پیشرفت فیزیکی 51 درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش

به گزارش عکس پارسی، سد لاستیکی کرگانرود تالش با پیشرفت فیزیکی حدود 51 درصدی در حال ساخت است.

پیشرفت فیزیکی 51 درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش

به گزارش خبرنگار از ، وحید خرّمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان در بازدید از سد لاستیکی کرگانرود تالش گفت: این سد با پیشرفت فیزیکی حدود 51 درصدی در حال اجرا است.

او افزود: سد لاستیکی کرگانرود تالش بخشی از آب های ناشی از بارندگی، زه آب های اراضی زراعی را در فصول زراعی جمع آوری و به مصرف اراضی کشاورزی در دو طرف رودخانه کرگانرود می رساند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان حجم آب ذخیره پشت سد لاستیکی کرگانرود تالش برابر با 200 هزار مترمکعب مطرح نمود و گفت: حجم آب تنظیمی این سد در سال حدود 26 میلیون متر مکعب است.

خرّمی با بیان اینکه ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش باعث توسعه و بهبود آبیاری حدود 2 هزار 410 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه خواهد شد، گفت: پرورش آبزیان، جلوگیری از پدیده کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه، ذخیره سازی آب و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه از اهداف اجرای این طرح است.

او همچنین افزایش سطح تراز آب در رودخانه و امکان انتقال آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ، ایجاد حوضچه مکش و احداث ایستگاه پمپاژ و انحراف آب، بهره برداری توریستی و تفریحی و تغذیه آب زیرزمینی را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان شرح داد: این سد با ارتفاع لاستیک سه و نیم متر، طول لاستیک در قاعده 36 متر و 50 سانتی متر و طول لاستیک در تاج 47 متر در حال ساخت بر روی رودخانه کرگانرود در شهرستان تالش است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1005

به "پیشرفت فیزیکی 51 درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت فیزیکی 51 درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید