ارزیابی 2 کارگردان از کیفیت برگزاری سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران/خراسان رضوی 2 کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای نمایش های شان در سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از نبود بلیت فروشی و سالن نمایش مناسب به عنوان 2 مشکل اصلی برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر خراسان رضوی یاد کردند.

ارزیابی 2 کارگردان از کیفیت برگزاری سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

سپهر ملاحسینی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای نمایشش به نام عبدالله در سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی که با فرید قادری به صورت مشترک نویسندگی و کارگردانی کار را بر عهده داشته اند، در رابطه با ارزیابی خود از برگزاری این دوره از جشنواره اظهار کرد: جشنواره سال جاری نسبت به سال پیش خیلی بهتر شده بود. سال پیش من به عنوان بازیگر در این جشنواره حضور داشتم که به صورت مجازی برگزار گردید و فیلم تمام اجراها باید برای جشنواره ارسال می شد. به همین علت در جشنواره سال گذشته جایزه ای به برگزیدگان اعطا نشد. خوشبختانه سال جاری جشنواره حضوری برگزار گردید و حس و حالی که از وجود مخاطب در سالن های نمایش پدید می آمد که لازمه تئاتر هم هست، هم به مخاطبان و هم به بازیگران منتقل شد.

وی اضافه نمود: با این حال اصلی ترین مسئله ای که در جشنواره سال جاری دیده شد، نبود سالن های نمایش بود. سالن استاد نوری برای اجرای نمایش سالن بسیار ایده آل و خوبی است اما متاسفانه سالن دیگری در این شهر به خوبی این سالن پیدا نمی گردد. بعلاوه سالن های پردیس تئاتر مستقل در اختیار اجرای نمایش ها نیست. به نظر من مهم ترین مشکل این جشنواره علی رغم نکات مثبت زیاد کمبود سالن های اجرا بود.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در مورد نیازهایی که به عنوان یک جوان تئاتری احساس می نماید، گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین نیازهای تئاتر این شهر برخورداری از یک سالن تئاتر مخصوص اجراهای دانشجویی است. دانشجویان تئاتر باید تجربه نمایند چون هنرمند می خواهد تجربه کند. در این میان حتی ممکن است نمایش او فروشی نداشته باشد و شکست بخورد. برای من به عنوان یک جوان که در این حوزه فعالیت می کنم، چنین شرایطی فراهم نیست تا تجربه های خود را بتوانم به نمایش بگذارم. از طرف دیگر یک دانشجوی تئاتر از پس هزینه های سالن های پردیس تئاتر مستقل مشهد برنمی آید و همین موضوع باعث می گردد نتواند هنر خود را به نمایش بگذارد.

دوباره بابت اجراهای مان هزینه ای دریافت نکردیم

فرید قادری، دیگر نویسنده و کارگردان این نمایش، در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نبود بلیت فروشی در جشنواره تئاتر استانی سال جاری بیان نمود: ای کاش جشنواره سال جاری بلیت اجراها را می فروخت و هزینه را به گروه های نمایش جشنواره می داد. در این دوره اجراها رایگان بود و بلیت فروشی هم صورت نگرفت و ما باز هم هزینه ای بابت اجراهای مان دریافت نکردیم. بعلاوه جشنواره این دوره در این زمینه اندکی بی نظمی داشت که در زمان اجرای نمایش ها این بی نظمی به چشم می آمد.

وی با بیان اینکه گروه نمایش ما دانشجویی و جوان است، اضافه نمود: ما این نمایش را با هدف حضور در جشنواره استانی آماده کردیم و یک ماه و نیم هم برای آن تمرین داشتیم. تعداد افراد گروه ما زیاد است و یکی از معضلات ما در تمرینات همین مساله بود. به علت بیماری کرونا مجبور بودیم در هر جلسه از تمرین با بخشی از اعضای گروه تمرین کنیم تا از این ویروس در امان بمانیم.

به گزارش خبرنگاران سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از هشتم تا سیزدهم آذر ماه با حضور 15 گروه نمایشی به صورت غیر متمرکز در سطح استان برگزار گردید و در انتها با انتخاب هیات داوران سه نمایش درخشش صبحگاهی سیاره ناهید، هملتک و خون مردگی از این جشنواره به عنوان نمایندگان استان خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1874

به "ارزیابی 2 کارگردان از کیفیت برگزاری سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی 2 کارگردان از کیفیت برگزاری سی ویکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید