خبرنگاران مدارس تهران 15 شهریور به صورت مجازی بازگشایی خواهد شد

به گزارش عکس پارسی، تهران-خبرنگاران-رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شرایط قرمز پایتخت از لحاظ شیوع بیماری کرونا گفت: مدارس از 15 شهریور غیرحضوری و مجازی بازگشایی می گردد اما دانش آموزان پایه اول یک یا دو هفته در مدرسه حضور خواهند داشت.

خبرنگاران مدارس تهران 15 شهریور به صورت مجازی بازگشایی خواهد شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مسعود ثقفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: آموزش و پرورش در مورد شرایط بازگشایی مدارس به صورت کامل تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط فعلی شهر تهران از لحاظ شیوع بیماری کرونا قرمز است، بازگشایی حضوری برای مدارس نخواهیم داشت و تا زمانی که این شرایط ادامه داشته باشد، به صورت غیرحضوری فرایند آموزشی خود را از 15 شهریور شروع نموده و ادامه خواهیم داد.

ثقفی اضافه کرد: با این وجود استثناهایی نیز برای پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است، دانش آموزان این پایه تحصیلی به دلیل اینکه سال اول ورود به مدرسه را در پیش دارند، نیازمند ایجاد ارتباط عاطفی با معلم خود هستند که آنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک یا دو هفته به مدرسه می فرایند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره نگرانی اولیا برای حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس اعلام نمود: در زمان حضور این دانش آموزان در مدرسه، دانش آموزان سایر پایه های تحصیلی به صورت غیرحضوی خدمات آموزشی دریافت خواهند کرد و بنابراین دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل اجرا می گردد و نگرانی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به شرایط قرمز شهر تهران، هیچ برنامه ای برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان وجود ندارد و در صورت تغییر شرایط با شرایط جدید، راهکارهایی را ارائه خواهیم داد.

ثقفی گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط شهر تهران را زرد اعلام نمود، کلاس های درس به صورت نیمه حضوری و با تقسیم بندی دانش آموزان در روزهای زوج و فرد و با تعداد کمتری از آنان برگزار خواهد شد و در صورت اعلام شرایط سفید کلاس های درس حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره فعالیت بعضی از مدارس غیردولتی که کلاس های درس را حضوری برگزار می نمایند، اضافه کرد: هر گونه آموزش حضوری در مدارس در زمان شرایط قرمز ممنوع است و اگر بعضی از مدارس از این موضوع تبعیت ننمایند، با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شبکه شاد

ثقفی درباره آموزش مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی شاد گفت: این شبکه یکی از بهترین ابزارهایی است که آموزش و پرورش تا به امروز در اختیار داشته است، به وسیله این ابزار و با استفاده از هماهنگی هایی که اجرا شده، تمامی مدارس می توانند فعالیت های آموزشی خود را پیگیری نمایند.

وی اضافه کرد: طبق توافقاتی که با وزارت ارتباطات اجرا شده، استفاده از شبکه شاد برای تمامی کاربران، رایگان خواهد بود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: برای شروع سال تحصیلی تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و ساماندهی نیروی انسانی نیز اجرا شده و این نهاد هیچ مشکل خاصی برای بازگشایی مدارس ندارد و همه شرایط برای این امر آماده شده است.

به گزارش خبرنگاران، حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در چهار هزار و 200 مدرسه پایتخت تحصیل می نمایند، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان های کشور از چهارم اسفندماه 1398 تا خاتمه سال تحصیلی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تعطیل شدند.

قرار است مدارس کشور از 15 شهریورماه به صورت رسمی بازگشایی شوند.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران روز گذشته در نشستی با رسانه های بین المللی پاییز سال جاری را سخت ترین پاییز معاصر پیش بینی کرد و گفت: بعضی محدودیت ها در تهران باید در این فصل ادامه یابد، ممکن است حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس محدود گردد، چرا که یکی از اساسی ترین فاکتورهای موثر در گسترش ویروس، شروع فعالیت های آموزشی و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

علی ماهر معاون برنامه ریزی ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز در گفت و گو با یکی از رسانه ها با اعلام مخالفت این ستاد با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری در ترم پاییز اظهارداشت: ارزیابی و آنالیز ها در این ستاد نشان می دهد که زیرساخت ها و بستر مناسب و همچنین آمادگی لازم برای پذیرش حضوری دانش آموزان و دانشجویان در فضاهای آموزشی استان تهران وجود ندارد.

بیماری کرونا از روزهای خاتمهی بهمن سال 1398 کشور را درگیر نموده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 350 هزار و 279 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 302 هزار و 528 نفربهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و 20 هزار و 125 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1123

به "خبرنگاران مدارس تهران 15 شهریور به صورت مجازی بازگشایی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدارس تهران 15 شهریور به صورت مجازی بازگشایی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید