کرونا صدای پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی را خاموش کرد

به گزارش عکس پارسی، استاد عیسی رستمی، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

کرونا صدای پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی را خاموش کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پنجشنبه 2 مرداد در پیغامی درگذشت عیسی رستمی نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی مقامی استان را به جامعه فرهنگی و هنری تسلیت گفت.

در متن پیغام تسلیت ناصر نبی زاده آمده است: باور کردنی نبود خبر درگذشت هنرمند فرهیخته موسیقی مقامی استان استاد عیسی رستمی هنوز زمزمه جانمان بود نوای زیبای دوتار او، صلابت او بر صحن و پنجه هنرمندانه اش بر ساز.

وی ادامه داد: من و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درگذشت این هنرمند برجسته را به جامعه هنری استان و هنرمندان شهرستان قائنات تسلیت عرض می کنیم. خداوند روح این عزیز را مورد رحمت و مغفرت قرار داده و به خانواده ایشان صبر عطا نماید.

عیسی رستمی متولد سال 1347 دهستان افین بخش زهان شهرستان زیرکوه بود که از سال 1361 برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر قاین شد و در 16 سالگی با توجه به ادامه جنگ تحمیلی و ادای دین به فرمان رهبر کبیر انقلاب راهی جبهه های نبرد شد که مدت 6 ماه در این سنگر مقدس سابقه ایثارگری دارد.

این هنرمند به سبب علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می کرد و از سال 1378 به صورت تجربی دوتار نوازی را شروع کرد، سپس در سال 1382 از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان بهره برد.

وی ضمن نوازندگی دوتار به جهت علاقه به خوانندگی محلی از دوران نوجوانی و جوانی در این زمینه نیز فعالیت داشت و مسوول گروه موسیقی مقامی سرآهنگ شهرستان قاینات بود که سال های متمادی با انجمن موسیقی قاین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات در اجرای کنسرت های موسیقی، جشنواره های موسیقی مقامی در شهرستان و استان خراسان جنوبی به عنوان نوازنده و داور همکاری داشت.

استاد رستمی از سال 1385 با صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز همکاری داشت که آثار ارزشمندی از دوتار و آوازش در آرشیو شبکه خاوران موجود است.

پیشکسوت موسیقی مقامی در حالی که 52 سال سن داشت، در شهر قاین درگذشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1084

به "کرونا صدای پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی را خاموش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا صدای پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان جنوبی را خاموش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید