نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی تک برگزار می شود

به گزارش عکس پارسی، نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی تک با نمایش های کوتاه در تهران سرآغازی شد تا هم وطنان ایرانی در داخل و خارج از کشور به این جشنواره وارد شوند.

نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی تک برگزار می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی جشنواره تئاتر مجازی، حسن پورگل محمدی دبیر نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی بیان کرد: در مرحله نخست به علت بیماری ویروس کووید 19 که باعث تعطیلی دانشگاه، مدارس و مراکز فرهنگی و هنری کشور شد تصمیم گرفتم تا دانشجویان و هنرجویان رشته تئاتر آموزشگاه تئاتر پیشوا و آموزشگاه آزاد هنر دراما را دعوت به یک پویش به نام در خانه بمانیم و قرنطینه خانگی را جدی بگیریم کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا در منزل برای من و مدرسان آموزشگاه و دانشگاه یک اتود بازی با رویکرد همدلی و همراهی کادر درمانی پزشکان و پرستاران به صورت نمایش های کوتاه 2 دقیقه و 5 دقیقه و 10 دقیقه بازی های خودشان را ارسال کنند و این فکر روز 25 اسفند به واقعیت تبدیل شد.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی سپس افزود: اما بعد از 10 روز در ایام عید نوروز به پیشنهاد مدرسان دانشگاه و هنرمندان رادیو، سینما و تئاتر این پویش به تاریخ 6 فروردین 99 تبدیل به جشنواره استانی در تهران و شهرستان های اطراف شد که مهلت ارسال آثار 20 فروردین ماه قرار گرفت و بالغ بر 300 فیلم به سایت و صفحه رسمی اینستاگرام، تلگرام و واتساپ دبیرخانه رسید.

پورگل محمدی شرح داد: این اول جهت و پویش در فضای مجازی بود که بازتاب فرآیند و برآیند خجسته ای نیک داشت که به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد و انجمن نمایش استان تهران در تاریخ 16 فروردین ماه مهلت ارسال آثار به جشنواره به دلیل استقبال هنردوستان و هنرمندان تا انتها فروردین ماه قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: اما مسئله مهّم این بوده و هست که هر کارآفرین و هر صاحب شغلی به خاطر شرایط مالی و تعطیلی اصناف مختلف و مشاغل نمی تواند تولید را ادامه دهد و رونق تولید داشته باشد و بالطبع این جشنواره هم درگیر مسائل مالی قرار گرفت و با هزینه شخصی از ابتدا تا انتها پیشرفت داشت و بخاطر تحریم مالی متأسفانه مدیران فرهنگ، هنر و مسئولان سازمان های مختلف نتوانستند به کمک این جشنواره که هدف آن روشن کردن و آگاه ساختن جامعه ای سالم با سلامت بهداشت هست بپیوندند و باز هنرمندان این جشنواره را مدیریت کردند که اعضای جشنواره بیش از 30 نفر مستقیم در جریان و مشغول این رویداد هستند.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی بیان کرد: نخستین جشنواره سراسری تئاتر مجازی تک نکوداشت زنده یاد استاد قدرت الله صالحی هنرمند پیشکسوت که بیش از 40 سال در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت داشت است و تندیس جشنواره تقدیم می شود به خانواده این هنرمند و امید که روح پر از مهر این فرهیخته ارجمند قرین آرامش باشد.

پورگل محمدی ادامه داد: این جشنواره به صورت رسمی از 7 فروردین ماه به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر آغاز و تا 19 اردیبهشت ماه امسال در قالب کارگاه های آموزش آنلاین نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی و نقد و بررسی آثار برجسته تئاتر و سینمای جهان است.

وی شرح داد: این جشنواره به صورت رایگان برای شرکت کنندگان برقرار بوده و مراسم اختتامیه در روز جمعه 19 اردیبهشت شب میلاد پربرکت امام حسن مجتبی(ع) به صورت زنده لایو آنلاین در صفحه رسمی آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی دراما @academydramaart انجام می شود و به خاطر بیماری ویروس کرونا و برای سلامت حال هموطنان و شرکت کنندگان حضور فیزیکی مهمانان واجب و الزامی نیست و اختتامیه نیز به آدرس تهران- پیشوا- میدان نماز- جنب مسجد امام خمینی(ره) - آموزشگاه تئاتر پیشوا برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی نویسندگی و کارگردانی به صورت رایگان پس از بیماری و بهبودی سلامت در جامعه برای 60 نفر برگزیده جشنواره خبر داد و افزود: کارگاه ها به صورت رایگان در آموزشگاه برگزار می شود.

پورگل محمدی در انتها بیان کرد: در این جشنواره شاهد حضور پرشور و کم نظیر آثار نمایشی از تمام نقاط ایران و خارج از کشور بودیم که 1466 فیلم به دبیرخانه ارسال شد و متأسفانه مجبوریم که 60 اثر را وارد بخش داوری کنیم و ای کاش مسئولان کمک مالی می کردند تا این امر واجب فرهنگی به زیبایی تمام رخ می داد.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 950

به "نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی تک برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره بین المللی تئاتر مجازی تک برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید