پکن: مکانیسم ماشه فعال نشده است

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز آدینه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی با محکوم کردن درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه اعلام نمود: طرف های برجام شامل چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران، نامه هایی را به رئیس شورای امنیت ارسال نموده اند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان هم بیانیه ای برای ابراز مخالفت با تصمیم آمریکا منتشر نموده اند.

پکن: مکانیسم ماشه فعال نشده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: کاری که آمریکا انجام داد، صرفاً یک اقدام سیاسی است. لذا، طرف های مشارکت کننده در برجام و همچنین اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت معتقدند که درخواست آمریکا فاقد اساس قانونی است و مکانیسم بازگشت اتوماتیک تحریم ها فعال نشده است.

وی سپس توضیح داد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام به معنی این است که این کشور تمامی حقوقش به عنوان طرف مشارکت کننده در این توافق را از دست داده و در جایگاهی نیست که بتواند مکانیسم بازگشت اتوماتیک تحریم ها (مکانیسم ماشه) را اجرا کند.

لازم به ذکر است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه به نیویورک رفت تا با اتهام واهی نقض برجام از سوی ایران، تصمیم واشنگتن مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه را به اطلاع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1133

به "پکن: مکانیسم ماشه فعال نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: مکانیسم ماشه فعال نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید