نشست آشتی کنان امریکا با اتحادیه اروپا

به گزارش عکس پارسی، رئیس جمهوری امریکا روز گذشته در ادامه هفته پر ملاقات و نشست خود، پس از حضور در نشست های گروه هفت و ناتو، در نشستی با سران اتحادیه اروپا شرکت کرد تا یخ های روابط با آنان را که ماحصل جنگ تجاری دونالد ترامپ با آنان بود، بشکند و این روابط را دیگر بار نزدیک کند و البته او در این ملاقات هم هدف اصلی خود از تور اروپایی اش را فراموش نکرد و همچنان بر طبل چین ستیزی خود کوبید.

نشست آشتی کنان امریکا با اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش سایت شبکه خبری یورونیوز، در نخستین نشست جو بایدن با سران اتحادیه اروپا مباحث زیادی که همه برآمده از اختلافات دو طرف در دوره ترامپ بودند، مطرح شد. اما در صدر این مباحث اختلافات تجاری قرار داشتند، همان چیزی که در سه سال قبل تحت اسم جنگ تعرفه ها شناخته شد. اختلافات بر سر تعرفه های بوئینگ و ایرباس هم از دیگر اختلافات تجاری است که بین اروپا و امریکا وجود دارد که گفته می گردد در مذاکرات چند روز اخیر درباره آنها به توافق رسیده اند. رئیس جمهوری امریکا با حل اختلافات تجاری می تواند بسیار امیدوار باشد که دیگر محورهای نشست او با سران اروپا شامل چین، فناوری، تغییرات اقلیمی و دموکراسی هم بسادگی حل و فصل شوند.

اما چرا بایدن تا این حد در کوشش است تا دل همتایان اروپایی خود را به دست آورد؟ دهه ها بود که اقتصاد دنیا بر پایه دو محور می چرخید: امریکا و اتحادیه اروپا که همراه و همسو با هم بودند. اما در یک دهه اخیر چین نه تنها توانست تبدیل به یکی ازقطب های مالی دنیا گردد که از اتحادیه اروپا هم پیشی گرفت و اکنون شانه به شانه امریکا حرکت می نماید. ضمن آنکه پکن در سه سال اخیر با طرح بلندپروازانه یک جاده یک کمربند توانسته اروپای آزرده از دونالد ترامپ را ترغیب به مشارکت با خود کند. اگر بایدن در دو نشست ناتو و گروه هفت، به تندی از روسیه سخن گفت، نه به خاطر جدی بودن رویارویی با روسیه که به خاطر آن بود که اروپا تشنه شنیدن این سخنان بود. همان طور که اگر در نشست دیروز با اتحادیه اروپا کوشش کرد، اختلافات تجاری را از میان بردارد، فقط و فقط به خاطر تشکیل دادن اتحادی مشترک، گسترده و قدرتمند با اتحادیه اروپا برای رویارویی با چین بود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1658

به "نشست آشتی کنان امریکا با اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آشتی کنان امریکا با اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید