دمشق: تمدید ورود یاری ها به سوریه به شکل فعلی یک دستاورد است

به گزارش عکس پارسی، وزیر خارجه سوریه قطعنامه تمدید ورود یاری های بشردوستانه به این کشور به شکل فعلی را یک دستاورد دانست.

دمشق: تمدید ورود یاری ها به سوریه به شکل فعلی یک دستاورد است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه گفت که تصویب قطعنامه 2585 درباره تمدید ورود یاری های بشردوستانه فرامرزی به شکل فعلی خود، یک دستاورد است، زیرا شامل همه جنبه هایی بود که کشورهای غربی از پذیرش آن خودداری می کردند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: این قطعنامه اعتقاد پایدار سازمان ملل متحد به تمامیت ارضی و وحدت مردم سوریه را تتازه می نماید و این بدان معناست که رژیم ترکیه و ایالات متحده که از جدایی طلبان در شمال سوریه حمایت می نماید، راحت نخواهند بود و با این قطعنامه عناصر مسلح و تروریست ها محاصره شده اند، زیرا این قطعنامه در تمام بندهای خود بر ضرورت ارائه همه یاری های ممکن به سوریه، به ویژه از داخل سوریه تأکید نموده است.

وزیر خارجه سوریه گفت: این قطعنامه بدان معناست که گذرگاه های خارجی دیگر اصلی ترین وسیله مورد استفاده غرب در زمینه ارسال یاری ها به سوریه نیستند.

المقداد اضافه کرد: کشورهای غربی می خواستند 3 گذرگاه دیگر برای انتقال یاری ها به سوریه باز نمایند که فقط با بازگشایی گذرگاه باب الهوی موافقت شد. آنها بعلاوه می خواستند که ورود یاری ها از این گذرگاه را به مدت یک سال تمدید نمایند که دوستان با آن موافقت ننموده و فقط 6 ماه آن را تمدید کردند.

وزیر خارجه سوریه گفت که با قطعنامه تازه که بر ورود یاری ها از داخل سوریه تاکید می نماید دولت به شکل دقیق به آنچه وارد کشور می گردد و به اینکه مواد غذایی و یاری های بشردوستانه کجا می فرایند نظارت خواهد نمود و برای کشورهای غربی سخت خواهد بود که برای تروریست ها سلاح بفرستند.

مقداد اضافه کرد: کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا و همه کسانی که از تروریسم حمایت می نمایند از گذرگاه های مرزی برای تامین مواد مورد نظر افراد مسلح و تروریست ها استفاده می نمایند.

وی گفت که کشورهای غربی هنوز اصرار دارند که به سوریه یاری نخواهند کرد و نمی خواهند به پروژه های توسعه و بازسازی در سوریه یاری نمایند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال یاری های انسانی به سوریه به وسیله گذرگاه باب الهوی در مرز ترکیه را به مدت 6 ماه تمدید نموده است که قابلیت تتازه به مدت 6 ماه دیگر را هم دارد.

تمدید سازوکار ارسال یاری های انسانی به سوریه پس از هماهنگی مشترک روسیه و آمریکا به تصویب رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1697

به "دمشق: تمدید ورود یاری ها به سوریه به شکل فعلی یک دستاورد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: تمدید ورود یاری ها به سوریه به شکل فعلی یک دستاورد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید