وزرای خارجه گروه هفت بازداشت منتقد سیاسی روسیه را محکوم کردند

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، وزرای خارجه هفت کشور عضو گروه هفت (G7) روز سه شنبه دستگیری آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان سیاسی در روسیه را پس از بازگشت به کشورش محکوم کردند.

وزرای خارجه گروه هفت بازداشت منتقد سیاسی روسیه را محکوم کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این گروه از وزرای خارجه در بیانیه ای اعلام کردند: ما وزرای خارجه گروه 7 از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا به همراه نماینده عالی اتحادیه اروپا به اتفاق بازداشت و حبس آلکسی ناوالنی را که به انگیزه سیاسی اجرا شده، محکوم می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما وزرای خارجه گروه هفت از مقامات روسیه می خواهیم که ناوالنی را فوری و بدون قید و شرط آزاد نمایند.

این گروه همچنین بازداشت معترضان و روزنامه نگاران را در اعتراض های سراسری روز شنبه (23 ژانویه / 4 بهمن ماه) در روسیه محکوم نموده و خواهان آزادی بازداشت شدگان شدند.

لازم به ذکر است، الکسی ناوالنی 44 ساله پس از گذراندن دوران درمان در آلمان و به محض بازگشت به روسیه در فرودگاه مسکو بازداشت شد. مقامات روسیه در شرح دلیل بازداشت ناوالنی می گویند که وی قوانین مربوط به آزادی به قید التزام را نقض نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1419

به "وزرای خارجه گروه هفت بازداشت منتقد سیاسی روسیه را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه گروه هفت بازداشت منتقد سیاسی روسیه را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید