمی دهند. کافی است پتوی تان را به همراه لوازم پیک نیک بردارید و به سمت پراک دو لا ویلت (Parc de la Villette)، بزرگترین پارک پاریس بروید. در ماه های ژوئیه و اوت، سینما آن پلن ایر (Cinéma en Plein Air) میزبان یک سری از فیلم ها است که همگی به زبان انگلیسی هستند. از سرانجام ژوئیه تا اواسط اوت، انجمن تصاویر پاریس نیز میزبان جشنواره ای است که در پارک های عمومی سرتاسر پاریس، فیلم های کلاسیک فرانسوی را روی صفحات نمایشگر بزرگ نمایش می دهد. بعلاوه، می توانید به سینمای پنیش (Peniche) در یک قایق در کانال اورک (Ourcq) در پارک ویلت بروید که روزهای آدینه و شنبه، میزبان مجموعه ای رایگان از فیلم ها و کنسرت هاست.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2266

به "20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید