عضو شورای مصالحه افغانستان: اشرف غنی نباید در طرح جدید صلح جایی داشته باشد

به گزارش عکس پارسی، مشاور و عضو شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به طرح جدید صلح گفت که آمریکا برای مخفی کردن ناکامی هایش تلاش می کند اما در این طرح نباید اشرف غنی حضور داشته باشد.

عضو شورای مصالحه افغانستان: اشرف غنی نباید در طرح جدید صلح جایی داشته باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سید اسحاق گیلانی عضو شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به طرح جدید صلح آمریکا گفت که با شتاب نباید تصمیمی گرفت تا بار دیگر این کشور به میدان جنگ بزرگتری تبدیل نشود.

وی افزود: در طرح جدید صلح که توسط آمریکا پیشنهاد شده است، نباید اشرف غنی و افرادی حضور داشته باشند که در 20 سال گذشته افغانستان را درگیر مسائل کردند.

گیلانی اظهارداشت که در طرح جدید صلح، دولت آمریکا می خواهد با دخالت دادن سازمان ملل، ناکامی های را مخفی کند و از باتلاق افغانستان نجات یابد.

رئیس حزب همبستگی ملی افغانستان گفت که سازمان ملل در 20 سال گذشته در افغانستان حضور داشت اما کاری از پیش نبرد و تنها به شمارش تعداد کشته و زخمی های این کشور بسنده کرد.

وی به اسپوتنیک درباره نامه وزیر امور خارجه آمریکا به اشرف غنی گفت که این نامه نوعی پیام هشدار آمیز به رئیس جمهور افغانستان بود که راهی جز پذیرش آن برایش باقی نمی گذارد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر اخیرش به کابل طرح واشنگتن برای ایجاد دولت انتقالی را به اطلاع سران افغانستان و سیاسیون این کشور رساند.

این طرح مورد مخالفت شدید اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قرار گرفته که تاکید دارد تنها از طریق انتخابات قدرت را واگذار می نماید و بر حفظ قانون اساسی این کشور پافشاری می نماید.

از سوی دیگر، ظاهرا اتحادیه اروپا با طرح آمریکا برای صلح افغانستان موافق نیست. رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به این طرح و نامه وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: افغانستان دارای قانون اساسی است، انتخابات و لویه جرگه برگزار کرده، توافقنامه مشترک با آمریکا دارد و در فرایند صلح دوحه دخیل است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1491

به "عضو شورای مصالحه افغانستان: اشرف غنی نباید در طرح جدید صلح جایی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای مصالحه افغانستان: اشرف غنی نباید در طرح جدید صلح جایی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید