10 مورد از ضروری ترین و مهم ترین قابلیت های نرم افزار واتساپ

به گزارش عکس پارسی، با وجود محبوبیت واتساپ بسیاری از کاربران از ویژگی های کاربردی آن خبر ندارند و با آگاه شدن از آن ها می توانند تجربه کاربری خود را بهبود بخشند.

10 مورد از ضروری ترین و مهم ترین قابلیت های نرم افزار واتساپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، نرم افزار واتساپ یکی از برترین و پرطرفدارترین برنامه های پیغام رسان جهان به شمار میرود که طی سال های گذشته با قدرت در بازار جهانی حضور داشته است. این برنامه که به وسیله شرکت فیسبوک در سال 2014 خریداری شد همچنان تحت نظر این مجموعه واقع شده است و به وسیله ابرقدرت فضای مجازی اداره می گردد.

بسیاری از کاربران در جهان به صورت روزانه از پیغام رسان واتساپ استفاده می نمایند اما دانش کافی راجع به قابلیت های ضروری این نرم افزار ندارند. شرکت فیسبوک سعی داشته طی سال های گذشته همیشه قابلیت های مناسبی را برای کاربران خود عرضه کند، در نتیجه آگاه بودن از این ویژگی ها می تواند به هواداران واتساپ یاری کند تا استفاده بهتری از نرم افزار مورد نظر داشته باشند.

در پی این مسائل تصمیم گرفته شده تا در این گزارش به 10 مورد از ضروری ترین و مهم ترین قابلیت های نرم افزار واتساپ پرداخته گردد تا افراد بتوانند برترین استفاده را از این برنامه داشته باشند. با مطالعه این گزارش افراد قادر خواهند بود از ویژگی های تغییر ظاهر رابط کاربری، مدیریت اعلان ها به صورت دقیق و تنظیم امنیت حساب خود آگاه شوند.

1 - شخصی سازی کردن پس زمینه گفت وگوی شخصی

نرم افزار واتساپ از زمان انتشار و قرار گرفتن تحت نظارت شرکت فیسبوک تغییرات بسیاری را به خود دیده و اکنون به کاربران خود اجازه می دهد که تصویر پس زمینه گفت وگو های خود را تغییر دهند. این یعنی افراد می توانند به صورت دلخواه پس زمینه گفت وگو با یکی از دوستان خود را به شکلی خاص درآورند و تصویر والپیپر گفت وگو با همکار خود را به شکلی دیگر شخصی سازی نمایند.

این قابلیت نه تنها به زیبایی محیط رابط کاربری یاری بسیاری می نماید بلکه جلوی ارسال اشتباه پیغام ها در گفت وگو های مختلف هم می گیرد. برای انجام این کار کاربران اندرویدی باید به گفت وگوی مورد نظر رجوع نمایند و با انتخاب گزینه سه نقطه در سمت راست صفحه به لیست آن دسترسی پیدا نمایند. از آن جا با انتخاب گزینه پس زمینه یا همان Wallpaper تعویض تصویر پس زمینه گفت وگو ها امکان پذیر خواهد شد. این عمل برای گوشی های شرکت اپل هم مشابه است با این تفاوت که کاربران با گزینه پس زمینه و صدا یا همان Wallpaper & Sound روبرو خواهند شد.

2 - ارسال پیغام های موقت یا ناپدید شونده

پس از آن که نرم افزارها و پیغام رسان های مختلف قابلیت ارسال پیغام های مدت دار یا ناپدید شونده را به کاربران معرفی کردند، شرکت فیسبوک تصمیم گرفت این ویژگی را در نرم افزار خود قرار دهد و از دیگر برنامه ها عقب نماند. اکنون کاربران پیغام رسان واتساپ می توانند به سادگی برای گفت وگوهای مختلف پیغام موقت قرار دهند که پس از یک هفته به طور کلی از صفحات این پیغام رسان حذف می شوند.

افراد برای دسترسی به این قابلیت می توانند وارد گفت وگوی مورد نظر شوند و نام کاربر را لمس نمایند، در صفحه باز شده نو افراد شاهد گزینه Disappearing message یا همان پیغام های ناپدید شونده هستند. لازم به ذکر است؛ پیغام هایی که افراد پیش از استفاده از قابلیت مذکور ارسال نموده اند تحت تأثیر این ویژگی قرار نخواهند گرفت و در جای خود باقی خواهند ماند.

3 - تغییر محیط کاربری به حالت تاریک

همچون بسیاری از برنامه های دیگر، نرم افزار واتساپ هم از قابلیت برقراری حالت تاریک برای محیط کاربری خود برخوردار است. این ویژگی طی دو سال گذشته بین برنامه ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده و شرکت ها سعی دارند با ارائه این قابلیت کاربران را به استفاده از برنامه های خود در زمان های مختلف ترغیب نمایند.

ویژگی حالت تاریک باعث می گردد چشم کاربران به هنگام استفاده از برنامه در شب کمتر اذیت گردد. دارندگان گوشی های اندرویدی برای برقراری این قابلیت باید به بخش تنظیمات مراجعه نموده و وارد قسمت گفت وگو ها یا همان Chats شوند. در آن قسمت افراد با مراجعه به بخش حالت ها یا Theme می توانند گزینه مورد نظر از بین سه مورد حالت تاریک، حالت روشن و پیش فرض برنامه یکی را انتخاب نمایند. در گوشی های شرکت اپل حالت تاریک برنامه از تنظیمات مرکزی گوشی مدیریت می گردد و افراد باید با مراجعه به تنظیمات اصلی به بخش Display & Brightness رفته و تغییرات لازم را صورت دهند.

4 - اعمال سکوت بلند مدت در گفت وگو های مختلف

امکان اعمال سکوت بر روی گفت وگو های شلوغ مانند گروه ها مدت زیادی است که در واتساپ وجود دارد اما شرکت فیسبوک تصمیم گرفته تا ویژگی مورد نظر را توسعه دهد و دسترسی کاربران را با رشد روبرو کند. این مجموعه مدتی است که ویژگی ساکت کردن گفت وگو ها به صورت همیشگی را به کاربران ارائه داده و افراد می توانند با این کار دیگر اعلانی را از گفت وگو های مورد نظر خود دریافت ننمایند.

برای این کار کاربران باید به گفت وگوی مد نظر خود مراجعه نمایند و گزینه سکوت اعلان ها را فعال نمایند. این فرآیند در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS مشابه است و کاربران می توانند از 8 ساعت تا بی نهایت گفت وگوی مورد نظر خود را در حالت ساکت قرار دهند.

5 - آنالیز اندازه استفاده از حافظه داخلی گوشی

برنامه واتساپ می تواند حجم زیادی از حافظه داخلی گوشی های هوشمند را در اختیار بگیرد. این فرآیند در صورت دریافت رسانه ها و تصاویر بیشتر افزایش پیدا می نماید و ممکن است سرعت گوشی های هوشمند کاربران کند گردد. شرکت فیسبوک برای کنترل این مشکل قابلیتی را در دسترس افراد قرار داده تا نظارتی مستقیم بر روی تأثیر واتساپ بر روی حافظه داخلی خود داشته باشند. افراد با مراجعه به بخش ذخیره سازی و داده ها می توانند به قسمت مدیریت ذخیره سازی مراجعه نمایند و شاهد تأثیر این پیغام رسان بر روی گوشی خود باشند. این بخش به افراد اجازه می دهد که در صورت تمایل فایل های غیر ضروری را پاک نمایند.

6 - افزایش اندازه امنیت حساب کاربری

قابلیت افزایش امنیت حساب کاربری در حال حاضر تنها برای کاربران گوشی های iOS فعال است. افرادی که می خواهند از امنیت حساب کاربری خود مطمئن شوند می توانند برای باز کردن برنامه خود رمز های ورود با قابلیت اثر انگشت و یا سنسور تشخیص چهره بگذارند. برای این کار افراد کافی است به بخش تنظیمات وارد شوند و گزینه حساب کاربری را انتخاب نمایند. پس از آن به اشخاص باید به بخش امنیت رفته و قفل صفحه را فعال نمایند.

7 - غیر فعال کردن قابلیت اضافه شدن به گروه ها

با وجود آن که گفت وگوهای گروهی فواید خاص خود را دارند اما بعضی اوقات کاربر احتیاج دارد تا فاصله خود را در فضای مجازی با گروه های غیر ضروری حفظ کند. به همین علت شرکت فیسبوک قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده تا در صورت تمایل امکان اضافه شدن به گروه ها را مدیریت نمایند. برای این کار کاربران اندرویدی و iOS باید به بخش تنظیمات مراجعه نمایند و سپس به مدیریت حساب کاربری خود بروند. از آن جا گزینه امنیت را انتخاب نموده و به قسمت گروه ها مراجعه نمایند. در این بخش افراد می توانند با توجه به تمایلات خود قابلیت افزوده شدن به گروه را شخصی سازی نمایند.

8 - استفاده از نرم افزار واتساپ در رایانه های شخصی

کاربران و هواداران پیغام رسان واتساپ می توانند به راحتی این برنامه را به وسیله نسخه وب و یا نرم افزار آن در رایانه های شخصی استفاده نمایند. این پیغام رسان به خوبی در نسخه های رایانه های شخصی فعالیت می نماید و سرعت خوبی را به کاربران ارائه می دهد. لازم به ذکر است؛ کاربران واتساپ باید بدانند تفاوت بسیاری بین نسخه صفحات وی این برنامه با نمونه نرم افزار آن در رایانه ها وجود ندارد و آن ها باید بر اساس راحتی خود یکی از گزینه ها را انتخاب نمایند. هر دو نسخه مذکور به وسیله وبسایت رسمی واتساپ قابل دریافت هستند.

9 - شخصی سازی و پیکربندی اعلان ها

کاربرانی که از نرم افزار واتساپ به صورت روزانه استفاده می نمایند با استفاده از قابلیت شخصی سازی اعلان ها می توانند به خود یاری بزرگی نمایند. این افراد قادر خواهند بود که اعلان های مختلفی را برای کاربران متفاوت در نظر بگیرند تا بر اساس صدای ایجاد شده ضرورت پاسخگویی به گفت وگوی خود را متوجه شوند. برای این کار کافی است کاربران پس از مراجعه به تنظیمات به بخش اعلان های سفارشی رفته و تغییرات مورد نظر خود را پیاده سازی نمایند.

10 - تهیه نسخه پشتیبان از داده های واتساپ با استفاده از برنامه های Google Drive یا iCloud

برنامه واتساپ از قابلیت پشتیبان گیری قدرتمندی برخوردار است که داده های کاربران را بر روی حساب شخصی آن ها بر روی برنامه های گوگل درایو و یا آی کلاود ذخیره می نماید. این قابلیت به افراد اجازه می دهد به سادگی گوشی خود را عوض نمایند و داده های خود را نگه دارند. برای پشتیبان گیری به صورت دستی افراد باید به تنظیمات برنامه خود مراجعه نموده و به بخش پشتیبانی گفت وگو بروند. لازم به ذکر است؛ نسخه های پشتیبان به وسیله رمزگذاری بینهایت واتساپ حفاظت نمی شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1716

به "10 مورد از ضروری ترین و مهم ترین قابلیت های نرم افزار واتساپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از ضروری ترین و مهم ترین قابلیت های نرم افزار واتساپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید