آب نرسید، اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان از بین رفت

به گزارش عکس پارسی، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: متاسفانه اکنون بخشی از اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان به علت نرسیدن آب به آن ها از بین رفته است و گندم این اراضی خوراک دام و گوسفند شده است.

آب نرسید، اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان از بین رفت

به گزارش ایسنا، حسین محمدرضایی درباره اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان نسبت به نرسیدن آب به اراضی آنها، اظهار کرد: از زمانی که آب زاینده رود در نوبت سوم برای کشاورزان باز شد، دو تا سه روز آب در دریچه های آبیاری کشاورزان به علت کمبود آب قابل توزیع نبود و حجم آب بسیار پایین بود.

وی اضافه کرد: اگرچه به مرور این شرایط بهتر شد، اما متاسفانه در انتهای شبکه ها و کانال های آبیاری کشاورزان با کمبود آب روبرو شده اند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه امروز با حضور فرماندار اصفهان و بعضی مسئولان آب منطقه ای و میرآب زاینده رود بازدیدی از شرق اصفهان انجام شد، گفت: در این بازدید معین شد که متاسفانه بخشی از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم در شرق اصفهان تشنه و هنوز آبی به آن ها نرسیده است.

وی ادامه داد: اگر جریان زاینده رود حداقل دو روز دیگر ادامه یابد و حداقل تا هفتم اردیبهشت آب از سد جاری باشد، اندکی جبران حجم پایین جریان آب در این نوبت را می نماید.

محمدرضایی توضیح داد: متاسفانه اکنون بخشی از اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان به علت نرسیدن آب به آن ها از بین رفته و گندم این اراضی خوراک دام و گوسفند شده است.

وی با تاکید بر اینکه خواسته کشاورزان تداوم جریان زاینده رود است، گفت: به علت تصمیم وزارت نیرو امکان چنین کاری وجود ندارد و قرار است در سه نوبت آب به مدت ده روز برای کشت کشاورزان شرق اصفهان از سد زاینده رود باز گردد و در این فاصله جریان آب به مدت هفت روز در دریچه های آبیاری کشاورزان نباشد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان تاکید نمود: طبق توافق صنف کشاورزان، آب منطقه ای، جهادکشاورزی و استانداری اصفهان قرار است آب به مدت هفت روز در دریچه های آبیاری کشاورزان نباشد، یعنی آب از سد زاینده رود به صورت بسته و باز گردد که هفت روز بعداز قطع آب، دوباره آب در دریچه های کشاورزان جاری گردد.

وی درباره برداشت آب زاینده رود در بالادست، گفت: به گفته مسئولان آب منطقه ای اصفهان، احتمالاً دریافت حقابه کشاورزان غرب اصفهان اکنون به اتمام رسیده باشد و اکنون با کاهش دبی از سد زاینده رود در این مدت رودخانه برای کشاورزان شرق اصفهان جریان دارد.

محمدرضایی از مدیریت آب استان خواست جریان زاینده رود حداقل تا دو روز بعد از پنجم اردیبهشت ماه برای جبران کمبود آب در چند روز اول دوره ادامه یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2017

به "آب نرسید، اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان از بین رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب نرسید، اراضی زیر کشت گندم در شرق اصفهان از بین رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید