اخذ مجوز جراحی انسانی سامانه جراحی از راه دور تا سال دیگر

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم اولین جراحی رباتیک از راه دور روی حیوان که در مرکز مهارت های پیشرفته بالینی بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار گردید، در جمع خبرنگاران گفت: این یکی از اتفاقات خوب بیمارستان امام خمینی (ره) بوده که در کنار آن درمان های جدید قابل توسعه هستند.

اخذ مجوز جراحی انسانی سامانه جراحی از راه دور تا سال دیگر

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر این جراحی در دو بیمارستان امام خمینی (ره) و سینا از راه دور روی حیوان به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: این امر آغاز یک حرکت عظیم و نوآوری جدید در حوزه جراحی است و امیدوارم هر چه زودتر به مرحله توسعه انسانی برسد.

ستاری در مورد سامانه جراحی از راه دور گفت: این ربات در جهان به عنوان ربات های داوینچی مطرح بوده که چندسالی می گردد به فراوری رسیده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ربات ساخته شده در این شرکت دانش بنیان اکنون در حال اخذ تاییدیه های حیوانی است تا در فاز انسانی مورد استفاده قرار گیرند.

ستاری گفت: جراحی رباتیک قابلیتهای زیادی دارد و با دقت بالایی انجام می گیرد. همچنین با استفاده از این ربات خطاهای انسانی و لرزش دست به شدت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه همچنین با این دستگاه فاصله بین جراح و کیس جراحی مهم نیست، گفت: جراح می تواند از هزاران کیلومتر عمل جراحی را انجام دهد و این موضوع در بسیاری از موارد که نمی توان بیمار را جابجا کرد اهمیت بالایی خواهد داشت.

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه این دستگاه کامل در داخل ساخته شده گفت: تا یک سال آینده تاییدیه های فنی در مورد تست حیوانی دستگاه اخذ می گردد و در مراکز جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

سعید سرکار نیز در همین رابطه به خبرنگاران گفت: این سامانه جراحی رباتیک از راه دور از سال 92 مورد توجه خاص و حمایت معاونت علمی و فناوری بوده است و پیگیری پیشرفت این ربات به صورت شخصی از سوی دکتر ستاری باعث دلگرمی بود.

سرکار ادامه داد: اکنون این سامانه در بیمارستان های امام خمینی (ره)، سینا و شریعتی نصب شده است.

دبیر ستاد نانو فناوری اضافه نمود: ربات جراحی از راه دور در راستای آموزش و تست های حیوانی در این بیمارستانها مستقر شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای استقرار در بیمارستان ها با همکاری بخش های مهندسی، توسعه یافته است گفت: باید سعی کنیم در کشور بیشتر روی موضوعات این چنینی که حاصل چندین فناوری یا فناوریهای همگرا است تمرکز کنیم.

به گفته سرکار، جراحی امروز از بیمارستان سینا با فاصله هفت کیلومتر در بیمارستان امام خمینی (ره) با همکاری یک اپراتور بدون هیچ چشم داشتی انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1654

به "اخذ مجوز جراحی انسانی سامانه جراحی از راه دور تا سال دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مجوز جراحی انسانی سامانه جراحی از راه دور تا سال دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید