طراحی سامانه مراقبت از مادران پرخطر برای زایمان، ارائه خدمات روانپزشکی

به گزارش عکس پارسی، دکتر آزاده شعبانی متخصص زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با مراقبت های بعد از زایمان در بیمارستان طالقانی، گفت: در این بیمارستان، بالاترین سطح مراقبت های بارداری به مادران ارائه می گردد.

طراحی سامانه مراقبت از مادران پرخطر برای زایمان، ارائه خدمات روانپزشکی

جهت دریافت مشاوره خدمات دانلود کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر آزاده شعبانی متخصص زنان در آستانه برگزاری این کنگره که در روز های 16 الی 18 بهمن ماه در تهران برگزار می گردد، از طراحی سامانه ای به منظور شناسایی و مراقبت از مادران پرخطر در بیمارستان طالقانی اطلاع داد و اضافه نمود: این سامانه به منظور هماهنگی با سایر بخش ها برای مراقبت از مادران پرخطر راه اندازی شده است.

وی با اشاره به وجود اتاق های اختصاصی زایمان در بیمارستان طالقانی، ادامه داد: در این بیمارستان، برای مادران باردار، کلاس های آمادگی قبل از زایمان برگزار می گردد که زوجین می توانند از آموزش های این کلاس ها برخوردار شوند.

این متخصص زنان، اضافه نمود: بیمارستان طالقانی از معدود مراکز درمانی است که دارای مرکز زایمان بی درد است که با پوشش بیمه ای افراد به صورت رایگان صورت می گیرد.

شعبانی گفت: خدماتی همچون بی دردی نخاعی، رایحه درمانی، موسیقی درمانی ویا سایر روش های بی دردی برای امکان زایمان بی درد به مادران ارائه می گردد.

وی با اشاره به موضوع افسردگی بعد از زایمان، گفت: در کلینیک بعد از زایمان، مشاوره های روانپزشکی برای مادران پس از زایمان ارائه می گردد. در این کلینیک، همکاران گروه اطفال، روانپزشکی و زنان، حضور دارند و خدمات مورد احتیاج را به مادر و نوزاد ارائه می دهند. به طوری که یکی از موضوعات، آنالیز کیفیت شیر دهی مادر است. ضمن اینکه نوزاد نیز معاینه شده و مادر تحت نظر روانپزشک کلینیک ویزیت می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین به وجود کلینیک یائسگی برای ارائه خدمات به خانم ها در دوران یائسگی اشاره نمود و اضافه نمود: در این کلینیک ضمن انجام تست های غربالگری مورد احتیاج، با یاری همکاران طب سالمندی، کیفیت زندگی این افراد مورد ارزیابی و آنالیز قرار می گیرد.

دکتر شعبانی، از بیمارستان طالقانی به عنوان یک مرکز درمانی ارجاعی در کشور نام برد و گفت: درصد زیادی از مادران باردار که به این مرکز ارجاع می شوند، در دسته مادران پرخطر قرار دارند که خدمات مورد احتیاج برای زایمان پیروز به آن ها ارائه می گردد.

این متخصص زنان در مورد شرایط زایمان های سزارین و طبیعی در بیمارستان طالقانی، اضافه نمود: در این مرکز حدود 70 درصد مادرانی که تا کنون سابقه سزارین نداشته اند، با یاری انواع روش های بی دردی پیروز به انجام زایمان طبیعی می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 667

به "طراحی سامانه مراقبت از مادران پرخطر برای زایمان، ارائه خدمات روانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سامانه مراقبت از مادران پرخطر برای زایمان، ارائه خدمات روانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید