آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟

به گزارش عکس پارسی، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که عواملی چون سابقه خانوادگی، جنسیت و نژاد از جمله فاکتورهایی هستند که خطر ابتلا به بیماری آسم را در بچه ها افزایش می دهند.

آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، کریستین جانسون از محققان این مطالعه در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا گفت: این یافته ها به ما کمک می کند که درک کنیم چه گروه هایی از بچه ها بیشتر در معرض آسم هستند. اکنون می توان از این اطلاعات برای ایجاد عوامل تداخلی در آن دسته از بچه های که در معرض خطر قرار دارند، استفاده کنیم.

محققان اطلاعات بیش از 12 هزار کودک را که بین سالهای 1980 تا 2014 در ایالات متحده و پورتوریکو متولد شده اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و حداقل برای مدت پنج سال تحت کنترل قرار دادند.

51 درصد این بچه ها پسر و 49 درصد دختر بوده اند، همچنین 52 درصد سفید پوست و 23 درصد سیاه پوست بوده اند.

به گفته محققان میزان خطر ابتلا به آسم در بچه های که حداقل یکی از والدین آنان سابقه آسم داشته، دو تا سه برابر بیشتر از بچه ها دیگر بود و بیشتر در سن چهار سالگی این خطر وجود دارد.

همچنین بچه های با سابقه خانوادگی آسم در سنین چهار تا 14 سالگی در مقایسه با افرادی که سابقه خانوادگی ندارند، دو برابر بیشتر در معرض خطر آسم بودند.

در سنین پایین، پسران با سابقه خانوادگی آسم نسبت به دختران بیشتر احتمال دارد به این بیماری دچار شوند. اما در 14 سالگی میزان آن تقریبا یکسان است. بچه ها سیاه پوست صرف نظر از سابقه خانوادگی بیشترین میزان خطر ابتلا به آسم را داشتند.

هرچند، در حالیکه میزان ابتلا به آسم در بچه ها سیاه پوست در دوران پیش از دبستان بسیار بیشتر از بچه ها سفیدپوست است این میزان در بچه ها سیاه پوست پس از 9 سالگی کاهش پیدا می کند اما در مورد بچه ها سفیدپوست این احتمال در اواخر دوران کودکی افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیسن نت، از هر 12 کودک آمریکایی یک نفر به بیماری آسم دچار است که موجب خس خس سینه، مشکل در تنفس و سرفه شده و می تواند با آسیب دائمی ریوی همراه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1611

به "آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید