خواص و مضرات سیرابی و شیردان

به گزارش عکس پارسی، خبرگزاری خبرنگاران-سیرابی و شیردان سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای درمان بیماری هایی همانند ام اس، سرطان و ریزش مو عالی است.

خواص و مضرات سیرابی و شیردان

به گزارش خبرنگاران؛ سیرابی و شیردان شاید آنقدر که باید و شاید مورد استقبال دسته ای از افراد قرار نمی گیرد. البته به علت شکل خاص و بوی نامطبوع سیرابی و شیردان در زمان پخت بعضی احساس می نمایند که طعم این غذا خوب نباشد، اما پیشنهاد می کنیم برای رساندن ویتامین های مهم و مواد معدنی عالی به بدن این غذا را در فهرست برنامه غذا های خود قرار دهید.

سیرابی و شیردان کدام بخش از بدن گاو است؟

به آستر (لایه داخلی) معده گاو، سیرابی می گویند که دارای بافت جویدنی است. سیرابی طعم ملایمی دارد که آن را تبدیل به غذایی خوشمزه به صورت جداگانه، یا در سوپ و خوراک نموده است.

سیرابی عضو گوشتی از معده گاو است که سال ها مورد مصرف بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان بوده است (حتی در ادبیات شکسپیر به آن اشاره شده است). اگرچه به نظر می رسد

سیرابی و شیردان جزء امعا و احشای درون شکم علفخواران (نشخوارنمایندگان) است. معمولاً سیرابی را پس از ذبح حیوان از بدنش خارج می نمایند که دارای آخرین محتویات معده است که دارای بوی نامطبوع و ناخوشایند است که جهت مصرف با برش دادن و خارج نمودن محتویات و به طور کامل شستشو کردن آن اقدام به پخت این ماده غذایی می نمایند. عضلات صاف و لانه زنبوری که در سیرابی و شیردان وجود دارد، از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و از نظر پروتئین و چربی با گوشت گاو و گوسفند بسیار فرق دارد که بر خلاف کله و پاچه باعث افزایش کلسترول نمی گردد، البته کالری آن نسبت به گوشت قرمز کمتر بوده، ولی پروتئین آن مشابه گوشت قرمز، مرغ و ماهی است.

خواص درمانی سیرابی

خواص و فواید سیراب شیردان برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها سالهاست که از سوی متخصصان توصیه می گردد.

درمان کم خونی

مفید در رشد و تقویت بچه ها

برترین برای تقویت معده و روده

یاری در درمان بیماری های عصبی و افسردگی

مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS

درمان زخم معده و اثنی عشر

تقویت و درمان ریزش مو

تقویت سیستم ایمنی بدن

ضد سرطان

نکات مهم و مضرات احتمالی سیرابی و شیردان

- معمولاً مصرف این ماده غذایی با اهمیت در هفته 2 مرتبه توصیه می گردد.

- هنگام خرید سیرابی باید به نکاتی توجه داشت:1- نداشتن بوی تعفن 2- فصلی که در آن قرار دارید و قصد خرید سیرابی دارید.

- سیرابی تابستان و پاییز، سفیدرنگ است، چون دام علوفه تازه خورده و تحرک زیاد داشته، ولی سیرابی زمستان و بهار تیره رنگ است، چون دام در طول فصل، علوفه خشک خورده و تحرک بسیار کمی داشته، البته این مساله به معنای خرابی سیرابی نیست.

- بهتر است قبل از پخت، این ماده غذایی را کامل شسته و تمام زواید اطراف آن را دور بریزید و در موقع خرید، بهداشت و سلامت این ماده غذایی را درنظر بگیرید و انواعی را که دارای بسته بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند، انتخاب کنید.

- معمولا در تهیه این غذا برای ایجاد طعم مطلوب از نمک زیاد استفاده می گردد. بنابر این مصرف این غذا برای مبتلایان به فشار خون بالا توصیه نمی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1768

به "خواص و مضرات سیرابی و شیردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و مضرات سیرابی و شیردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید