سازمان فرهنگی و هنری از کدام فیلم های سینمایی حمایت می نماید؟

به گزارش عکس پارسی، تهران (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت که از سال 93 هیچ فیلم سینمایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری فراوری نشده است.

سازمان فرهنگی و هنری از کدام فیلم های سینمایی حمایت می نماید؟

میثم امرودی در گفت وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که این انتقاد همواره وجود داشته که سازمان فرهنگی و هنری از بعضی فیلم های سینمایی حمایت اقتصادی نموده که نسبتی با ماموریت های شهرداری و شهری نداشته اند، گفت: از سال 93 هیچ فیلمی در سازمان فراوری نشده است و سال جاری نیز تنها مشارکتی در فراوری یک فیلم سینمایی اجرا شده که بدون قرار قبلی بوده و یک سوژه عاطفی و خانوادگی دارد که توضیحاتی بیشتری درخصوص آن نمی دهم تا برای جشنواره فیلم فجر تازه بماند. بهروز شعیبی کارگردانی این اثر را بر عهده دارد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درخصوص اینکه سوژه عاطفی و خانوادگی چگونه با موضوعات شهری ارتباط پیدا نموده است، گفت: در سازمان برای فراوری هر محصول فرهنگی طرح واره و ایده داریم و در ماموریت های سازمان 4 راهبرد اصلی پیش بینی شده است. حوزه سبک زندگی، هویت ملی، هویت انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی که در ذیل آن 17 هدف برای سازمان معین شده است. عنوان اول سبک زندگی است که 99 درصد آن شامل ماموریت های شهرداری می گردد مانند احترام به همسایه، همسایه داری، تفکیک زباله، کاهش زباله، تغییر الگو مصرف زندگی، محیط زیست و... که این اهداف به صورت جدی در فیلم هایی که ساخته می گردد مورد توجه قرار می گیرد با فیلمنامه نویسان صحبت می کنیم که چه اهدافی را از این فیلم دنبال می کنیم که یکی از مهم ترین ماموریت های ما ماموریت های شهری است. بعلاوه شورایی با حضور معاونت سینمایی ارشاد تشکیل می گردد که در آن تصمیم گیری می گردد. کدام سازمان براساس ماموریت هایی که دارد در این اثر مشارکت نموده یا فراوری آن را برعهده بگیرد. بنابراین حمایت از ساخت هر اثری براساس طرح واره آنالیز می گردد.

امرودی درخصوص گزارش خود در صحن شورای شهر تهران درباره چالش های بعضی بناهایی که مسئولیت آن با سازمان فرهنگی و هنری است، گفت: این گزارش ها مربوط به سال 98 بود. امروز نسبتا خیلی نگرانی نداریم البته نسبت به بعضی ساختمان ها که خیلی کهنه شدند نگرانی هایی وجود دارد. کمیته ای در سازمان فرهنگی و هنری شکل گرفته است که اولویت بندی می کنیم و HSE و تامین امنیت کسانی که از این مجموعه ها استفاده می نمایند از اصلی ترین وظایف ما است و برای همین نیز از شورا درخواست تامین هزینه های جاری که شامل حقوق و مزایا و نگهداشت است را داشتیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1907

به "سازمان فرهنگی و هنری از کدام فیلم های سینمایی حمایت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان فرهنگی و هنری از کدام فیلم های سینمایی حمایت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید