فصل اول کاوش باستان شناسی قلعه تاریخی شهر اوجان شروع شد

به گزارش عکس پارسی، فصل اول کاوش باستان شناسی قلعه تاریخی شهر اوجان در شهرستان بستان آباد واقع در استان آذربایجان شرقی شروع شد.

فصل اول کاوش باستان شناسی قلعه تاریخی شهر اوجان شروع شد

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از شروع فصل اول کاوش باستان شناسی قلعه تاریخی شهر اوجان در شهرستان بستان آباد اطلاع داد.

دکتر رحیم ولایتی سرپرست این کاوش ها است و در این تحقیقات، قرار است با استناد به آنالیز های باستان شناختی شهرستان بستان آباد، شناسایی و مستندنگاری شهر تاریخی اوجان در راستای برنامه پژوهشی حریم شهر تاریخی اوجان شروع گردد.

قدمت شهر اوجان به دوران سلجوقیان و ایلخانان مغول می رسد. به گفته آبدار، این شهر در زمینه های اجتماعی، سیاسی و مالی نقش بسیار مهمی را ایفا نموده، به طوری که غازان خان، پادشاه مغول در دوره ایلخانی در این شهر ساخت و سازهایی انجام داده و آن را دارالاسلام نامیده است.

وی در ادامه گفت:

در این فصل، هیئت باستان شناسی به منظور آزادسازی بخشی از معماری شهر تاریخی اوجان اقدام به کاوش نموده و تا به امروز قسمتی از برج باروی قلعه شهر تاریخی شهر اوجان را کشف نموده است.

منطقه تاریخی اوجان در جنوب شهر بستان آباد فعلی، در شرق روستای حاجی آقا، در ساحل شرقی رودخانه اوجان و در مرکز چمن اوجان قرار داشت که به علت وقوع زلزله و جنگ های مختلف در حال حاضر از این شهر مهم آثار اندکی به جای مانده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2038

به "فصل اول کاوش باستان شناسی قلعه تاریخی شهر اوجان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل اول کاوش باستان شناسی قلعه تاریخی شهر اوجان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید