اتحادیه اروپا: شرایط در مرز یونان غیرقابل قبول است

به گزارش عکس پارسی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که شرایط در مرز یونان غیرقابل قبول بوده و ترکیه نباید تشویق کننده حرکت مهاجران به سوی اتحادیه اروپا باشد.

اتحادیه اروپا: شرایط در مرز یونان غیرقابل قبول است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به ترکیه گفت که شرایط در مرز با یونان غیر قابل قبول بوده و ترکیه نباید تشویق کننده تحرک بیشتر مهاجران به سوی مرز کشورهای اتحادیه اروپا باشد.

وی که پس از ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آنکارا صحبت می کرد، گفت که ملاقاتش با اردوغان مفید و طولانی بوده است.

دولت ترکیه از روز آدینه مرزهایش به سوی یونان و بلغارستان را باز نموده و خاطرنشان کرد جلوی حرکت پناه جویان سوری به سمت مرزهای اروپا را نخواهد گرفت.

در پی بالا دریافت درگیری های لفظی میان آتن و آنکارا، نخست وزیر یونان، ترکیه را قاچاقچی رسمی مهاجران به اتحادیه اروپا خطاب کرد.

سازمان عفو بین الملل درخصوص نحوه برخورد یونان با مهاجران خاطرنشان کرد اقدامات غیرانسانی آتن، مصداق خیانت یونان به مسئولیت های حقوق بشری بوده و جان مردمانی که از خشونت گریخته اند به خطر می اندازد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 775

به "اتحادیه اروپا: شرایط در مرز یونان غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: شرایط در مرز یونان غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید