احتمال بازنگری فرمول محاسبه ضریب توانگری اقتصادی شرکت های بیمه

به گزارش عکس پارسی، معاون بیمه دی با اشاره به اهمیت توانگری اقتصادی در بعضی مناقصه های بزرگ بیمه ای از احتمال بازنگری در فرمول محاسبه این ضریب اطلاع داد.

احتمال بازنگری فرمول محاسبه ضریب توانگری اقتصادی شرکت های بیمه

محمد مهدی عزیزی امیری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه توانگری اقتصادی در راستای کسب اطمینان بیشتر از ایفای تعهدهای شرکت های بیمه در قبال بیمه گذاران تعریف شده است، اظهار کرد: ارزیابی این ضریب در جهان فرمول های مختلفی دارد که در ایران نیز با فرمول خاصی محاسبه می گردد.

به گفته وی، صاحب نظران انتقاداتی به سیستم فعلی ارزیابی توانگری اقتصادی بیمه ها دارند که احتمالا این فرمول مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون فنی بیمه دی ادامه داد: بعضی می گویند که ضریب توانگری اقتصادی یک عدد است و همه جنبه ها را در بر نمی گیرد و باید تغییراتی در آن ایجاد گردد که بیشتر این افراد مدیران عامل بیمه هایی هستند که خودشان مالک نیز هستند.

به گفته عزیزی امیری، مهم تر از ضریب توانگری اقتصادی، بحث رتبه بندی شرکت های بیمه است که ضریب توانگری اقتصادی نیز در ذیل آن دیده می گردد و در همه جای جهان نیز به همین شکل است.

وی اضافه نمود: بحث توانگری اقتصادی که اکنون روی آن تمرکز شده، ممکن است در سال های آینده چندان اهمیت نداشته باشد، اما به هر حال از این جهت که شرکت ها تا چه اندازه بیمه گذاران خود را برای پرداخت خسارت مطمئن نمایند، اهمیت دارد.

این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه ضریب توانگری اقتصادی چه در بخش بیمه گری، چه سرمایه و بازار برای شرکت ها مهم است، گفت: این ضریب بین شرکت ها در بازار رقابت نوعی رنکینگ به حساب می آید.

عزیزی امیری درباره شرایط انعقاد قراردادهای بزرگ با شرکت های بیمه، اظهار کرد: ممکن است شاخص اول این شرکت ها توانگری اقتصادی باشد و معمولا هم اینطور بود که بستگی دارد در کدام قسمت باشد؛ چرا که در بحث بیمه های ثالث، بدنه و درمان ممکن است خیلی تاثیرگذار نباشد، اما در مناقصه های بزرگ، خود بیمه گذار شرایطی را اعلام می نماید که برای مثال توانگری شرکت باید در سطح 1 یا 2 باشد.

وی اظهار داشت: این موضوع در همه مناقصه ها صادق نیست، اما بخش بزرگی از بیمه گذاران بزرگ این شرایط را ملاک قرار می دهند و ممکن است در بخش بازار نیز یک مزیت رقابتی باشد.

به گزارش خبرنگاران، توانایی شرکت های بیمه در پرداخت خسارت ها نسبت به سرمایه ای که دارند را توانگری اقتصادی می نامند. بالا بودن ضریب توانگری شرکت های بیمه نشان از آن دارد که این شرکت ها بیمه نامه های خود را به درستی صادر و خسارت را به درستی پرداخت می نمایند و سایر موارد را نیز به خوبی در نظر می گیرند تا بتوانند از عهده پرداخت خسارت های خود برآیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 631

به "احتمال بازنگری فرمول محاسبه ضریب توانگری اقتصادی شرکت های بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازنگری فرمول محاسبه ضریب توانگری اقتصادی شرکت های بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید