فضای تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان را فراهم نموده که مردم در خانه و به تنهایی فیلم ببینند

به گزارش عکس پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- یک منتقد باسابقه سینما برگزاری آنلاین (برخط) رویدادهای سینمایی را بهترین راه برای حفظ و بقای آنها در روزهای قرنطینه و کرونا دانست.

فضای تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان را فراهم نموده که مردم در خانه و به تنهایی فیلم ببینند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ گلمکانی دبیر شورای نویسندگان ماهنامه سینمایی فیلم برگزاری آنلاین چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت را استفاده از امکان موجود در شرایط کرونا دانست و گفت: اگر جشنواره ای سینمایی نمی تواند در شرایط کرونا به شکل حضوری برگزار گردد، باید از امکان برگزاری آنلاین استفاده کند، حتی اگر تاثیرش از برگزاری حضوری آن کمتر باشد.

وی ادامه داد: فیلم دیدن، هم می تواند جمعی باشد و هم فردی. گرچه سینما رفتن به عنوان یک آیین جمعی شناخته شده است و خیلی ها معتقدند که تماشای فیلم به شکل دسته جمعی تاثیر بیشتری دارد، اما سال هاست خیلی از سینمادوستان در خانه فیلم نگاه می نمایند. فضای تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان را فراهم نموده که مردم در خانه و به تنهایی فیلم ببینند. برای همین سینما رفتن نسبت به گذشته کمتر شده، اما جشنواره شرایطش فرق می نماید.

کارگردان مستند گنگ خواب دیده ادامه داد: جشنواره اصولاً آیینی جمعی است و یکی از خاصیت هایش این است که علاقه مندان و دست اندرکاران سینما در جشنواره باهم به شکل حضوری و رودررو دیدار نمایند.

دبیر شورای نویسندگان ماهنامه فیلم با تاکید بر این که الان در شرایط اضطراری و پیش بینی نشده هستیم، یادآور شد: در این شرایط کرونایی یا باید فعالیت های هنری و جشنواره ای به طور کلی تعطیل شوند یا از امکان موجود استفاده کنیم، حتی اگر تاثیر مطلوب و صد در صدی نداشته باشد. در خصوص سینما هم اینطور است که خیلی ها می گویند اکران آنلاین به درد نمی خورد و باید فیلم در سینما نمایش داده گردد، اما خب نمی گردد.

این منتقد باسابقه در سرانجام گفت: همه قبول دارند که اکران سینمایی بهتر است و اکران آنلاین تاثیر، خاصیت و درآمد اکران پرده ای را ندارد، اما چه کار می گردد کرد؟ در این شرایط کسی مقصر نیست. زندگی ادامه دارد و باید از امکان موجود استفاده کرد. بنابراین اگر یک جشنواره سینمایی نمی تواند در شرایط کرونا به شکل حضوری برگزار گردد، باید از امکان برگزاری آنلاین برای آن استفاده کرد، حتی اگر تاثیرش از برگزاری حضوری بسیار کمتر باشد.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 18 تا 25 آذرماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1300

به "فضای تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان را فراهم نموده که مردم در خانه و به تنهایی فیلم ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان را فراهم نموده که مردم در خانه و به تنهایی فیلم ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید