فراوری 50 درصد زیتون کشور در طارم

به گزارش عکس پارسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 50 درصد زیتون کشور در این استان و در شهرستان طارم فراوری می گردد که می توان با اجرای عملیات های بهره ورانه میزان فراوری را افزایش داد.

فراوری 50 درصد زیتون کشور در طارم

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، جواد تاراسی اضافه کرد: میانگین برداشت زیتون از باغ های زیتون در استان زنجان، 2.5 تن در هکتار در سطح کشور است ولی این میزان در استان زنجان 3 تن در هکتار است.

وی بیان نمود: سال جاری یکی از کشاورزان نمونه استانی و ملی طارم توانست 26 تن محصول زیتون از یک هکتار برداشت کند، اگر چه چنین مواردی استثایی تلقی می شوند ولی با اجرای عملیات های بهره وارانه همچون مدیریت بهینه منابع آب، افزایش ضریب مکانیزاسیون و بهره گیری از مشاوره کارشناسان می توان افزایش فراوری هر چه بیشتر را محقق کرد.

مهم ترین محصول باغی شهرستان طارم، زیتون است که بالاترین سطح زیر کشت را در بین محصولات باغی و زراعی را در این شهرستان دارد به طوری که این شهرستان با بیش از 20 درصد سطح زیر کشت، در این شاخص نیز رتبه نخست را در کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل، زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است که رقم زرد زیتون با 90 درصد سطح زیر کشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است.

سال زراعی گذشته حدود 45 هزار تن محصول زیتون از سطح 20 هزار هکتار باغ های شهرستان طارم برداشت و روانه بازار شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 783

به "فراوری 50 درصد زیتون کشور در طارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 50 درصد زیتون کشور در طارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید