مقاله: ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)

به گزارش عکس پارسی، ساختمان سابق شهرداری (Old City Hall) یکی از بلندترین ساختمان های تورنتو و بلندترین ساختان شهرداری در آمریکای شاقتصادی در سال 1899 بود. ایده ساخت این بنا زمانی به وجود آمد که مسئولان حس کردند که احتیاج به ساختمانی عظیم تر دارند آن جا بود که از معمار پیروز ادوارد جیمز خواستند تا طرحی مناسب را برای ساختمان نو ارائه دهد. او حدود 3 سال زمان گذاشت تا توانست ساختمانی را طراحی کند که هم محل شهرداری و هم دادگاه باشد. ساخت این ساختمان که سومین ساختمان شهرداری تورنتو بود با هزینه ای بیش از 2.5 میلیون دلار حدود 11 سال طول کشید. در نمای این بنا چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می نماید برج ساعتی است که ناقوس آن 5 تن وزن دارد و در زمان ساخت بلندترین ساختمان افق شهر بود. اگر از سمت ورودی خیابان کویین قصد رفتن به داخل ساختمان را داشته باشید حکاکی های سنگی ای را می بینید که شمایلی از اعضای شورای شهر هستند. در قسمت غربی طاق مرکزی هم تصویری از معمار به نمایش در آمده است.

مقاله: ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری و تجاری: در مرکز منطقه اقتصادی و تجاری تورنتو، ساختمانی قدیمی اما زیبا و جذابی به چشم می خورد که در فاصله بین سال های 1899 تا 1966 ساختمان شهرداری و شورای شهر تورنتو بوده و همچنان یکی از تماشایی ترین بناهای این شهر است. این ساختمان یک برج ساعت تماشای دارد که جذابیتش را دوچندان نموده است.

بعد از اینکه چهارمین ساختمان شهرداری در سال 1965 ساخته شد این بنا در خطر تخریب نهاده شد اما گروهی از تاریخ دوستان توانستند مسئولان را متقاعد نمایند تا این ساختمان به اسم یک اثر تاریخی برجسته همچنان پابرجا بماند.

در زمان افتتاح این ساختمان دو مجسمه از جانوران افسانه ای در دو طرف راه پله های ورودی ساختمان وجود داشت که در جریان نوسازی هایی که در 1947 انجام شد از این محل برداشته شدند اما در جشن یکصدمین سالگرد تولد این ساختمان، آن ها مورد بازسازی نهاده شدند. این ساختمان که ویترینی از تاریخ و مهارت معماری است در سپتامبر 1999 صدمین سالگرد تولد خودش را جشن گرفت.

منبع مقاله: ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1804

به "مقاله: ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ساختمان شهرداری سابق تورنتو (Old City Hall)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید