فعالیت موج دوم سامانه بارشی در لرستان

به گزارش عکس پارسی، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت موج دوم سامانه بارشی در این استان کاهش دمای روزانه و وزش باد پیش بینی می گردد.

فعالیت موج دوم سامانه بارشی در لرستان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، بهروز مراد پور پنج شنبه 7 فروردین در گفت وگو با ایرنا بیان نمود: این سامانه بارشی از آدینه شب شروع و تا دوشنبه شب(11 فروردین) در استان لرستان ادامه دارد.

وی گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در استان رگبار باران گاهی رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی رگبار برف، وزش باد شدیدو کاهش دمای روزانه پیش بینی می گردد.

مرادپور با بیان اینکه تمام نقاط استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت ادامه داد: در نقاطی از جنوب و جنوب شرق حداکثر بارش بیش از 40 میلی متر تخمین زده می گردد.

وی مطرح کرد: در بعضی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، مه آلود شدن هوا به همراه کاهش میدان دید افقی و در نواحی مستعد رگبار تگرگ و رخداد صاعقه انتظار می رود.

مرادپور گفت: هم استانی ها از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی اجتناب نمایند و بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی ،عدم صعود به ارتفاعات، فاصله دریافت از رودخانه ها و مسیل ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت متغیر بارش های بهاری امکان تغییر در الگوی بارشی پیش رو وجود دارد که در صورت مشاهده ، اطلاع رسانی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 869

به "فعالیت موج دوم سامانه بارشی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت موج دوم سامانه بارشی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید