طراحی سایت: سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد

به گزارش عکس پارسی، سایت موزه زمین گردشگری

استان فارس به علت داشتن موقعیت مکانی و آب و هوای مخصوص به خود یکی از برترین مکان ها برای ایجاد سایت موزه زمین گردشگری به شمار می رود. علی نیری، سرپرست گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از راه اندازی سایت موزه زمین گردشگری در شیراز که می تواند گردشگران و علاقه مندان به زمین شناسی را به سوی این شهر جذب کند خبر داده است. او ژئوتوریسم را از جمله عناوین تخصصی گردشگری که گردشگران خاص خودش را دارد، معرفی نمود. بعلاوه نیری به برگزاری دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتل داری و صنایع دستی قشم از 10 تا 14 دی ماه، اشاره نموده و بر حضور فعالان حوزه گردشگری شیراز در این نمایشگاه تاکید نمود. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این مطلب بیشتر بدانیم.

طراحی سایت: سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

او در این خصوص گفت: با توجه به اینکه قشم و بعلاوه جزیره هرمز بهشتی برای زمین جهانگردی در جنوب کشور به شمار میرود، در این نمایشگاه با متولیان امر جهانگردی در قشم نیز صحبت هایی صورت گرفت تا در زمینه راه اندازی نخستین سایت موزه زمین جهانگردی شیراز مشارکت داشته باشند . نیری بعلاوه اشاره نمود به اینکه شیراز در این نمایشگاه، فضای خوبی در اختیار داشته و مذاکرات متعددی را برای جذب سرمایه گذار انجام داده است. ساخت کاروان های سیار مربوط از طریق خودروها در شکل رستوران های سیار و ایجاد خیابان های غذا در نقاط مختلف شهر را یکی از پروژه های سرمایه گذاری در این زمینه دانست که احتیاج دارد تا بخش خصوصی به این حوزه ورود کرده و طراحی این کاروان ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و اقلیم شیراز انجام می گردد .

او بعلاوه اجرای طرح جهانگردی شبانه و خوراک در شیراز را برای ایجاد کردن فرصتی برای بهره برداری از ظرفیت های شهر شیراز معرفی کرده که در طول تمام ماه های سال می تواند جهانگردان بسیاری را به سوی خود جلب نماید. علاوه بر این نیری با اشاره به اینکه برای جذب جهانگرد از کشورهای دیگر به خصوص هند کوشش زیادی نشده و با وجود اینکه شیراز ظرفیت های بسیاری دارد اما بیشتر جهانگردان هندی به تهران می فرایند. در این زمینه او اضافه نمود: تاج محل در هند، نماد یک زن فرهیخته ایرانی است و از طرف دیگر معماری این مکان نیز از طریق عیسی خان شیرازی اجرا شده است. به طور تعیین دیده می گردد که مردم هند برای این دو شخصیت احترام ویژه ای قائل هستند و از این ظرفیت می توان استفاده کرد تا جهانگردان هندی را به سوی شیراز جذب نماییم اما در این خصوص فعالیت های زیادی نشده است.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از وب کیوسک ها نیز در حاشیه نمایشگاه های جهانگردی پارس و قشم دنبال شده و زیرساخت های آن را مهیا دانسته و بعلاوه بر کیفیت خدمات که در حوزه جهانگردی و حمل و نقل با استفاده از آنها به جهانگردان ارائه می گردد تاکید نمود. این موضوع اتفاق تازه ای است که تا قبل از شروع نوروز سال جاری قرارداد آن به امضای دو طرف خواهد رسید . نیری با بیان اینکه رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به برگزاری هفته های فرهنگی مشترک ابراز علاقه کرده است، شرح داد که قرار شده فضاهای تبلیغاتی شهرهایمان را به اشتراک گذاشته و فضاهای تبلیغاتی در هر دو شهر برای تبلیغات جهانگردی به صورت متقابل مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این او قشم را از نظر جهانگردی متنوع ارزیابی کرده و آن را به عنوان مکانی معرفی کرد که جهانگردان از شهرهای مختلف می توانند در آنجا حضور پیدا کرده به گونه ای که به شیراز هم نزدیک است و می تواند در برنامه سفر جهانگرد ها قرار بگیرد . او بعلاوه به برنامه ریزی در زمینه برگزاری جشنواره اقوام در ایام نوروز یا هفته شیراز نیز اشاره نمود.

او به سایت هایی مانند برم دلک، قصر ابونصر و پوستچی که درحال حاضر فعال نیستند، اشاره نموده و بر واگذاری این سایت ها به شهرداری برای فعال کردن آنها و همراهی بخش خصوصی تاکید نمود. نیری بعلاوه اشاره نمود که باید راهکاری اندیشیده گردد تا درآمدهای اماکن جهانگردی استان فارس مانند تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، ارگ کریمخانی مجموعه زندیه و به طور تعیین اماکنی که در شیراز می باشد وارد خزانه شده و صرف نگهداری و حفظ این اماکن گردد تا به جذب بهتر و بیشتر جهانگرد منجر گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1904

به "طراحی سایت: سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید