مقایسه اُپل وکترا با تویوتا کرولا و هوندا سیویک

به گزارش عکس پارسی، اپل وکترا سدان نیمه لوکس دهه 90 میلادی است که شرکت ملبا در سال های 73 تا 75 شمسی آن را وارد ایران کرد. در این مقاله ، ما به مقایسه اپل وکترا با تویوتا کرولا و هوندا سیویک می پردازیم.

مقایسه اُپل وکترا با تویوتا کرولا و هوندا سیویک

مقدمه ای بر مقایسه اپل وکترا

برای سدان های نیمه لوکس مانند اپل وکترا نمی توان رقیبان هم رده و هم سطح زیادی یافت. معمولاً رقبای آنها بین سدان های مالی یا لوکس قرار می گیرد که کیفیت و قیمت کمتر یا بیشتری دارد. این رقابت در بازار محدود ایران بی رقیب تر و عرصه برای یکه تازی خودروهای این کلاس بازتر می گردد .

اما قاعده ای که گفته شد در ایران نیز پابرجا است. خودروهایی مانند میتسوبیشی گالانت و الدزمبیل (Ciera Cutlass) که خودروهایی لوکس به شمار می رود یا هیوندای اکسل و دوو اسپرو که سدان هایی مالی است، به عنوان رقبای اپل وکترا شناخته می شد.

مقایسه اپل وکترا با تویوتا کرولا

اولین خودرویی که ما در مقایسه اپل وکترا به آن می پردازیم، تویوتا کرولا است. تویوتا کرولا که همیشه از پرفرو ش ترین محصولات کمپانی پرطرف دار و پرفروش تویوتا و پرفروشترین خودروی تاریخ بوده است، برای اولین بار در دهه 70 وارد ایران شد.

واردکننده یعنی شرکت ایرتویا، قوی ترین نسخه تویوتا را با موتور 1.6 لیتری وارد کشور کرد که در دو تیپ GL و GLX عرضه شد. این دو تیپ از نظر فنی یکسان و ازنظر امکانات متفاوت بودند.

اپل وکترا از نمای روبه رو

یکی از ضعف های کرولا ظاهر نه چندان مجذوب کنندهش است که باعث می گردد در ابتدای امر، بازنده بخش اول رقابت به نظر برسد. درباره داخل کابین نیز اوضاع به همین منوال است و طراحی به روزتر اپل وکترا بیننده را بیشتر جذب می نماید. طول، ارتفاع و فاصله بین دو محور بیشتر اپل وکترا نیز نشان از فضای بیشتر داخل کابین دارد و سرنشینان در راحتی بیشتر به سر می برند.

در بخش فنی، موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ کرولا توان فراوری 93 اسب بخار و 136 نیوتن متر گشتاور را دارد که به راحتی فزونی اپل وکترا را تأیید می نماید. حداکثر سرعت خودرو 182 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 11 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی کرولا نیز 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

اپل وکترا با موتور 2 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ خودرو 114 اسب بخار قدرت، 170 نیوتن متر گشتاور، 210 کیلومتر بر ساعت سقف سرعت، 10 ثانیه شتاب صفر تا 100 و 7 لیتر مصرف ترکیبی در هر 100 کیلومتر، فزونی بی قید و شرطی به نام خود می زند.

نمای داخلی اپل وکترا

بعلاوه ازنظر امکانات و تجهیزات تویوتا کرولا در مدل های GL چیزی فراتر از پراید ندارد و در مدل های GLX فرمان هیدرولیک و جعبه دنده اتوماتیک را در اختیار راننده می گذارد که اختلاف فاحشی با اپل وکترا فول امکانات دارد. درنهایت اینکه در سال 1994 اپل وکترا با تویوتا کرولا تقریباً یک قیمت داشت و حتی نوسانات عجیب بین قیمت های پیشنهادی از سوی فروشنده های این روزها (بهمن ماه 97) را در دو خودرو می بینیم.

قیمت خرید و فروش تویوتا کرولا

مقایسه اپل وکترا با هوندا سیویک

خودروی دیگری که در مقایسه اپل وکترا قرار می گیرد، هوندا سیویک است. هوندا سیویک یکی از آن سدان های مالی بود که به رقابت با اپل وکترا برخاست. البته درست تر این است که بگوییم اپل وکترا برای رقابت با آن وارد ایران شد، چون سیویک چند سال قبل از اپل وکترا بازار ایران را فتح نموده بود.

هوندا سیویک که به نوعی یک فراوری مالی و اسپرت محسوب می گردد، در 3 مدل سدان، هاچ بک و کوپه وارد ایران شد که مدل موردنظر ما یعنی سدان، بیشتر این واردات را به خود اختصاص می دهد.

هوندا سیویک ازنظر موتور اوضاع چندان خوبی ندارد و با موتور 1.3 لیتری خود توان فراوری 84 اسب بخار قدرت و 105 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا 100 این خودرو 13.5 ثانیه و سقف سرعت 175 کیلومتر بر ساعت است. بنابراین هوندا سیویک علاوه بر ضعف دید در برابر رقیب، خودروی هیجان انگیزی نشان نمی دهد. مصرف سوخت این خودرو 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نشان می دهد با وجود موتور قوی تر مصرفی برابر با اپل وکترا دارد.

هر دو خودرو مانند هم دو نمونه دستی و اتوماتیک با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی دارد. عملکرد جعبه دنده در دو خودرو رضایت بخش است. بعلاوه اوضاع فرمان پذیری و سیستم تعلیق و ترمز های هوندا سیویک نیز مانند اپل وکترا خوب است. هوندا سیویک به هیچ وجه کشش مناسبی ندارد.

نمای پشتی اپل وکترا

ظاهر هوندا سیویک زیبا و مجذوب کننده است و در این بخش دو خودرو می تواند سلایق مختلفی را به خود جذب کند. اما در بخش داخل کابین هوندا سیویک از کمبود فضا رنج می برد و نمی تواند راحتی و آسایش سرنشینان به خصوص در عقب را تأمین کند. از نظر امکانات هوندا سیویک هیچ حرفی برای گفتن در مقایسه اپل وکترا ندارد.

درمورد بازار دو خودرو هم باید گفت که هر دو از معضل کمبود و گرانی قطعات رنج می برد. این دو خودرو در رده قیمت 20 میلیون تا 30 میلیون تومان برای نمونه های میانه، از نظر سلامت و مقدار کارکرد، واقع شده است.

قیمت خرید و فروش هوندا سیویک

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه اپل وکترا در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

قیمت خرید و فروش اپل وکترا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2052

به "مقایسه اُپل وکترا با تویوتا کرولا و هوندا سیویک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اُپل وکترا با تویوتا کرولا و هوندا سیویک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید