مقامات چینی ادعا می نمایند می توانند پیغام های پاک شده وی چت را بخوانند

به گزارش عکس پارسی، چین یکی از کشورهایی است که روی هر چیزی نظارت دارد و به قدرتمندترین سیستم های نظارتی و ردگیری فعالیت شهروندان مجهز شده است.

مقامات چینی ادعا می نمایند می توانند پیغام های پاک شده وی چت را بخوانند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چندی پیش، مقامات چینی توانسته بودند توسط دروبین های نظارتی و تشخیص چهره، یک فرد مظنون و تحت تعقیب را حتا با تغییر چهره اش، در میان تماشاچیان یک استادیم شناسایی و دستگیر نمایند.

گاهی اوقات توانایی و قدرت فناوری چینی ها در نظارت بر شهروندان شان آن قدر خوفناک می گردد که دیگر دور از ذهن است ولی به نظر می رسد باید پذیرفت.

برای مثال، اخیرا دولت چینی مدعی شده است می تواند به پیغام های پاک شده از روی پیغام رسان وی چت دسترسی داشته باشند و آن ها را بازیابی و بخواند.

به طور دقیق تر، کمیسیون نظارت و بازرسی نظم شهری چاوچو در شهر هفئی جنوب شرقی چین مدعی شده که امکان بازیابی مکالمات حذف شده در اپلیکیشن وی چت وجود دارد.

این کمیسیون برای تحقیق و کسب اطلاعات درباره مظنونان یک پرونده دست به چنین کاری زده است و خبر آن را طی پستی در شبکه های اجتماعی، رسانه ای کرد.

البته، این پست سریعا پاک شد ولی دیگر خبر لو رفته و توجه رسانه ها یا نگرانی کاربران را در پی داشت. کاربران با خود می اندیشند اگر این خبر حقیقت داشته باشد؛ پس دولت چین می تواند به تمام مکالمات و پیغام های چت به همراه تاریخچه شان روی این پیغام رسان دسترسی داشته باشد.

آیا وی چت مانند واتساپ است؟

شرکت Tencent، سازنده وی چت امکان خواندن پیغام های حذف شده در این پیغام رسان را غیرواقعی و غیرممکن خوانده است و خبر منتشر شده از سوی کمیسیون نظارت و بازرسی نظم شهری چاوچو را تکذیب می نماید.

اگر پیغام رسان وی چت از مکانیزمی مانند واتساپ بهره برده باشد که پیغام ها تنها روی گوشی های کاربران ذخیره می شوند نه روی سرورها، این ادعای شرکت Tencent درست خواهد بود.

با این حال، کاربران چینی به دنبال یافتن روش هایی برای عدم بازیابی تاریخچه چت ها و پیغام های حذف شده هستند. بعضی از این کاربران تصمیم گرفتند پیغام رسان وی چت را ترک نمایند یا اسمارت فون خود را نابود سازند تا هیچ گونه امکان بازیابی اطلاعات اش وجود نداشته باشد.

چندی پیش، وزارت دفاع استرالیا هم استفاده از وی چت را به بهانه بعضی نگرانی های امنیتی و عدم تطابق با استانداردهای دفاعی این کشور ممنوع نموده بود. البته، محتمل است فشارهای دولت ایالات متحده روی استرالیا و اعمال تحریم های مشترک بر علیه شرکت های چینی نیز در این تصمیم گیری دخیل بوده باشد.

به هر حال، بسیار بعید است دولت چین توانایی چنین کاری را پیدا نموده باشد و با توجه به حساسیت ها و نظارت های امنیتی بسیار شدیدی که دارد؛ اجازه دهد خبرش در شبکه های اجتماعی منتشر گردد.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 385

به "مقامات چینی ادعا می نمایند می توانند پیغام های پاک شده وی چت را بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات چینی ادعا می نمایند می توانند پیغام های پاک شده وی چت را بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید