عکس ، آزمایش تماس ویدیویی هولوگرافیک سه بعدی در دنیای واقعی

به گزارش عکس پارسی، دیجیاتو نوشت: پروژه استارلاین یک باجه تماس ویدیویی است که از دوربین ها، سنسورها و یک نمایشگر برای ارتباط واقع گرایانه و از راه دور کاربران بهره می برد.

عکس ، آزمایش تماس ویدیویی هولوگرافیک سه بعدی در دنیای واقعی

گوگل اعلام نموده پروژه استارلاین (Project Starline) وارد مرحله بعدی آزمایش خود می گردد و افراد بیشتری می توانند آن را تجربه نمایند. پروژه استارلاین گوگل که سال گذشته معرفی گردید، یک باجه تماس ویدیویی هولوگرافیک است که از تصاویر سه بعدی، دوربین های با وضوح بالا، حسگرهای تشخیص عمق و یک نمایشگر میدان نوری برای ایجاد تجربه ای واقعی برای کاربران استفاده می نماید.

گوگل از اواخر امسال میلادی نصب نمونه های اولیه Project Starline را برای آزمایش بیشتر در دفاتر بعضی شرکای خود مانند Salesforce و WeWork شروع خواهد نمود.

تا به امروز غرفه های تماس سه بعدی در دفاتر مستقر در ایالات متحده گوگل وجود داشتند که کارمندان می توانستند آن ها را برای مواردی مانند جلسات آزمایش نمایند. این شرکت بعلاوه از بیش از 100 شریک سازمانی خود در زمینه هایی مانند رسانه، مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی دعوت نموده بود تا این فناوری را در دفاتر خود به نمایش بگذارند و نظرات خود را در خصوص آن ارائه نمایند.

افرادی که توانسته اند پروژه استارلاین را آزمایش نمایند، این تجربه را حتی در مراحل اولیه خود به عنوان یک فناوری فوق العاده واقع گرایانه و چشمگیر توصیف نموده بودند.

نحوه عملکرد و ویژگی های پروژه استارلاین

در این فناوری، هر شرکت نماینده در یک غرفه با مجموعه ای از دوربین ها و پروژکتورهای مادون قرمز می نشیند که یک تصویر سه بعدی واقع گرایانه از او ایجاد می گردد. بعلاوه با وجود پشتیبانی از جلوه صوتی فضایی، صدای کاربران در واقعی ترین حالت ممکن خود ضبط خواهد شد. تمام این قابلیت ها همراه با سیستم ردیابی سر و نمایشگر 65 اینچی 8K، باعث می گردد تا اینطور به نظر برسد که تماس گیرنده در مقابل شما نشسته است.

با این حال، هنوز تعیین نیست که آیا گوگل میخواهد این فناوری را تجاری سازی کند یا خیر یا این غرفه های تماس برای کسب وکارها چه هزینه ای به همراه خواهد داشت. بعلاوه تعیین نیست که با وجود برنامه هایی مانند Zoom و Google Meet که برای برگزاری جلسات مجازی به میزان کافی خوب هستند، پروژه استارلاین مورد استقبال واقع خواهد شد یا خیر.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2099

به "عکس ، آزمایش تماس ویدیویی هولوگرافیک سه بعدی در دنیای واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، آزمایش تماس ویدیویی هولوگرافیک سه بعدی در دنیای واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید