آموزش ساخت 5 مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف

به گزارش عکس پارسی، با استفاده از قاشق یک بار مصرف می توانید کاردستی های خلاقانه و زیبایی بسازید و در تزئین اتاق کودک و یا فروشگاه های وسایل کودک از آن بهره ببرید. در اینجا 5 مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف زیبا همراه با وسایل مختلف یاد داده شده است.

آموزش ساخت 5 مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف

درست کردن کاردستی با وسایل دور ریختنی علاوه بر اینکه به بازیافت وسایل و سلامت محیط زیست یاری می نماید می تواند باعث شکوفایی خلاقیت شما و افزایش آن بگردد.

در این آموزش خبرنگاران روش های ساخت کاردستی با قاشق یکبار مصرف مثل آدمک، خروس، قاب گل و حیوانات دیگر را به شما می آموزد، با ما همراه شوید.

1- درست کردن کاردستی قاب گل با قاشق یکبار مصرف

ابتدا یک صفحه چوبی به هر رنگ و مدلی که می خواهید تهیه نمایید. ما در اینجا از صفحه مثلثی سبز رنگ استفاده نموده ایم. سپس شش عدد قاشق یکبار مصرف را برداشته و سر آن ها را از دسته جدا نمایید. بعد سرانجامی سر قاشق ها را یکی یکی در وسط قاب و دور هم بچسبانید.

وقتی هر شش عدد را درکنار هم چسباندید، کمی صبر کنید تا چسب ها خشک بشوند. بهتر است برای این کار از چسب حرارتی تفنگی بهره ببرید.

بعد یک منگوله کاموایی درست کنید (آموزش درست کردن منگوله) و آن را در وسط گلبرگ ها بچسبانید. می توانید برای این بخش از هر نوع تزئین دیگری نیز بهره ببرید.

2- کاردستی با قاشق یکبار مصرف مدل خروسی

این کاردستی زیبا به سادگی ساخته می گردد. برای این کار به پارچه نمدی، مقوا، چسب و قاشق یکبار مصرف احتیاج دارید.

ابتدا روی یک پارچه نمدی سفید دو عدد دایره درست کنید و با روش دوخت دندان موشی روی نمد، دور آن را بدوزید. سپس روی مقوای سفید الگوی دو بال خروش را بکشید و ببرید. بعد با مقوای قرمز برای خروس تاج و نوک درست کنید.

حال روی یکی از دایره ها ابتدا بال های مقوایی را بچسبانید و بعد آن را روی دسته قاشق وصل کنید. بعد دایره دیگر را پشت دایره اولی روی دسته قاشق بچسبانید.

در نهایت تاج و نوک خروس را روی سر قاشق بچسبانید و با ماژیک دو چشم روی قاشق بکشید.

3- درست کردن کاردستی با قاشق یکبار مصرف مدل خرگوش

مدل اول: درست کردن این مدل کاردستی مثل درست کردن کاردستی خروس است ولی در اینجا باید با نمد سفید دو عدد گوش برای خرگوش درست کنید و بالای سر قاشق بچسبانید.

همچنین برای زیبایی بیشتر می توانید با روبان توری یک پاپیون درست کنید (روش درست کردن پاپیون) و بالای دایره بدن خرگوش بچسبانید.

مدل دوم: برای درست کردن این مدل خرگوش ها باید برای آنها لباس درست کنید. ابتدا با کاغذ سفید دو گوش برای خرگوش درست کنید و بالای سر قاشق بچسبانید و بعد با ماژیک اجزای صورت خرگوش را روی قاشق بکشید.

درست کردن لباس: مدل لباس خرگوش را مثل شماره 1 روی یک کاغذ رنگی بکشید و ببرید. بعد پشت قسمت آستین های آن یک گوش پاک کن بچسبانید و بعد لباس را زیر قسمت سر قاشق بچسبانید.

درست کردن پاپیون: برای خرگوش شماره 2 یک دستمال سفره طرح دار و یا یک کاغذ رنگی طرح دار را به شکل مستطیل در آورید. بعد آن را به حالت پلیسه دار تا بزنید و وسط آن را با نخ یا روبان محکم ببندید. سپس دو طرف کاغذ را از هم باز کنید و آن را پایین قسمت سر قاشق بچسبانید.

همچنین بخوانید: ایده های خلاقانه زیبا برای استفاده از وسایل دور ریختنی

4- درست کردن کاردستی پروانه با قاشق یکبار مصرف

ابتدا روی یک مقوای رنگی طرح یک پروانه را بکشید و دور آن را ببرید. بعد همان طرح را در سایزی حدود یک سانتی متر کوچک تر از الگوی قبلی روی یک رنگ دیگر بکشید و دور آن را ببرید. سپس الگوی کوچک را روی الگوی عظیم بچسبانید.

حال بال های پروانه را طوری روی دسته قاشق بچسبانید که ابتدای الگوی داخلی بال پروانه به سرانجامی سرقاشق بچسبد. بعد با استفاده از ساقه گل های پرز دار دو شاخک برای پروانه درست کنید و بالای سر قاشق بچسبانید.

در سرانجام با ماژیک پشت سر قاشق صورت پروانه را نقاشی کنید.

5- درست کردن کاردستی با قاشق یکبار مصرف مدل آدمک

برای درست کردن این مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف به نمد یا پارچه های رنگی دیگر، کاموا، روبان و هر نوع وسیله تزئینی پارچه احتیاج دارید.

  • برای درست کردن موهای صاف بهتر است یک منگوله کاموایی درست کنید و درون قاشق بچسبانید.
  • برای درست کردن موهای فر می توانید از پنبه بهره ببرید و آن را روی سر قاشق بچسبانید.
  • برای درست کردن لباس الگوی یک چهارم دایره را روی نمد در آورید بعد آن را دور قسمت اتصال سر و دسته قاشق بچسبانید. می توانید برای زیبایی بیشتر از با روبان پاپیون درست کنید و دور گردن آدمک ببندید.

در سرانجام با کاغذ برای آدمک چشم درست کنید و یا از چشم های آماده عروسک استفاده نمایید.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت کاردستی با رول دستمال توالت

منبع: setare.com
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1396

به "آموزش ساخت 5 مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف" امتیاز دهید

2 کاربر به "آموزش ساخت 5 مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت 5 مدل کاردستی با قاشق یکبار مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید