معرفی کلاس پروازی پرمیوم اکونومی و تفاوت آن با اکونومی

به گزارش عکس پارسی، کلاس پرواز پرمیوم اکونومی چیست؟

کلاس اکونومی بیشتر مناسب مسافرانی است که تمایل دارند، پروازی مقرون­ به ­صرفه داشته باشند. پرمیوم اکونومی نوعی کلاس پرواز است که با پروازهای اکونومی شباهت­ ها و تفاوت­هایی دارد که در ادامه به هر یک از آن­ها اشاره خواهد شد. ویژگی­ پروازهای پرمیوم اکونومی به گونه ای است که پس از آشنایی با آن ترجیح خواهید داد برای مسافرت­ های خود به جای استفاده از کلاس اکونومی، از پرمیوم اکونومی استفاده کنید. برخی از شرکت­ های هواپیمایی، پرمیوم اکونومی را به­ عنوان یک کلاس صندلی ­های جداگانه در نظر می ­گیرند. این کلاس پروازی عموماً برای پروازهای بین ­المللی در نظر گرفته می شود، اما تعدادی از شرکت­های هواپیمایی، این نوع کلاس را در سفرهای داخلی نیز به مسافران خود ارائه می­ کنند. در ادامه خبرنگاران به مقایسه این دو کلاس پروازی خواهد پرداخت.

معرفی کلاس پروازی پرمیوم اکونومی و تفاوت آن با اکونومی

خدمات قابل ارائه در هریک از کلاس­ های پرواز پرمیوم اکونومی و اکونومی

تفاوت کلی موجود بین دو نوع پرواز پرمیوم اکونومی و اکونومی وابسته به شرکت هواپیمایی ارائه­ دهنده ­ی آن خدمات است؛ اما به طورکلی، پروازهای پرمیوم اکونومی در مقایسه با پروازهای اکونومی خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه می ­کنند:

الف) فضای پای راحت­تر و بیشتر؛ یکی از مهم­ترین نکات برای داشتن پروازی راحت ­تر، داشتن فضای پای بیشتر است؛ زیرا شما می­توانید به راحتی بنشینید، بخوابید و یا پاهای خود را حرکت دهید. پروازهای اکونومی جای پای مناسبی ندارند، از این رو برای پروازهای طولانی و خصوصاً بین­ المللی مناسب نیستند. در این صورت برای داشتن پروازی راحت­تر بهتر است از پرمیوم اکونومی استفاده کنید؛ اما مزیت­های پرمیوم در مقایسه با اکونومی تنها به فضای پای بیشتر خلاصه نمی­شود.

ب) جایگاه­ های عریض­تر؛ عرض جایگاه ­ها در کلاس پرمیوم اکونومی بین 5 تا 7 سانتی­متر از سایر جایگاه­ها بیشتر است، بنابراین محل نشستن شما راحت تر بوده، می­توانید به سادگی روی جایگاه­های خود بخوابید و استراحت کنید.

ج) فاصله ­ی بیشتر جایگاه­ های روبروی هم؛ در پرمیوم اکونومی فاصله بین پشتی جایگاه شما و پشتی جایگاه های جلویی، 96 سانتی­متر است که در مقایسه با پروازهای اکونومی که این فاصله در حدود 6 الی 7 سانتی­متر هست، فضای راحت­تری در اختیار مسافر قرار می­دهد.

د) صفحات اسکرین بزرگ تر هستند؛ در این صورت از تماشای برنامه­ ها حین پرواز لذت بیشتری خواهید برد.

ه) مقدار و تنوع غذایی بیشتر؛ در این کلاس پرواز، غذاهایی باکیفیت بیشتر دریافت خواهید کرد. علاوه ­بر ­این مقدار وعده­ی غذایی ارائه شده به هر مشتری نیز بیشتر است.

نکته­ قابل تأمل، همان­طور که در متن نیز بدان اشاره شد، آن است که مزیت­ های گفته شده برای کلاس پرمیوم اکونومی، در مقایسه با کلاس­های اکونومی بیان شده است و این ویژگی­ها اصلاً قابل قیاس با بیزینس کلاس نیستند.

با در نظر دریافت موارد فوق و هدف شما از پرواز، می­توانید بهترین انتخاب در معین کلاس پرواز را داشته باشید. اگر هدف شما پروازی ارزان قیمت است، بدون تردید کلاس اکونومی را انتخاب کنید؛ اما اگر تمایل دارید پروازی راحت با قیمت مناسب داشته باشید، در انتخاب کلاس پرمیوم اکونومی لحظه ­ای مردد نباشید.

چگونه کلاس پرمیوم اکونومی را انتخاب کنیم؟

مقایسه سرویس­های خدمات­ رسانی شرکت­های هواپیمایی مختلف برای یافتن بهترین خدمات قابل ارائه توسط آن­ها، ممکن است انسان را سردرگم کند، پس چگونه می­توان کلاس پرمیوم را انتخاب کرد؟ پاسخ ساده است، با مراجعه به نقشه­ جایگاه­ها! همان­طور که در بالا بدان اشاره شد، فضای بین جایگاه­ها در پرمیوم اکونومی بیشتر است که لازمه­ آن داشتن تعداد جایگاه کمتر هست. پس اگر در یک ردیف، تعداد جایگاه­ها کمتر از سایر ردیف­ها بود، بدون شک آن ردیف، پرمیوم اکونومی است.

اگر سهواً کلاس اکونومی را انتخاب کردید، آیا می ­توانید کلاس خود را تغییر دهید؟

پاسخ مثبت است. شما ­به­ سادگی می­توانید با اطلاع دادن به مأمور چک، از وی تقاضا کنید تا کلاس نشستن شما را عوض کند. لطفاً توجه داشته باشید، پیش از آنکه محل نشستن خود را تغییر دهید، نسبت به جایگاه جایگاه و پرمیوم بودن پرواز جایگزین اطمینان حاصل کنید.

نکته­ حائز اهمیت آن است که بیشتر شرکت­های هواپیمایی تمایل دارند مشتریان را به استفاده از پروازهای پرمیوم ترغیب کنند، چون در غیر این صورت اگر پرواز با جایگاه­های پرمیوم خالی آغاز شود، مشتریان می­توانند به سادگی و به صورت رایگان از کلاس پرمیوم استفاده کنند.

تفاوت قیمت پروازهای پرمیوم اکونومی با اکونومی

تفاوت قیمت پروازها عموماً به نوع شرکت هواپیمایی، جهت و مدت پرواز وابسته است. عموماً تفاوت قیمت بین این دو کلاس از 30 درصد آغاز می­ شود و گاهی اوقات به دو برابر نیز می­رسد.

قیمت بلیت پرمیوم در پروازهای داخلی که زمان کوتاه­ تری دارند، کمتر است؛ اما اصولاً قیمت بلیت ها بر اساس تغییر عرضه و تقاضا تغییر می­کند و نمی­توان فرمول معینی برای معین تفاوت قیمت­ها ارائه کرد.

معمولاً جایگاه­های جلویی هواپیما در پروازهای داخلی به عنوان پرمیوم اکونومی در نظر گرفته می­ شوند و در این ردیف هیچ­کس روی جایگاه­ های میانی نمی­ نشیند، اما کلیه ­ی امکانات گفته شده در بالا را نخواهند داشت.

لازم به ذکر است پروازهای پرمیوم 65 درصد ارزان­تر از بیزینس کلاس هستند اما حدود 50 درصد جای پای کمتر دارند و کیفیت غذای ارائه شده در این دو نوع پرواز قابل مقایسه نیست.

پرواز با پرمیوم اکونومی و اکونومی

با توجه به اختلاف قیمت و مزیت­های گفته شده در بالا، بر اساس ویژگی­های ظاهری و هدف شما از پرواز، می­توانید بین این دو، یک حالت را انتخاب کنید. برای مثال اگر شما قد بلند هستید، قطعاً به فضای پای بیشتری نیاز دارید و بدون شک پرمیوم اکونومی راحتی بیشتری در حین پرواز برایتان به ارمغان خواهد آورد.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1134

به "معرفی کلاس پروازی پرمیوم اکونومی و تفاوت آن با اکونومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کلاس پروازی پرمیوم اکونومی و تفاوت آن با اکونومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید