تاثیر دما بر تصمیم گیری هنگام خرید

به گزارش عکس پارسی، بعضی از فروشگاه های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می نمایند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.

تاثیر دما بر تصمیم گیری هنگام خرید

محققان اظهار کردند که دمای سردتر منجر به خرید احساساتی در افراد خواهد شد.به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، آیا می دانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیم گیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن می نماید؟.محققان دانشگاه آکسفورد این آنالیز را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیط های خرید بر تصمیم گیری افراد هنگام خرید تاثیر می گذارد.آنها عنوان کردند که دمای کمتر (سردتر) منجر به این می گردد که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیم گیری نمایند.کارشناسان این آنالیز را بر اساس تمایل به خرید در روبرو با موسیقی و فیلم های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می نمایند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد نمود.از این رو، بعضی از فروشگاه های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می نمایند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.این آنالیز در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 154

به "تاثیر دما بر تصمیم گیری هنگام خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر دما بر تصمیم گیری هنگام خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید