دکوراسیون تراس خانه چگونه ساخته می شود؟

به گزارش عکس پارسی، دکوراسیون تراس فرآیندی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق و زمان زیادی دارد. تراس ها مناطقی هستند که می تواند کمک زیادی به دکوراسیون خانه شیک و چشم نوازتان خود کنند. این دکوراسیون که می توانید آن را به عنوان امتداد طراحی داخلی خود ببینید ، به شما این شانس را می دهد که سلیقه و خلاقیت شخصی خود را مانند طراحی اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب نشان دهید. الهام گرفتن از مفاهیمی مانند مدرن ، کلاسیک ، سنتی یا قدیمی می تواند به شما در انتخاب مبلمان و لوازم خانگی مناسب برای تراس کمک کند. در این مقاله شما با ایده های مجذوب کننده دکوراسیون برای تراس آشنا می کنیم.

دکوراسیون تراس خانه چگونه ساخته می شود؟

مواردی که باید در دکوراسیون تراس در نظر بگیرید

نگاهی به گرایش های طراحی که ایده های متنوعی را به شما ارائه می دهند ، دکوراسیون تراس را بسیار آسان تر می کند. با این حال ، نکات زیادی وجود دارد که باید قبل از اعمال این ایده ها در نظر گرفته شود.

کفپوش تراس

اولین چیزی که هنگام شروع دکوراسیون تراس باید به آن توجه کنید کفپوش است. بسیار مهم است که مواد کفپوش مورد استفاده را به طور کامل بررسی کنید. بسته به آب و هوای محل زندگی و موقعیت تراس خود ، می توانید کفپوش چوبی ، سنگی و سرامیکی را انتخاب کنید. اما اگر از کفپوش اشتباه استفاده کنید ، ممکن است با مسائل بزرگی روبرو شوید.

به عنوان مثال ، استفاده از کفپوش های چوبی در تراس هایی که اغلب باران می بارد ، می تواند باعث جذب آب و جدا شدن قسمت هایی از کف شود. از سوی دیگر ، روسازی های سنگی که به درستی قرار داده شده اند ، همه شرایط را تحمل می کنند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. از هر ماده ای که استفاده می کنید ، حتماً زهکش های کافی و باکیفیت برای حذف مؤثر آب باران داشته باشید.

تراس شما بخشی از خانه شماست. بنابراین سطح کف تراس باید تا حد امکان با کف آشپزخانه یا اتاق نشیمن مجاور باشد. در غیر این صورت ، ممکن است از نقاط اتصال در ورودی و خروجی عبور کنید. فراتر از اینها ، اینکه تراس شما به باغ وصل بوده یا خیر ، موضوع مهمی است. تفاوت سطح بسیار زیاد بین چمن و کف می تواند باعث مسائل زیادی مانند افتادن یا سر خوردن شود. همانطور که اشاره کردیم باید در ابتدای فرآیند دکوراسیون تراس به این عوامل دقت کنید.

مبلمان

عنصر کلیدی در طراحی دکوراسیون تراس مبلمانی است که انتخاب می کنید. مبلمان مهم ترین و تعیین کننده ترین قسمت یک دکوراسیون است. شما به جایگاه های راحت برای نشستن ، میز قهوه خوری برای قرار دادن وسایل یا ظروف غذاخوری برای خوردن نیاز دارید.

اما طراحی زیبا و شیک این مبلمان سنگ بنای جذابیت تراس شما را در کل تشکیل می دهد. اینکه مبلمان چگونه به نظر می رسد ، ساختار و چیدمان آن بسیار مهم است. محبوب ترین مواد مبلمان فضای باز عبارتند از آهن فرفورژه ، پلاستیک ، آلومینیوم ، حصیر و چوب طبیعی.

مبلمان چوبی معمولاً گران تر هستند ، اما صمیمیت و حسی اصیل به دکوراسیون اضافه می کنند. مبلمان پلاستیکی در برابر همه شرایط مقاوم هستند ، اما ظاهر آنها ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد. حصیر و آلومینیوم مواد ظریف تری هستند و نباید در شرایط آب و هوایی بد بیرون رها شوند.

اندازه تراس

شما برای هر هدفی که از تراس خود استفاده می کنید ، باید اندازه آن را در هنگام تزئین در نظر بگیرید. حتی اگر مساحت بسیار زیادی دارید ، می توانید تراس خود را با مبلمان خشن و نامناسب بسیار کوچک و شلوغ جلوه دهید. باید فضای کافی برای پرسه زدن خانواده و مهمانان شما در تراس ، میز و جایگاه ناهارخوری ، آفتابگیر و باربیکیو وجود داشته باشد.

اگر فضای شما برای این موارد کافی نیست ، باید یک دکوراسیون استراتژیک ایجاد کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که تا حد امکان شیک ، صرفه جویی در فضا و چند منظوره باشد تا از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید. میز و جایگاه تاشو برای دکوراسیون تراس کوچک ایده آل هستند. بزرگترین قطعه باید گروه جایگاه باشد. سایر وسایل تزئینی باید کوچک باشند.

سایه بان تراس

دمای تراس ها گرم تر یا سردتر از داخل ساختمان است. زیرا ساختمان های اطراف از حفاظتی برخوردار نیستند. در روزهای گرم و آفتابی تابستان نمی توان در تراس خود بدون سایبان بایستید. به همین ترتیب ، شما باید به اندازه کافی تعداد و اندازه بخاری داشته باشید تا در روزهای سرد زمستان از هوای تازه در تراس خود لذت ببرید یا عصرها از باربیکیو لذت ببرید.

چند دکوراسیون الهام بخش تراس

در ادامه شما را با چند دکوراسیون متنوع برای تراس آشنا می کنیم.

سبک طبیعی

این سبک دکوراسیون تراس که در آن رنگ های خاکی غالب است و از مواد ارگانیک مانند کاه ، چوب و کتان استفاده شده است ، محیطی ایده آل برای گذراندن عصرهای دلپذیر در نسیم شب های تابستان ایجاد می کند. تزیینات در حال نوسان در باد و یک میز نزدیک به کف ، سبک کاملا طبیعی را نشان می دهد.

سبک گل و گیاه

هنگامی که آرامش و انرژی ناشی از گیاهان سرسبز با مبلمان زیبا ترکیب می شود ، دکوراسیونی زیبا پدید می آید. چنین فضایی که در گوشه ای از تراس خود خواهید ساخت ، منتظر استراحت شما و نوشیدن قهوه خواهد بود.

مدرن و ساده

تراس هایی که بدون مبلمان سنگین تزئین شده اند ، سبک مینیمالیسم و مدرنیته امروزی را منعکس می کنند. این دکوراسیون تراس که برای پذیرایی از مهمانان شما در هوای تازه و نوشیدن چای بعد از ظهر مناسب بوده ، دلچسب و جادار است. این دکوراسیون ساده که زیبایی کار روی نرده ها را برجسته می کند ، نمونه خوبی برای کسانی است که مدرنیته و سادگی در فضای داخلی را دوست دارند.

کوچک اما جادار

لازم نیست تراس شما ده ها متر مربع باشد. بسکمک از ساختمان ها در طرح های شهری شلوغ حتی بالکن ندارند. بنابراین باید از آنچه دارید بهترین استفاده را ببرید. رنگ های طبیعی و میز و جایگاه چوبی هم محیطی گرم ایجاد می کند ، هم فضای شما را جادار جلوه می دهد و در فضای کوچک چشمان شما را خسته نمی کند.

سبک متعادل

این دکوراسیون که می توانید در آن آفتاب بگیرید ، ناهار بخورید یا کباب کنید ، نشان می دهد که قرار دادن صحیح وسایل چقدر اهمیت دارد. حتی اگر فضای شما باریک باشد ، تمهیدات عاقلانه فضای حرکتی لازم را برای شما فراهم می کند. همچنین ، اگر دیوارهای شما کم است ، می توانید با چیدمان گلدان های بزرگ و کاشت گیاهان بلند ، فضای خصوصی مورد نیاز خود را به دست آورید.

طراحی ترکیبی

این دکوراسیون تراس با ترکیب بسکمک از مواد مانند سنگ ، چوب و فلز ، سبکی ترکیبی ایجاد می کند. کفپوش آجری و چوبی به صورت بی رویه روی دیوارها تضاد بصری ایجاد می کند. این کنتراست نه تنها ظاهر بلکه عملکرد را نیز فراهم می کند. مبل کلاسیک سفید مایل به رنگ انتخاب شده در این تراس ، جایی که گلدان های گل ردیف شده و گلدان های رنگارنگ و نورپردازی آویزان شده اند ، از تیزی چوب و آجر می کاهد.

مینیمالیست

مهم نیست تراس شما چقدر بزرگ باشد ، برای تزیین آن به ده ها مبلمان و لوازم جانبی نیاز ندارید. این تراس با کف چوبی و دیوارهای مرمری مظهر مدرنیته است که تنها با سه تکه مبلمان می توان به آن دست یافت. یک میز قهوه کوچک چوبی که بین جایگاه های راحتی فلزی قرار گرفته و غروب خورشید را در پشت آن منعکس می کند، سبک دکوراسیون تراس زیبایی را ایجاد می کند.

ظرافت فرفورژه

آهن فرفورژه روی نرده ها در قسمتی از تراس که برای این قهوه و چای در نظر گرفته شده است خودنمایی می کند. جزئیات ظریف فلز با یک میز گرد چوبی با ظاهر قدیمی و دو جایگاه با ترکیب فلزی تکمیل می شود. اگر می خواهید از قطعات جالب در دکوراسیون تراس خود استفاده کنید ، می توانید جزئیات آهنی را که فضایی نوستالژیک ایجاد می کند را با چوب گرم ترکیب کنید.

محیط آرام و گرم

در این دکوراسیون که چوب ، حصیر و پارچه های ارگانیک با هم ترکیب شده اند و نورپردازی های فلزی کوچک فضایی گرم ایجاد می کنند ، طراوت گیاهان فراموش نمی شود. جایگاه های گهواره ای روی سقف ، استراحتی آرام را فراهم کرده و فضای مناسبی را برای شب های خنک تابستانی ایجاد می کنند.

رنگ های متضاد

در این دکوراسیون تراس ، پالت رنگ خاکستری و کم رنگ تراس با میز و جایگاه های فیروزه ای ، سیاه و سفید موجی از رنگ ایجاد می کند. این تراس که ممکن است خسته کننده و معمولی به نظر برسد ، با کمک به این ترکیب رنگی در کاج های مینیاتوری ، با تضادهای چشمگیر مدرن شده است. اگر تراس خود را هوشمندانه و مطابق با سلیقه خود تزئین کنید ، فضایی محبت آمیز ایجاد می نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2037

به "دکوراسیون تراس خانه چگونه ساخته می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون تراس خانه چگونه ساخته می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید