جهانگرد خارجی به ایران نمی&zwnjآید یا در فصل کم&zwnjجهانگرد هستیم؟

به گزارش عکس پارسی، در همین زمینه هواپیمایی امارات اعلام نموده پروازهای تاریخ 8 ژانویه تا 8 فوریه لغو شده است. هواپیمایی اطلس گلوبال هم اعلام نموده پروازهای این شرکت در مسیرهای آمستردام، لندن و پاریس تا انتها ماه مارچ 2020 لغو و تمام بلیت های صادرشده در این مسیرها لغو و استرداد کامل می گردد.

جهانگرد خارجی به ایران نمی&zwnjآید یا در فصل کم&zwnjجهانگرد هستیم؟

اطلس گلوبال گفته در صورت اصرار مسافر برای استفاده از بلیت، فقط جهتهای یک طرفه خروج از تهران تا تاریخ 22 ژانویه و یا مسافرانی که بخشی از مسافرت خود را انجام داده و بازگشت آنها قبل از تاریخ 22 ژانویه است، می توانند از بلیت جایگزین در ادامه جهت استانبول به این مقاصد پروازی استفاده نمایند.

به دنبال لغو پروازها به مقصد ایران، تورهای ورودی هم سفرهای خود را لغو نموده اند. به گفته رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تورهای ورودی از آمریکا و کانادا 100 درصد، تورهای استرالیا و حوزه اقیانوسیه 80 درصد، تورهای ورودی از اروپا 60 درصد و تورهای ورودی آسیا 60 درصد سفرهای خود به ایران را لغو نموده اند.

به دنبال این موضوع رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 5 درصد هتل های استان تکمیل شده اند، گفته است: این موضوع یک فاجعه برای هتلداران است زیرا صاحبان هتل نمی توانند چراغ هتل ها را خاموش نمایند و در آنجا را ببندند.

این در حالی است که معاون جهانگردی کشور پیش از این از افزایش 26 درصدی آمار جهانگردان ورودی به کشور در نیمه اول سال 98 خبر داده بود و به نظر می رسد در سال آینده این فرایند با کاهش روبرو گردد و ممکن است شاهد ضربه هایی بر بدنه جهانگردی کشور باشیم.

کاهش 30 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

در همین زمینه دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران می گوید: در حال حاضر و بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان ایران، امنیت آسمان ایران مورد تردید قرار گرفته و براساس برآوردهایی که اجرا شده حدود 30 درصد پروازهای عبوری ما از آسمان ایران کاهش یافته است که باعث کاهش درآمدها در همان اندازه خواهدشد.

به گفته اسعدی سامانی هر پرواز عبوری از آسمان کشور بنابر وزن هواپیما و متناسب با وزن هواپیما باید رقمی را به شرکت فرودگاهی ایران پرداخت کند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران با اشاره به لغو پروازهای دو شرکت هواپیمایی اروپایی به مقصد ایران تاکید می نماید: لوفت هانزا و آسترین ایرلاین اتریش اعلام نموده اند که فعلا در آسمان ایران پرواز نمی نمایند، اما سایر شرکت ها پروازهای خود را انجام می دهند و از نظر ایمنی هم فضای هوایی ایران کاملا امن است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

در این زمینه بخوانید:

سفر به رازآلودترین دریاچه ایران؛ نگاهی به اسرار دریاچه گنج در تخت سلیمان

فصل گل های نرگس در کازرون، راهنمای سفر به شهر آبشارها

با وجود لغو این پروازها اما به اعتقاد سامانی، تجربه نشان داده این شرکت ها در مقاطع دیگری هم بنابر دلایلی پروازهای خود را لغو نموده اند اما بعد از ارزیابی مجدد پروازهایشان را برقرار کردند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران با اشاره به مزیت های آسمان ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه ادامه می دهد: با توجه به اینکه آسمان ما در مقایسه با آسمان عراق و افغانستان با توجه به نظارت ها و کنترل های فضای کشور و سرویس خوب ناوبری و هدایتی و فاصله کمتری که نسبت به عراق و افغانستان دارد باعث صرفه جویی مصرف سوخت برای هواپیماهایی که از آسمان ایران عبور می نمایند می گردد. نهایتا بعد از مدتی آسمان کشور ما برای عبور را استفاده می نماید و پیش بینی می کنیم بعد از مدتی پروازهای عبوری ما به همان میزان افزایش پیدا کند.

لزوم برنامه ریزی برای جایگزینی جهانگردان ورودی به ایران

معاون جهانگردی کشور هم این اتفاقات برای صنعت جهانگردی ایران را موقتی دانسته و می گوید: این نخستین بار نیست که این اتفاقات در کشور ما رخ می دهد و جهانگردی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اما نقطه قوت این بوده که صنعت جهانگردی کشور از همه این اتفاقات ضمن اینکه توانست کاهش جهانگرد را مدیریت کند.

تیموری با بیان اینکه برای عبور از این بحران برنامه هایی پیش بینی شده است اضافه می نماید: کشور ما از نظر موقعیت های سیاسی، طبیعی و جغرافیایی بلاخیز است و ما در تمام برنامه هایی که می نویسیم ضمیمه مدیریت بحران داریم و در این مورد هم سریعا بازار هدف دیگری را پایش می کنیم.

به گفته او بخش عمده ای از جهانگردان ورودی به ایران از کشورهای منطقه هستند و ارتباطی با پروازهای اروپایی ندارند: ما فعلا در فصل کم رونق جهانگردی هستیم و از اسفند تازه فصل سفرهای ما آغاز می گردد که نگرانی ما برای آن فصل است که با برنامه ریزی های بخش خصوصی و حمایت دولت امیدوارم برای فصل بعدی جهانگردی خود مجددا با نشاط پیش می رویم.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1320

به "جهانگرد خارجی به ایران نمی&zwnjآید یا در فصل کم&zwnjجهانگرد هستیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگرد خارجی به ایران نمی&zwnjآید یا در فصل کم&zwnjجهانگرد هستیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید