علت واقعی فعال کردن حالت هواپیما هنگام پرواز

به گزارش عکس پارسی، تمام ما این روال را می دانیم: لطفا اطمینان کسب کنید که صندلی های تان در شرایط عمودی قرار دارند، کرکره پنجره هواپیما بالا است و دستگاه های الکترونیکی بر روی حالت پرواز تنظیم شده اند.

علت واقعی فعال کردن حالت هواپیما هنگام پرواز

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، موارد اول معقول به نظر می رسند. کرکره پنجره باید بالا باشد تا بتوانیم ببینیم که آیا شرایط اضطراری مانند آتش سوزی وجود دارد یا خیر. میز ها باید در جای خود قرار گیرند و صندلی ها به صورت عمودی قرار گیرند تا بتوانیم به سرعت از ردیف خارج شویم. در نهایت آیا گوشی های تلفن همراه بدان خاطر باید روی حالت پرواز تنظیم شوند تا نتوانند برای هواپیما حالت اضطراری ایجاد نمایند؟

فناوری بسیار پیشرفت نموده است

ناوبری و ارتباطات هوانوردی متکی بر خدمات رادیویی است که از دهه 1920 میلادی هماهنگ شده است تا تداخل را به حداقل برساند.

فناوری دیجیتالی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد بسیار پیشرفته تر از بعضی از فناوری های قدیمی آنالوگ است که حتی 60 سال پیش از آن استفاده می کردیم. تحقیقات نشان داده که دستگاه های الکترونیکی شخصی می توانند سیگنالی را در همان باند فرکانسی ایجاد کند که سیستم های ارتباطی و ناوبری هواپیما منتشر می نمایند و این به عنوان تداخل الکترومغناطیسی شناخته می گردد.

با این وجود، در سال 1992 میلادی سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده و بوئینگ در یک مطالعه مستقل استفاده از دستگاه های الکترونیکی را در تداخل هواپیما آنالیز کردند و هیچ مسئله ای در رایانه یا سایر دستگاه های الکترونیکی شخصی در طول مراحل غیر بحرانی پرواز پیدا نکردند. (لحظه برخاستن و فرود آمدن هواپیما به عنوان مراحل بحرانی در نظر گرفته می شوند).

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده هم چنین برای استفاده های مختلف مانند گوشی های تلفن همراه و ناوبری و ارتباطات هواپیما، پهنای باند فرکانس رزرو شده ایجاد کرد تا با یکدیگر تداخل نداشته باشند. دولت ها در سراسر دنیا استراتژی ها و سیاست های مشابهی را برای جلوگیری از مسائل مداخله در حمل و نقل هوایی توسعه دادند. در اتحادیه اروپا از سال 2014 میلادی وسایل الکترونیکی در طول پرواز اجازه روشن ماندن، دارند.

2.2 میلیارد مسافر

پس چرا با وجود این استاندارد های دنیای صنعت هوانوردی همچنان استفاده از تلفن همراه را ممنوع نموده است؟ یکی از مسائل مربوط به مقوله ای می باشد که ممکن است انتظار آن را نداشته باشید: تداخل زمین.

شبکه های بی سیم به وسیله مجموعه ای از برج ها به یکدیگر متصل می شوند. اگر مسافرانی که بر فراز این شبکه های زمینی پرواز می نمایند همگی از گوشی های تلفن همراه استفاده نمایند ممکن است شبکه ها بیش از حد بارگیری شوند. تعداد مسافرانی که در سال 2021 میلادی پرواز کردند بیش از 2.2 میلیارد نفر بود. شرکت های بی سیم ممکن است در اینجا نکته ای داشته باشند.

البته زمانی که صحبت از شبکه های تلفن همراه به میان می آید بزرگ ترین تغییر در سالیان اخیر حرکت به سوی استاندارد های تازه است. شبکه های بی سیم اینترنت نسل پنجم کنونی که به علت سرعت بالاتر انتقال داده، مطلوب هستند باعث نگرانی بسیاری در صنعت هوانوردی شده اند.

صنعت هوانوردی اشاره می نماید که طیف پهنای باند شبکه بی سیم اینترنت نسل پنجم به طور قابل ملاحظه ای به طیف پهنای باند هوانوردی رزرو شده نزدیک می باشد که ممکن است باعث تداخل در سیستم های ناوبری نزدیک فرودگاه ها گردد که به فرود هواپیما یاری می نمایند.

اپراتور های فرودگاهی در استرالیا و ایالات متحده در خصوص ایمنی هوانوردی در ارتباط با عرضه اینترنت نسل پنجم ابراز داشته اند. با این وجود، به نظر می رسد اینترنت نسل پنجم بدون چنین مسائلی در اتحادیه اروپا راه اندازی شده است. در هر صورت، محدود کردن استفاده از تلفن همراه در هواپیما در حالی که مسائل مربوط به ایترنت نسل پنجم ظاهر شده، تصمیم عاقلانه ای به نظر می رسد.

صحبت تلفنی و اختلال در خدمات رسانی مهمانداران

در حال حاضر بیشتر خطوط هوایی به مشتریان خدمات وای فای ارائه می دهند که با پرداخت هزینه یا به شکل رایگان هستند. با فناروی های تازه وای فای مسافران می توانند از تلفن همراه خود برای برقراری تماس ویدئویی با دوستان یا مشتریان در حین پرواز استفاده نمایند.

با این وجود، یک مهماندار کابین هواپیما درباره استفاده مسافران از گوشی تلفن همراه می گوید: برای خدمه کابین ناراحت نماینده است که منتظر بمانند تا مسافران تماس خود را تمام نمایند و از آنان بپرسند آیا چیزی برای خوردن یا نوشیدن میل دارند یا خیر. در هواپیمایی با بیش از 200 مسافر اگر همه یا تعداد زیادی از افراد در حال برقراری تماس تلفنی باشند تکمیل خدمات در پرواز زمان بر خواهد بود.

در نتیجه، استفاده از تلفن همراه آن هم به صورت همزمان به وسیله چندین نفر از 200 مسافر در هواپیما می تواند کل تجربه پرواز را تغییر دهد. رفتار های مخرب اشکال مختلفی دارد از رعایت نکردن الزامات ایمنی مانند نبستن کمربند ایمنی و درگیری لفظی گرفته تا درگیری فیزیکی مسافران و خدمه کابین.

در نتیجه، استفاده از تلفن در حین پرواز در حال حاضر به توانایی هواپیما برای عملیات آسیب نمی رساند، اما خدمه کابین ممکن است ترجیح دهند هنگام ارائه خدمات در طول پرواز به همه مسافران تاخیر نداشته باشند. با این وجود، فناوری اینترنت نسل پنجم در حال تجاوز به پهنای باند رادیویی سیستم های ناوبری هواپیما است. برای پاسخ به پرسش درباره احتمال تداخل ایترنت نسل پنجم در ناوبری هواپیما در هنگام فرود به تحقیقات بیش تری احتیاج داریم. به یاد داشته باشید که وقتی در خصوص دو مرحله حساس پرواز صحبت می کنیم برخاستن اختیاری است، اما فرود اجباری می باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2179

به "علت واقعی فعال کردن حالت هواپیما هنگام پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت واقعی فعال کردن حالت هواپیما هنگام پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید