ضرورت احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش عکس پارسی، استاد مشاور انجمن علمی نجوم دانشگاه محقق اردبیلی گفت: احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی آن را به عنوان شمالی ترین و مجهزترین رصدخانه ایران مطرح خواهد نمود.

ضرورت احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سالار عباسوند، استاد مشاور انجمن علمی نجوم دانشگاه محقق اردبیلی به احتیاج های علمی و پژوهشی برای احداث رصدخانه اشاره نمود و گفت: احداث رصدخانه در دانشگاه علاوه بر دادن امکانات علمی و رصدی در جهت آموزش هرچه بهتر دانشجویان، می تواند در آموزش پژوهشگران و علاقه مندان استان اردبیل نیز امکاناتی نظیر داده های رصدی از پدیده های نجومی، گزارش استهلال ماه، انجام پژوهش های علمی، برگزاری همایش های ملی و ... فراهم آورد که خود می تواند بخش کوچکی از اهداف رصدخانه باشد.

عباسوند بیان نمود: در سال های اخیر قدم های مثبتی به وسیله دانشگاه محقق اردبیلی و خیرین استان در جهت احداث رصدخانه مجهزی در استان اردبیل برداشته شده است تا به حول و قوه الهی، استان اردبیل را به عنوان یکی از قطب های علمی کشور در بحث شاخه نجوم مطرح کند.

استاد مشاور انجمن علمی نجوم دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: احداث رصدخانه در استان به عنوان یک ساختمان آموزشی و پژوهشی می تواند اردبیل را در زمره مراکز علمی خاص مطرح کند به گونه ای که دانشجویان و پژوهشگران مختلفی می توانند گزارش های رصدی خودشان را به وسیله رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی گزارش نمایند که همین امر باعث مطرح شدن هر چه بیشتر نام دانشگاه محقق اردبیلی در کشور خواهد شد.

وی توضیح داد: برای هر شاخه ای از علم احتیاجمند آزمایشگاه علمی ویژه ای هستیم و برای شاخه نجوم هم احتیاجمند رصدخانه هستیم تا دانشجویان درس نجوم دانشگاهی را در یک محیط علمی و به صورت هدفمند بیاموزند چرا که یادگیری تئوری هیچگاه نمی تواند جای آموزش عملی را بگیرد.

لازم به ذکر است، عملیات عمرانی رصدخانه در این دانشگاه در مساحت 230 مترمربع و اعتبار 40 میلیارد ریالی در خرداد سال جاری شروع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1921

به "ضرورت احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت احداث رصدخانه در دانشگاه محقق اردبیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید