پاریس در یک روز!

به گزارش عکس پارسی، اگر تنها یک روز برای گشتن پاریس فرصت دارید، این برترین برنامه ای است که می توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی کنید حالا حالاها گذرتان به پاریس بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه های پاریس داشته باشید!

پاریس در یک روز!

فقط یک روز وقت دارید؟ باید مطمئن شوید هیچ جایی را از دست نمی دهید و علاوه بر مکان های تماشای معروف، سری هم به بقیه نقاط شهر مثلا پارک ها، رستوران ها و غیره هم می زنید. با برنامه ریزی که برای شما انجام داده ایم، به همه این ها می رسد. پاریس، این شهر رمانتیک و پر از نور و صدا تماشای های بی نظیری دارد تا پیشکش چشمان شما کند!

خب بهتر است سریع تر دست به کار شویم چون شما یک روز بیشتر وقت ندارید!

ساعت 9 صبح: نتردام (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

یاد کتاب گوژپشت نتردام افتادید؟ خیلی از شهروندان پاریس و گردشگر ها این مکان را جز 10 جاذبه گردشگری برتر پاریس در نظر می گیرند. در کنار کلیسای مقدس، برج ایفل، موزه لوور و دیگر جاذبه ها، نتردام هم خود نمایی می نماید. نتردام در واقع یک کلیسای جامع تماشای است که ممکن نیست با نگاه کردن به آن تحت تاثیر عظمت و زیبایی آن قرار نگیرید!

ساعت 10:30 دقیقه صبح: کلیسای مقدس (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

کلیسای مقدس پاریس از طریق لویس شاه ساخته شد تا میزبان به جای مانده صلیب حقیقی و تاج و تخت اصلی باشد که از پادشاه قسطنطنیه خریداری شد. امروزه کلیسای مقدس به عنوان بالا ترین دستاورد معماری دوره گوتیک شناخته می گردد.

ساعت 11:50 دقیقه پیش از ظهر: موزه لوور (مدت زمان بازدید: 2 ساعت و 30 دقیقه)

در بالای فهرست 10 جاذبه برتر پاریس، موزه لوور به راستی بزرگ ترین موزه هنری در سراسر دنیا است و خانه یکی از بهترین مجموعه های هنری است. جایی که یکی از مشهور ترین نقاشی های دنیا، نقاشی مونالیزا در آن جای گرفته است.

ساعت 2:30 دقیقه ظهر: باغ های تویلری (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

درست کنار موزه لوور می توانید یکی از زیبا ترین چشم اندازهای پاریس را تماشا کنید، باغ های تویلری. این باغ ها در سال 1564 از طریق کاترین د مدیسیز که یک باغبان بود در محل کاخ تویلر برای لویس XIV ساخته شد. باغ های تویلری احتمالا فرانسوی ترین باغ هایی است که می توانید در تمام پاریس پیدا کنید. در این باغ های ردیف های زیبایی از درختان را خواهید دید که با گذرگاه هایی خوش فرم از یکدیگر فاصله گرفته اند. در سال 1667 بازدید از این باغ ها برای عموم مردم آزاد شد و بعد از انقلاب فرانسه این باغ ها تبدیل به پارک هایی عمومی شدند.

ساعت 3:05 دقیقه ظهر: میدان کونکورد (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

این میدان زیبا در همان ابتدای خیابان شانزه لیزه (Champs-Élysées) واقع شده است و یک مکان مهم و تماشای در بین نمادهای پاریس است. نام این میدان از روی نام لویس پانزدهم گذاشته شد و حالا یکی از پر بازدید ترین میدان های پاریس به شما می آید. این میدان بعلاوه بزرگ ترین میدان در مرکز فرانسه است.

ساعت 3:45 دقیقه بعد از ظهر: کاخ بزرگ (گرند پلازا) (مدت زمان بازدید: 30 دقیقه)

اگر دنبال بنایی خیره کننده و شکوهمند هستید، گرند پلازا را از دست ندهید. سقف این کاخ زیبا شیشه ای است و باید بدانید بزرگ ترین سقف شیشه ای در کل اروپا را دارد. این کاخ زیبا یک بنا و یک موزه تماشای است که سالن نمایش غول آسای آن می تواند تا 72 هزار نفر را در خود جای دهد! کار ساخت این بنا در 1897 شروع شد و قرار بود یک بنای موقتی باشد اما تا الان که راسخ بر جای مانده!

ساعت 4:20 دقیقه بعد از ظهر: پل الکساندر (مدت زمان بازدید: 15 دقیقه)

پل الکساندر درست ر میان بهترین دینی های پاریس واقع شده است و به عنوان پر زینت ترین پل پاریس شناخته می گردد. این قطعا پل ارزش تماشا دارد. پل الکساندر پاریسه با آن چراغ کاری هایش، اسب های بالدار و پری ها دو طرف ساحل سن را به هم متصل می نماید.

ساعت 4:55 دقیقه عصر: برج ایفل (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

خب از هر چه بگذریم، سخن دوست خوش تر است! هیچ فهرستی از جاذبه های پاریس بدون داشتن برج ایفل کامل نیست، همان برجی که از هر نقطه پاریس قابل رویت است. این برج از طریق یک مهندس فرانسوی به نام گوستاو ایفل ساخته شد که در همان زمان هم به خاطر پل هایی که ساخته بود معروف بود. او چند سال را صرف ساخت برج ایفل کرد تا در نمایشگاه دنیای سال 1889 به عنوان بنای یاد بود باشد. حالا مدت ها از آن موقع گذشته و برج ایفل نه تنها نماد فرانسه که نمادی از اروپا است. نمادی که می توان آن را با مجسمه آزادی نیویورک، تاج محل هند و ساعت بیگ بن لندن مقایسه کرد.

جالب این جا است که در ابتدا قرار بود ایفل بنایی موقتی باشد! در حقیقت در حدود سال 1909 بنای ایفل را از هم باز کردند و یتنها دلیلی که باعث حفظ دوباره آن شد این بود که ساختاری خوب برای نگه داشتن آنتن ها داشت!

ساعت 7 عصر: کشتی کروز

در سن جادویی کشتی سواری کنید و جاذبه های بی نظیر پاریس را از نقطه ای دیگر ببینید. سوار شدن به این کشتی با داشتن گذرنامه پاریس مجانی است! از روی کشتی پل های زیبا و بناهای تاریخی پاریس، همه و همه با جلوه ای خاص نمایان می شوند.

خب دیگر وقت تان تمام شد و یک روز جادویی تان به انتها رسید! این را از قلم نیاندازید که پاریس علاوه بر مکان های تماشای و تاریخی بسیاری که دارد کافه ها و رستوران های جذابی هم دارد که بهتر است در بین گردش سری هم به آنها بزنید وگرنه از دست تان می رود! قدم زدن در کوچه های سنگ فرش و خیابان های پر از گل آن را هم از قلم نیاندازید.

منبع: فوت و فن / visitacity.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2064

به "پاریس در یک روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس در یک روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید