راهنمای سفر به آنتالیا ، شهر دیدنی و تاریخی ترکیه (تور ترکیه ارزان)

به گزارش عکس پارسی، شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه در کشور ترکیه واقع شده است و هر ساله انبوه گردشگران خارجی و مسافران محلی به آن سفر می نمایند، بنابراین یکی از مهمترین شهرهای صنعت گردشگری در کشور ترکیه به شمار می رود. آنتالیا، شهری زیباست که در آن، برای همه از هر نوع سلیقه، کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد. اگر علاقه به بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا دارید، تعداد زیادی جاذبه گردشگری فوق العاده برای مشغول نگه داشتن شما یافت می گردد. این شهر قدیمی پر پیچ و خم، مملو از بناهای تاریخی قابل توجه است. بعلاوه این شهر در موقعیت و مکان ایده آلی قرار گرفته که می تواند در مدت زمانی که برای بازدید از ویرانه های پر عظمت تاریخی به نواحی اطراف خارج از شهر می روید، به عنوان محل اقامت شما مورد استفاده قرار گیرد. البته جذابیت این شهر تنها در جاذبه های گردشگری آنتالیا خلاصه نمی گردد. این شهر بعلاوه مکان فوق العاده ای برای لذت بردن و کسب آرامش در سواحل ماسه سفید و آب های سبز آبی کشور ترکیه است. بنابراین عاشقان تعطیلات ساحلی و علاقمندان به تاریخ، هر دو از سفر به آنتالیا رضایت کامل خواهند داشت. در این نوشتار، قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی آنتالیا بپردازیم و راهنمای سفر به آنتالیا را به طور کامل در اختیار شما بگذاریم.

راهنمای سفر به آنتالیا ، شهر دیدنی و تاریخی ترکیه (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

منطقه کاله ایچی Kaleiçi یا شهر قدیم Old Town

یکی از اولین جاهای دیدنی آنتالیا که گردشگران از آن بازدید می نمایند، منطقه کاله ایچی Kaleiçi یا شهر قدیم Old Town است. این منطقه با خانه های ساخته شده در دوره عثمانی و بناهای تاریخی خود یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود. منطقه پیچ در پیچ و معماگونه کالچی Kaleiçi برای قدم زدن و گشت و گذار ساخته شده است. عمارت های سفید رنگ بازسازی شده دوره عثمانی با سقف های سرخ رنگ که در خیابان های سنگفرش شده به صف شده اند، هم اکنون به هتل های کوچک، فروشگاه های سوغات، گالری های هنری و رستوران های زیبا تبدیل شده اند. با اینکه به نظر می رسد که این شهر تنها دارای فضای جالبی سرشار از نشانه های دنیای قدیم است، اما در واقع تعداد زیادی جاذبه گردشگری کوچک برای بازدید وجود دارند. میدان اصلی شهر Kale Kapısı دارای یک دروازه بزرگ و یک برج ساعت پوشیده از سنگ بوده و مسجد قرن هجدهمی Tekeli Mehmet Paşa بخاطر معماری داخلی و کاشی کاری شگفت انگیزش، ارزش بازدید دارد. در خیابان Hesapçı Sokak می توانید مسجد Kesik Minare را که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا هست را پیدا کنید. این بنا به عنوان یک معبد رومی ساخته شده و بعدها به یک کلیسای بیزانس و در نهایت به یک مسجد تبدیل شد، اما در قرن نوزدهم میلادی به علت آتش سوزی صدمه دید و آن چیزی که هم اکنون مشاهده می کنید، بقایایی از بنای اصلی هست. به علاوه، در طول بازدید امپراطور روم، هادریان Hadrian از شهر در سال 130 قبل از میلاد مسیح، دروازه ای به نام دروازه هادریان Hadrians Gate ساخته شده که از نقاط مهم شهر آنتالیا به شمار می آید و ارزش بازدید را در سفر به آنتالیا دارد.

شهرهای باستانی آنتالیا

از آنجایی که تاریخچه آنتالیا به تاریخی بسیار باستانی و به گذشته های دور باز می گردد، شهرهای باستانی متعددی در این شهر وجود دارند که البته تنها بقایایی از آن ها بر جای مانده اند. شهر باستانی پرگه که سالن تئاتر بسیار مشهور آسپندوس Aspendos در آن واقع شده، یکی از آن شهرهای بسیار قدیمی پنهان شده در آنتالیا است که به خاطر حمام ها و فواره هایش به نام شهر آب نیز معروفیت دارد. بیش از ده شهر باستانی دیگر نیز در آنتالیا موجود هستند که در بخش های بعدی راهنمای سفر به آنتالیا به توصیف مهمترین آن ها می پردازیم.

شهر پرگه Perge

استادیوم وسیع و پر از سنگ و کلوخ، معابد نیمه ویران و محل گردهمایی پر ستون و بزرگ شهر پرگه Perge، همگی از فضای باشکوه گذشته اشباع شده اند. این شهر، زمانی مرکز پامفیلیه Pamphylia محسوب می شد، کشوری که ابتدا تحت حکمرانی یونانی ها و سپس رومی ها شکوفا شد. ویرانه های این منطقه به خوبی ویرانه ها و بناهای تاریخی دیگر سواحل ترکیه حفظ نشده اند، اما این می تواند نکته مثبتی محسوب گردد، چرا که جمعیت گردشگران کمتری از این منطقه بازدید می نمایند و در نتیجه، بازدیدنمایندگان می توانند به آسانی و در آرامش در خیابان های پر ستون و معابد نیمه ویران آن به گشت و گذار بپردازند. حمام های رومی، دروازه هلنیستیک Hellenistic Gate و آکروپولیس Acropolis از جالب ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می روند.

شهر آسپندوس Aspendos

بازدید از سالن تئاتر شهر آسپندوس Aspendos یکی از دلایل اصلی سفر سفر به آنتالیاست. این مکان باستان شناسی، شامل بنای ویژه تئاتر رومی Roman Theatre، یکی از حفظ شده ترین بناهای تاریخی دنیا و برترین جاهای دیدنی آنتالیا هست. روزهای درخشان و باشکوه این شهر باستانی خارق العاده، مربوط به قرن های دوم و سوم میلادی است، زمانیکه بیشتر این ویرانه ها تازه ساخته شده بودند. به غیر از این بنای تئاتر که به طور کامل بازسازی شده و می تواند 15000 دیدنگر را در برگیرد، بیشتر این مکان که یکی از برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا بوده، همچنان مخروبه هست و به احتمال زیاد، تنها برای بازدیدنمایندگان علاقمند جالب به شمار می رود.

شهر ترمسوس Termessos

شهر ترمسوس Termessos با طبیعت آرام و بکرش، فضایی متفاوت تر و تأثیرگذار تر نسبت به سایر جاهای دیدنی آنتالیا دارد. آسپندوس Aspendos ممکن است معروفیت گردشگری بسیار بالایی داشته باشد، اما فضای شهر ترمسوس Termessos آنچنان تاثیر گذار است که از این نظر آسپندوس Aspendos را شکست می دهد. نه یونانی ها و نه رومی ها، هیچ کدام نتوانستند مردم جنگجوی پیسیدیه را که در شهر کوهستانی ترمسوس Termessos به شدت در جهت حفظ استقلال خود می کوشیدند را رام نمایند. ویرانه های به دقت حفظ شده این شهر باستانی، در یک منطقه پر از تپه های شیب دار با چشم مقدارای خیره نماینده از طبیعت زیبای اطراف قرار گرفته است. اگر قصد دارید این مکان را که نقطه اوج راهنمای سفر به آنتالیا هست، به طور کامل ببینید و در گوشه و کنار آن گردش کنید، کفش های محکم بپوشید و مقدار زیادی آب به همراه ببرید. ردیف ستون ها و محل تجمع این شهر، از بخش های تاثیرگذار این منطقه هستند، اما نقطه ای که نباید دیدن آن را در بین جاذبه های گردشگری آنتالیا از دست بدهید، محوطه تئاتر است که از آن می توانید منظره خارق العاده قله کوه را دیدن کنید.

شهر فاسلیس Phaselis

بندر قدیمی لیکیه ای فاسلیس Phaselis نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می رود و مکانی است که در سال 334 قبل از میلاد مسیح، اسکندر مقدونی پایگاه های زمستانی خود را برپا نموده بود. مواردی که از گذشته های دور در این شهر به جای مانده اند، ویرانه های بر جای مانده از یک تئاتر، قنات، تعدادی معبد، یک خیابان پر از ستون و دروازه طاقی شکل هادریان Hadrian که در سال 114 بعد از میلاد مسیح ساخته شده، هستند. مکان این ویرانه ها در کناره دریا بسیار زیباست. موزه ای در این منطقه وجود دارد که اشیای زیر خاکی کشف شده را به نمایش گذاشته است. اگر به مقدار کافی زمان دارید، دو کیلومتر قبل از فاسلیس Phaselis، تله کابین الیمپوس یا Olympos Teleferik قرار گرفته است که شما را به بالای کوه تاتالی Tahtali Mountain و به قله 2275 متری آن می برد تا بتوانید چشم مقدارای پانورامایی خارق العاده از ساحل را در بین جاهای دیدنی آنتالیا دیدن کنید.

غارهای آنتالیا

در راهنمای سفر به آنتالیا نباید بازدید از غارهای شگفت انگیز و مشهور آن را فراموش کنید. یکی از برترین راه ها برای فرار کردن از رطوبت بسیار بالای یک شهر ساحلی، بخصوص شهری که گردشگران در فصل تابستان به آن سرازیر می شوند، بازدید از غارهای خنک آن است. غار داملاتاش Damlataş، غار دیم Dim، غار کارائین Karain، غار کوشاین ماگاراسی Kocain Mağarası و غار زیتینتاش Zeytintaş اصلی ترین غارهای این منطقه هستند. در بخش های بعدی به معرفی بعضی از آن ها که از معروف ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا هستند، می پردازیم.

غار کارائین Karain

غار کارائین Karain در نزدیکی منطقه Dösemaltı یکی از بزرگترین غارهای طبیعی کشور ترکیه است که به عنوان اولین غاری که انسان ها در آن می زیسته، معروفیت دارد. این غار یک مکان باستان شناسی از دوره پارینه سنگی در 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیاست که انسان های ماقبل تاریخ در آن سکونت داشته اند و در آن یافته هایی از هر دو دوره پارینه سنگی زیرین و زبرین به چشم می خورد. اشیای زیرخاکی یافت شده در این مکان، شامل استخوان ها و دندان های متعلق به انسان های دوره نوسنگی (آخرین دوره از عصر سنگ، عصر آغاز کشاورزی و اهلی کردن دام) هست. بعضی از یافته های آن دوره در موزه کوچک اما دقیق و فوق العاده این مکان به نمایش گذشته شده اند. غارهای عریض این منطقه فرصت مناسبی برای غارگردی و مکان محبوبی برای خانواده ها برای گذران یک روز سرگرمیی محسوب می گردد. اگر در راهنمای سفر به آنتالیا جا دارید، در یک روز وسط هفته که شلوغی کمتری وجود دارد به این مکان بروید. اگر یک اتومبیل اجاره نموده اید، پیشنهاد ما این است که از غار و موزه ادغام شده در آن به همراه چشمه های کارستی که در همان نزدیکی به سمت شمال واقع شده و یکی از محبوب ترین بخش های راهنمای سفر به آنتالیا به حساب می آیند، دیدن کنید.

غار کوشاین ماگاراسی Kocain Mağarası

غار کوشاین ماگاراسی Kocain Mağarası نیز یکی دیگر از غارهای مهم اطراف آنتالیا است که در بین کوه های آن منطقه پنهان شده و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می نماید. این غار 600 متری که دیدن آن یکی از مجذوب کننده ترین بخش های راهنمای سفر به آنتالیا هست، در ابتدا به وسیله K. Kökten کشف شد. یافته های این شخص بود که ثابت کرد، این غار در دوره ماقبل تاریخ، محل سکونت انسان های نخستین بوده است. در کنار درب ورودی غار، یک آب انبار بزرگ رومی قرار گرفته است و نشانه هایی از یک زیستگاه انسان های نخستین. بعلاوه چکیده سنگ های بزرگ الجثه ای که به شکل های عجیب و غریبی در آمده اند. اگر قصد دارید که به گشت و گذار در محیط داخلی غار بپردازید، بهتر است با خود یک چراغ قوه بیاورید و کفش های محکم بپوشید، چرا که ممکن است زیر پایتان لیز باشد.

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا که از معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می آید و در شکاف بین صخره ها قرار گرفته، مجموعه چشم نوازی از بوتیک ها، کافه های زیبا، بازارها و قایق های رنگارنگ در کناره دریای درخشان مدیترانه است. وقتی به قایق های سرگرمیی و فضای خوشایند و پرآرامش این بندر توجه می کنید، تصور اینکه زمانی، مرکز اصلی مالی شهر آنتالیا بوده، به نظر مشکل می آید. اما در حقیقت، از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، این بندر، بندر اصلی شهر به شمار می رفته و باعث آورده شدن تجارت و سود به شهر و نواحی اطراف آن بوده است. این روزها، گردشگران به این بندر می آیند تا خرید نمایند و سپس در حالی که قطره قطره از ماگ قهوه خود می نوشند، غروب خورشید را روی دریا دیدن نمایند یا اینکه با یکی از قایق های فراوانی که در بندر پیدا می شوند به گردش روی آب، شنا و بازدید از بناهای تاریخی بروند یا حوله خود را روی ساحل پهن نمایند و آفتاب بگیرند.

موزه آنتالیا Antalya Museum

موزه آنتالیا Antalya Museum یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است. اگر حتی ذره ای به تاریخ به عنوان یکی از بخش های راهنمای سفر به آنتالیا علاقمند هستید، بازدید از این موزه فوق العاده را از دست ندهید. نمایشگاه های این موزه، برترین اشیای یافت شده در حفاری ها و کاوش های سرتاسر سواحل ترکیه را به نمایش گذاشته اند. نکته جالب تر اینکه این کلکسیون طوری چیده شده که درک تاریخ غنی کشور ترکیه برای بازدیدنمایندگان راحت تر باشد. بخش بزرگ باستان شناسی این موزه، اشیایی را از دوره برنز تا دوره بیزانس به نمایش گذاشته اند که اغلب آن ها از ویرانه های اطراف همین منطقه کشف شده اند. اگر وقت زیادی ندارید، مستقیما به گالری هایی بروید که شامل موزاییک هایی از امپراطوری سلوکیه Seleukeia، گنجینه های نقره متعلق به شهر باستانی آسپندوس Aspendos و مجسمه های الهه های شهر پرگ Perge هستند.

مسجد ییولی مناره Yivli Minare

مسجد ییولی مناره Yivli Minare یکی از برجسته ترین و مهمترین جاهای دیدنی آنتالیا است که به وسیله سلطان سلجوقی، علاء الدین کیقباد ساخته شده است. این مسجد که نمونه ای بسیار خوب از معماری دوران سلجوقی به شمار می رود، از یک محوطه چهار گوش که روی ان مناره ای شیار مانند قرار گرفته است و داخل آن گالری های متعددی تا بالای منار کشیده شده، تشکیل شده است. این مسجد که متعلق به قرن چهاردهم میلادی بوده، هنوز پابرجا و در دست استفاده است. روبروی این مسجد که در کنار دروازه شهر قدیم واقع شده، برج ساعت آنتالیا قرار گرفته است که متعلق به دوره امپراطوری عثمانی است و در نزدیکی آن، آرامگاه هایی قرار دارند که قدمت آن ها به قرن چهاردهم میلادی بر می گردد.

دروازه هادریان Hadrians Gate

همانطور که در بخش های قبلی راهنمای سفر به آنتالیا ذکر شد، دروازه هادریان Hadrians Gate یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا و مهمترین دروازه ورودی به منطقه کالچی Kaleiçi است. این دروازه که بخشی از دیواری باستانی است، به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده و به افتخار سفر و بازدید هادریان، امپراتور روم در آن موقع، به آن منطقه در سال 130 پس از میلاد مسیح ساخته شد. این دروازه سه طاقه مرمرین خارق العاده که در میان دو برج قرار گرفته است، از مجسمه های تزئینی پوشیده شده است. زمانی که در حال عبور از زیر این دروازه با طاق های سه گانه هستید، به سقف نگاه کنید تا حکاکی های بسیار زیبای به جای مانده از آن عصر را در سفر به آنتالیا دیدن کنید.

قلعه رومی هیدیرلیک Hıdırlık Kalesi

این برج استوانه ای شکل 14 متری که در قرن دوم میلادی ساخته شده، در کناره پارک Karaalioǧlu Park و مشرف به بندر قدیمی قرار گرفته است. هیچکس دقیقا نمی داند که هدف اصلی و کارکرد واقعی این برج چه بوده، اما اکثریت اعتقاد دارند که از این برج به عنوان برج مراقبت یا فانوس دریایی استفاده می شده است. هم اکنون، ویژگی اصلی و مهم این برج این است که مکان فوق العاده ای برای دیدنی غروب آفتاب یا دیدنی منظره های زیبا از بندر قدیمی و اطراف آن محسوب می گردد. خود این پارک نیز محلی مناسب برای برگزاری پیک نیک های خانوادگی و نقطه ای پر از گل برای فرار از خیابان های شهر به شمار می رود. همان کاری را بکنید که مردم محلی انجام می دهند و در هنگام غروب، برای قدم زدن به این پارک بیایید. اگر بعد از گردش در شهر و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا، احتیاج به بازیابی نیروی خود دارید، کافه های بسیار عالی نیز در آن نزدیکی قرار دارند که تکمیل نماینده راهنمای سفر به آنتالیا به حساب می آیند.

الیمپوس Olympus و شیمایرا Chimaera

شهرهای دو قلوی الیمپوس Olympus و شیرالی Çıralı از زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا هستند که در ساحلی بسیار زیبا و دوست داشتنی در نزدیکی ویرانه های بزرگ شهر باستانی لیکیه قرار گرفته اند. علاوه بر ویرانه ها، جاذبه مشهور این منطقه شیمایرا Chimaera هست و شعله دائمی طبیعی که از درون صخره های ویژه آن ناحیه بیرون زده است. شهر الیمپوس Olympus محبوب گردشگران جوانیست که با کوله پشتی به این منطقه سفر می نمایند و معروفیت این شهر بخاطر شب های پر جنب و جوش و پر انرژی آن بوده، اما شیرالی Çıralı شهر آرامتری است و برای استراحت و کسب آرامش در ساحلش مشهورتر است. هر دوی این شهرها برای کسانی که در پی تعطیلات ساحلی در سفر به آنتالیا هستند ایده آل به شمار می روند و از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می آیند.

چشمه های کارستی

منطقه ها روستایی سنگ آهکی اطراف آنتالیا مملو از چشمه های کارستی، گودال های آب و آبشارهای زیبا هستند. آهکی که از این چشمه ها استخراج می گردد، در طی یک دوره زمانی به مقدار دو میلیون سال، به پله های پهن و وسیع آهکی مانند پله های پاموک قلعه Pamukkale (به معنی قلعه پنبه ای محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن و ایوان های مطبق) تبدیل شده اند. شهرهای Kirkgöz و Pınarbası دارای چشمه ها و گودال های زیبا هستند، در حالیکه در شهر Düdenbası، پله ای از آبشارها به درون یک گلوگاه کوچک می ریزند. هر دو نوع آبشارهای بلند و آبشارهای کوتاه تحسین برانگیز در این منطقه یافت می شوند و یک سفر به این منطقه، بعد از بازدید کلی از جاذبه های تاریخی آنتالیا، مانند یک زنگ سرگرمی عالی در طبیعت برای سفر به آنتالیا به شمار می رود.

زیبایی های طبیعی دیگر در آنتالیا

زیبایی های طبیعی شهر آنتالیا به مقدار زیبایی های تاریخی آن خیره نماینده و شگفت انگیز هستند. وقتی سخن از زیبایی طبیعی به میان می آید، اولین مکانی که به فکر هر کسی در آنتالیا خطور می نماید، آبشار ماناوگات Manavgat، بعلاوه دریاچه اویماپینار Oymapinar که یک دریاچه پشت سد است و در نزدیکی آبشار ماناوگات Manavgat قرار گرفته است، آبشار کورشونلو Kurşunlu که از سال 1986 به عنوان یک پارک طبیعی حفاظت شده معرفی شده، آبشار دودن Duden که بخاطر غار خود معروفیت دارد، صخره مرجانی کوپرو Kopru Cay و کنیون کوپرولو Köprülü Canyon به خاطر مسیرهای طبیعی هستند. علاوه بر این ها، پارک کارالیگلو Karalıoğlu Park یک مکان ایده آل برای دیدنی منظره ها زیبای شهر آنتالیا بوده و سه تراس مخصوص مشاهده دارد که گردشگران برای داشتن دید عالی از شهر از آن ها در سفر به آنتالیا استفاده می نمایند.

زیباترین سواحل آنتالیا

شهر آنتالیا دارای خطوط ساحلی با طول حدد 630 کیلومتر است. بعلاوه یکی از معدود شهرهای دنیا بوده که چنین ویژگی منحصر به فردی دارد. در این شهر سواحل بسیار زیبایی وجود دارند. کیکووا بی Kekova Bay، گوکایا بی Gökkaya Bay و لیماناگزی Limanağzı تنها چند ساحل در بین جاهای دیدنی آنتالیا هستند. محبوب ترین ساحل این شهر ساحل کاپوتاج Kaputaj نام دارد که در منطقه کاس Kas واقع شده و ساحل مشهور دیگر این منطقه، ساحل پاتارا Patara بوده که معبد آپولو Temple of Apollo در آن واقع شده است. بعلاوه آدراسان بی Adrasan Bay، ساحل مشهور کلئوپاترا Cleopatra در شهر آلانیا و ساحل اینسکوم Incekum که بخاطر شن های عالیش معروفیت دارد، می بایست در لیست سواحلی که برای شنا و وقت گذرانی به آن ها مراجعه می کنید قرار بگیرند. ساحل کارپوز کالدیران Karpuz Kaldiran که آبشار دودن Duden در آن واقع شده و ساحل مشهور کمرالتی Kemeralti نیز بهتر است که در لیست جاهای دیدنی آنتالیا جای داده شوند.

برترین محل های اقامت در آنتالیا

در شهر آنتالیا، انواع گزینه های اقامتی برای گردشگران موجود هستند. در سفر به آنتالیا باید بدانید که انتخاب محل اقامتتان بستگی به نقاط دیدنی که قصد دارید از آن ها بازدید کنید، دارد. اگر تمرکز اصلیتان این است که از فضای تاریخی داخل شهر لذت ببرید، سعی کنید هتلی در محله Kaleiçi یا شهر قدیم Old Town با خیابان های سنگفرش شده و عمارت های سپید رنگ دوره عثمانی پیدا کنید. اگر آفتاب، ماسه و دریا برایتان در اولویت قرار دارند، مرکز سرگرمیی ساحلی لارا Lara با نقاط سرگرمیی بسیار شیک و لوکس، برترین محل اقامت برای شما محسوب می شوند. از این نقطه تا شهر قدیم تنها 30 دقیقه با اتومبیل فاصله است که می تواند یک سفر یک روزه یا نیم روزه مفرح باشد. در ساحل مرکز سرگرمیی لارا Lara، هتل Mardan Palace با نشانه های الهام گرفته شده از دوره عثمانی، استخر مجلل و اتاق ها و سوئیت های بسیار شیک، میهمانان خود را به حیرت وا می دارد. میهمانان کم سن و سال این هتل، عاشق اسپا خواهند شد. هتل شیک ولی کمتر گران قیمت Barut Lara که دور از جاده اصلی و در همین مرکز سرگرمیی لارا Lara واقع شده، با محوطه پر از نخل و نظم مثال زدنی از میهمانان استقبال می نماید. باشگاه بچه ها، ساحل و امکانات ورزشی تاثیر گذار آن، محبوب و مخصوص خانواده هاست و محیط اسپا و مرکز رامشگاه این هتل، فراهم نماینده آرامش و رضایت بیشتر آن هاست. هتل لوکس و گران قیمت دیگر که ارزش ذکر کردن دارد، هتل IC Hotels Residence در ساحل لارا Lara بوده که با ویلاهای طراحی شده به سبک معماری مدرن و معاصر با استخرهای خصوصی و کلبه های ویژه رو به ساحل با سقف های کاهی، لذت و رضایت را به میهمانان خود هدیه می نماید. هتل Liberty Hotels Lara در سواحل سنگی لارا Lara، با فاصله 35 دقیقه ای از شهر قدیم، یک هتل خانوادگی با دکوراسیون و اتاق های مدرن و به سبک معاصر است. هتل Delphin Palace نیز فضا و امکانات خانوادگی مشابه دارد، اما از نظر زیبایی شناسی متفاوت و دکوراسیون آن بسیار شیک و پر تزئینات است. برای کسانی که تصمیم دارند در قلب شهر قدیم اقامت نمایند، هتل Eski Masal Hotel، هتلی کوچک و خوشایند است که استخر بزرگی در محوطه آن وجود دارد و فاصله آن تا ساحل به مقدار یک پیاده روی کوتاه است. هتل تمیز و درخشان Hotel Frankfurt در شهر قدیم، دارای استخری کوچک و پارکینگ رایگان است. این هتل تا دروازه هادریان Hadrian به مقدار یک پیاده روی هشت دقیقه ای فاصله دارد. هتل ساده و با ارزش Hadrian Gate Hotel نیز تنها 100 متر از این دروازه فاصله دارد. هتل دیگری که در قلب شهر قدیم و در فاصله یک پیاده روی پنج دقیقه ای از ساحل واقع شده، هتل محبوب Bacchus Pension است که چشم مقدارای خارق العاده ای از دریا را به میهمانان خود در سفر به آنتالیا هدیه می نماید.

جابجایی و حمل و نقل در آنتالیا

اگر در خصوص چیزی که در آنتالیا از همه چیز کمتر محبوبیت دارد سوال کنید، پاسختان شرایط حمل و نقل است. البته برقرار کردن امکانات حمل و نقل عالی برای شهری که در یک جغرافیای وسیع کشیده شده و مقدار و شکل نامتعارفی دارد، اصلا آسان نیست. فرودگاه شهر در 87 کیلومتری کمر Kemer، 41 کیلومتری بلک Belek و 126 کیلومتری آلانیا Alanya واقع شده است. اگر همه این مسیرها را با تاکسی طی کنید، بسیار گران خواهد شد، بنابراین اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا را دارید، برترین توصیه این است که یک خودرو کرایه کنید. توصیه بهتر این است که با خودروی خود به سفر به آنتالیا را تجربه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه برای کرایه کردن خودرو نباشید.

تاریخچه آنتالیا

تاریخچه آنتالیا نیز مانند بسیاری دیگر از نقاط آناتولی به سال های بسیار دور باز می گردد. در قرن دوم پیش از میلاد مسیح، پادشاه پرگاموم Pergamum که آتالوس دوم Attalus II نام داشت به اطرافیانش دستور داد که بروند و بهشت روی زمین را برایش پیدا نمایند. این دستور پادشاه به پیدا شدن آنتالیا منجر شد. نام شهر که به معنی زادگاه آتالوس است، از نام همین پادشاه گرفته شده است. البته این تنها شخصیتی نبوده که از آنتالیا با عنوان بهشت روی زمین نام برده است. در بهار سال 1930 آتاتورک Atatürk نیز در اولین بازدید خود از آنتالیا در خصوص این شهر این گونه سخن گفته است: آنتالیا بدون شک زیباترین مکان دنیا است. بعد از نابودی پادشاهی پرگامون Pergamon، شهر آنتالیا به تصرف دزدان دریایی در آمد و سپس رومی ها و امپراطوری بیزانس آن را تصرف کردند. در دوره های بعدی، این شهر به تصرف امپراطوری عثمانی عایدی و بعد از جنگ دنیای اول ایتالیایی ها آن را تصرف کردند. بعد از جشن استقلال، این شهر از دست آن ها آزاد شد و به یکی از مهمترین مراکز گردشگری کشور ترکیه بدل گشت.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2146

به "راهنمای سفر به آنتالیا ، شهر دیدنی و تاریخی ترکیه (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنتالیا ، شهر دیدنی و تاریخی ترکیه (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید