خشم مسکو از فعالیت های موشکی واشنگتن و لندن

به گزارش عکس پارسی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به ایجاد سایت های موشکی توسط آمریکا و انگلیس واکنش نشان داد و گفت: این اقدام آن ها بی پاسخ نخواهد ماند.

خشم مسکو از فعالیت های موشکی واشنگتن و لندن

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، موضوعات مرتبط با مواضع موشکی از جمله مهم ترین موارد اختلاف بین روسیه و آمریکا و همچنین متحدان غربی این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب می گردد و حال با اقدامات اخیر واشنگتن و لندن در زمینه ایجاد زرادخانه جدید موشک های کوتاه و میان برد و همچنین استقرار موشک در اقصی نقاط دنیا، روسیه واکنش تندی نسبت به این موضوع داشته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این راستا طی بیانیه ای ضمن تهدید آمریکا و انگلیس گفت: بعضی مقامات پنتاگون طی هفته های گذشته از اقدامات عملی در جهت اجرای برنامه مواضع موشکی جدید در مناطق مختلف دنیا و استقرار موشک های کوتاه و میان برد سخن گفته اند که پیش از این در قرارداد منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد منع شده بود.

وی با بیان اینکه واشنگتن در حال ساخت مجموعه های موشکی جدید از جمله موشک های مافوق صوت است، اضافه کرد: از سوی دیگر ارتش آمریکا گروه های عملیاتی جدیدی را بمنظور استقرار موشک ها و امکان بکارگیری آن تشکیل خواهد داد.

زاخارووا در ادامه توضیح داد: با توجه به تشکیل این گروه های عملیاتی قرار است یک گروه در منطقه آسیای دور و اقیانوس آرام و گروهی دیگر در اروپا مستقر شوند.

سخنگوی وزارت امو خارجه روسیه به پیوستن انگلیس به آمریکا در بیانات خصومت جویانه و بی ثبات کننده در عرصه موشکی اشاره و اظهار کرد: انگلیس از نوسازی 44 سیستم راکت انداز ام270 آمریکایی خبر داده است که توانایی پرتاب موشک های دقیقی ازنوع پی. ار. اس. ام را دارد.

وی با اشاره به تمرکز نظامیان انگلیسی بر روی نابودی سیستم های دفاعی روسیه که در صورت شروع جنگ امنیت این کشور را تامین می نماید، تاکید نمود: اجرای طرح های نظامی جدید واشنگتن و لندن، موضوع راهکار های سیاسی-دیپلماتیک در دوره پس از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد و جلوگیری از متشنج شدن اوضاع در عرصه موشکی را سخت تر و غیر ممکن می نماید.

زاخارووا با تاکید بر اینکه روسیه باب مذاکره را در چنین شرایطی نخواهد بست، گفت: این موضوع بعید نیست که روسیه به اتخاذ تدابیر نظامی-فنی برای پاسخ به تهدید های موشکی توجه بیشتری از خود نشان دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1547

به "خشم مسکو از فعالیت های موشکی واشنگتن و لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مسکو از فعالیت های موشکی واشنگتن و لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید