تهران در مواقع اضطراری تا چند ساعت آب شرب دارد؟ ، مدیریت بحران در شرایط بحرانی شوخی است

به گزارش عکس پارسی، عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه زیرساخت های شهر تهران شرایط خوبی ندارد و این مساوی با بحران است. ما به علت انباشت جمعیت در تهران دچار بحران هستیم و باید بدانیم که مدیریت بحران در شرایط بحرانی شوخی است.

تهران در مواقع اضطراری تا چند ساعت آب شرب دارد؟ ، مدیریت بحران در شرایط بحرانی شوخی است

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای شهر تهران در آستانه پنجم دی ماه (روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی) به موضوع خطرات فرونشست و تبعات ناشی از آن در محلات تهران پرداختند.

در ادامه یکصدوهفدهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز به ریاست مهدی چمران برگزار گردید، اعضای شورای شهر تهران پس از گزارش علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطالبی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران به عنوان نخستین عضو سخنران با اشاره به جمعیت بالغ بر 10 میلیون نفری در تهران اظهار کرد: متأسفانه زیرساخت های شهر تهران شرایط خوبی ندارد و این مساوی با بحران است. ما به علت انباشت جمعیت در تهران دچار بحران هستیم و طبیعی است که مدیریت بحران در شرایط بحرانی شوخی است.

او توضیح داد: بنده چندی پیش در ارتباط با ساماندهی امدادگران در کوهستان نیز تذکری را به شهرداری تهران دادم و با توجه به اینکه شورا در رابطه با این مسئله مصوبه ای را دارد، اما گزارشی در باب این موضوع وجود ندارد و به نظر می رسد شهرداری باید در این زمینه گزارشی را تهیه کند.

چه کسی قرار است بحران واقعی تهران را مدیریت کند؟

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز با اشاره به موضوع اهمیت مدیریت بحران در شرایط بحرانی اظهار کرد: کار در تهران سخت و بسیار سخت است و این سؤال مطرح می گردد که اگر بحران واقعی در تهران اتفاق بیفتد چه کسی قرار است بحران آن را اداره کند.

او ادامه داد: آیا در کشور و شهر تهران آموزش های لازم در ارتباط با بحران دیده شده است؟ آیا دستگاه ها و سازمان ها تکالیف خود را می دانند و آیا نگهداری از تجهیزات بر اساس استانداردهای لازم انجام می گردد؟ موضوع دیگر بحث اراضی ذخیره شهری است که باید این اراضی حفظ و حراست شوند. این اراضی در مواقع بحران قطعا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عباسی بعلاوه در ارتباط با ساخت و سازها در شهر تهران توضیح داد: موضوع ساخت و ساز اهمیت ویژه ای دارد و اینکه ساختمانی بر روی یکی از گسل ها بر اساس کمیسیون ماده 5 احداث می گردد موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و این سؤال مطرح می گردد آیا اقدامات لازم از سوی سازمان مدیریت بحران جهت پیشگیری از وقوع حوادث و یا رعایت ایمنی در این ساختمان ها انجام می گردد یا خیر؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت مخازن آب در شرایط بحرانی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی جهت این مخازن در سطح منطقه ها و محلات صورت گرفته و تا انتها سال 110 مخزن آب راه اندازی خواهد شد تا ان شاءالله تا انتها این دوره از مدیریت شهری تعداد این مخازن به 307 عدد خواهد رسید و این مخازن در مواقع بحرانی می توانند 72 ساعت آب شرب مورد احتیاج شهروندان را تامین نمایند.

شهرداری برای پایش فرونشست مکانیسمی دارد؟

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: آقای نصیری یکی از مدیرانی است که بسیار فعال بوده و کارهای خوبی انجام داده است و گزارشی را ارائه کرد اما موضوع مهم این است که در فصل چهارم برنامه چهارم توسعه شهر تهران به ایمنی و افزایش تاب آوری اشاره داشته و در این باب نیز 10 حکم آمده است. هدف اصلی در این فصل از برنامه ایجاد تهرانی امن و مقاوم در برابر آسیب ها و مخاطرات است.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به گزارش نصیری رئیس مدیریت بحران شهر تهران گفت: یکی از خطرات در شهر تهران که پیش تر نیز با آن روبرو بودیم و هستیم خطر فرونشست در محلات و منطقه ها است.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها تجارب خوبی در موضوع فرونشست دارند گفت: سوالی که مطرح است این است که در شهرداری آیا مکانیسمی برای پایش و واکنش سریع به این مسئله وجود دارد یا خیر؟

مظفر توضیح داد: در دستگاه هایی از جمله وزارت نفت امکانات لازم برای فرونشست وجود دارد ولی در شهرداری تهران این امکانات یا کم است یا وجود ندارد و به هر ترتیبی در مورد بحران فرونشست ها باید یک کار جدی صورت بگیرد.

در ادامه مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تا انتها این دوره شورا 370 مخزن آب اضطراری در محله های مختلف تهران نصب می گردد، گفت: این شیرها تا 72 ساعت در مواقع بحران آب شرب محله را تأمین می نماید.

او اضافه نمود: پس از تکمیل و نصب این مخازن، یکی از کشورهای پیشرو در این موضوع هستیم . در مواقع بحران و آتش سوزی وجود شیرهای هیدرانت دارای اهمیت است و تا انتها سال، 1200 شیر هیدرانت نصب می گردد.

پیرهادی گفت: این شیرها در جاهای پر خطر مانند بازار نصب می گردد. فاصله این شیرها باید حداقل 150 متر و حداکثر 300 متر باشد که با نصب 1200 شیر، شرایط ایمنی شهر تهران افزایش می یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2130

به "تهران در مواقع اضطراری تا چند ساعت آب شرب دارد؟ ، مدیریت بحران در شرایط بحرانی شوخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران در مواقع اضطراری تا چند ساعت آب شرب دارد؟ ، مدیریت بحران در شرایط بحرانی شوخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید