نقش موثر و فعال خبرگزاری مهر در موضوعات اجتماعی و پیشگیری

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، علی عرب نژاد ظهر پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرنگاران در خراسان جنوبی به مناسبت هفته خبرنگار، با اشاره به حساسیت های موجود نسبت به وظیفه خطیر خبرنگاران، اظهار کرد: رسانه ها می توانند هم احساس غم و ناامیدی را و هم احساس خوشی و نشاط را به جامعه تزریق کنند.

نقش موثر و فعال خبرگزاری مهر در موضوعات اجتماعی و پیشگیری

وی با بیان اینکه بیان اخبار خوشحال کننده اثربخشی بسیار مثبتی در جامعه دارد، افزود: سازمان بهزیستی با همه اقشار سر و کار دارد و بر حسب وظیفه رسانه ها را همکار خود می داند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های مهم بهزیستی آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی به منظور پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است، عنوان کرد: بخش عظیمی از فعالیت های بهزیستی در حیطه آموزش های عمومی مردم است چراکه مردم تا زمانی که اطلاعات کافی نداشته باشند نمی توان صحبتی از پیشگیری و توسعه ارائه داد.

وی با بیان اینکه اگر از معلولیت ها پیشگیری نکنیم در توانمند سازی موفقیتی نخواهیم داشت، اظهار داشت: امروز به مدد رسانه ها هدف ما آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از تمام دسته های معلولیت ها است.

عرب نژاد با اشاره به اینکه اگر قرار است جلوی طلاق گرفته شود باید در زمینه پیشگیری به صورت جدی فعالیت کنیم، بیان کرد: خبرنگاران یکی از بهترین رسانه ها خصوصا در موضوعات اجتماعی است و نقش موثری در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه رسانه ها در بحث نشاط اجتماعی نقش بسیار اساسی دارند، افزود: خوشبختانه خبرنگاران در انتخاب تیترها خوب عمل می کند و جنبه مثبت را در نظر دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرنگاران اگر موضوعاتی را منتشر می کنند باید به دور از ذهنیت های سیاسی و با هدف آگاه سازی و خدمت به مردم باشد، گفت: اصحاب رسانه چشم بینا و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند لذا تمام مسئولین اگر خواهان توسعه هستند باید حضور خبرنگاران را در مجموعه خود بپذیرند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استان رشد یافته ای است اما هنوز توسعه یافته نیست، عنوان کرد: رسانه ها در نگاه خود ضعف ها و نقایص را می بینند و می توانند نقش مهمی در توسعه دستگاه ها داشته باشند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی جایگاه حمایتی خود را به پیشگیری و توانمند سازی تغییر داده است، بیان کرد: باید فرهنگ سازی شود که سیستم حمایتی نمی تواند به جامعه کمکی کند بلکه در دراز مدت تخریب گر نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت در سیستم های حمایتی تنها یک مسکن است و درمانگر نخواهد بود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 5

به "نقش موثر و فعال خبرگزاری مهر در موضوعات اجتماعی و پیشگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش موثر و فعال خبرگزاری مهر در موضوعات اجتماعی و پیشگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید