هنوز مهم ترین آپدیت سخت افزاری اپل در سال 2020 رونمایی نشده! چرا مک بوک جدید این همه مهم شده؟

به گزارش عکس پارسی، هفته بعد اپل یک همایش مجازی دیگر را برگزار می کند. در همایش های روتین سال پیش، وقتی به انتهای هر یک نزدیک می شدیم، اپل یک شگفتی کوچک را کنار می گذاشت و رئیس اپل وقتی می خواست خبر آن را اعلام کند، عبارت One More Thing را به کار می برد و حالا کل همایش در پیش رو لقب One More Thing را به خود گرفته است.

هنوز مهم ترین آپدیت سخت افزاری اپل در سال 2020 رونمایی نشده! چرا مک بوک جدید این همه مهم شده؟

انتظار می رود در این همایش مک بوک جدید معرفی شود که گفته می شود مهم ترین به روزرسانی مک بوکی در سال های اخیر باشد.

چرا؟!

آیا طراحی مک بوک تغییر خاصی پیدا کرده؟

خیر!

موضوع مهم در یک تغییر سخت افزاری درونی است که تا حالا در هیچ کامپیوتر با مصرف همگانی رخ نداده بود. مک بوک ایر و مک بوک پروهای جدید، دارند پردازشگرهای روتین را کنار می گذارند و از همان نوع پردازشگرهایی استفاده می کنند که در آی فون 12 و آی پد ایر استفاده می شوند. ما در حال صحبت از تراشه بیونیک A14 هستیم!

چه طرفدار اپل باشید و چه نباشید، باید قبول کنید که تراشه بیونیک A14 بهترین تراشه ای است که در حال حاضر در بخش موبایل می توان پیدا کرد. البته تراشه مک بوک های جدید مقداری متناسب با استفاده شخصی سازی خواهند شد.

نسخه های تراشه A14 استفاده شده، چون محدودیت های فضاهای فیزیکی تنگ آی فون و آی پد را ندارند، قابل مانور هستند و می توانند هسته های بیشتری داشته باشند و فرکانس پردازشی بالاتری داشته باشند.

سایت Apple Insider توانسته به اطلاعاتی از یک دستگاه جدید در بنچ مارک 5 دستیابی پیدا کند که گمان می رود یک مک جدید اپل باشد. بر اساس این گزارش، پردازشگر این مک در تست تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیاز 1634 و 7220 کسب کرده است. این در حالی است که یک مک بوک پروی 16 اینچی با پردازشگر Core-i9 اینتل، در همین تست های امتیازی بیشتر از 1096 و 6869 پیدا نمی کند.

باز بر اساس این گزارش تراشه A14X فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد در حالت توربو به 3.1 هم قابل ارتقا است. این تراشه 8 هسته ای است. در حالی که تراشه A14 بوینیک در آی فون 6 هسته ای است.

گمان می رود که اپل در همایش پیش رو دست کم دو مدل مک بوک معرفی کند که یکی از نوع ایر و 13 اینچی خواهد بود و دیگری مدل پروی 13 اینچی. به احتمال زیادی مدل پروی 16 اینچی هم رونمایی خواهد شد، اما از این آخری مطمئن نیستیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1254

به "هنوز مهم ترین آپدیت سخت افزاری اپل در سال 2020 رونمایی نشده! چرا مک بوک جدید این همه مهم شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز مهم ترین آپدیت سخت افزاری اپل در سال 2020 رونمایی نشده! چرا مک بوک جدید این همه مهم شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید