باب زنگی؛ مرتفع ترین روستای کشور

به گزارش عکس پارسی، تمامی نقاط کشورمان از نظر گردشگری حائز اهمیت هستند و گردشگران را به سمت خود جذب می نمایند. روستاها از جاذبه های طبیعی بسیاری برای جذب گردشگر برخوردار هستند.

باب زنگی؛ مرتفع ترین روستای کشور

روستای باب زنگی با 3300 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین روستای کشور است.

روستای باب زنگی در بخش راین شهرستان کرمان قرار گرفته است. از جاذبه های گردشگری دیگر بخش راین شهرستان کرمان (یکی از شهرستان های استان کرمان) می توان به ارگ راین، کوه هزار، چنار های هزار ساله و دهانه های آتشفشانی و چشمه های آب معدنی اشاره نمود.

کوه هزار با ارتفاعی بالغ بر 4501 متر بلندترین قله استان کرمان است. این کوه به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون با نام هزار شناخته می گردد.

کوه هزار در اطراف روستای باب زنگی قرار گرفته است؛ از روستا های دیگر اطراف کوه هزار می توان به ظهرود بالا، ظهرود پایین، خالق آباد و خیرآباد اشاره نمود.

آبشار راین در دل کوه هزار قرار گرفته است. این آبشار که با نام زر رود هم شناخته می گردد از ریزش رودخانه ای که سرچشمه هایش از ارتفاعات بالادست و از دل دامنه ها و دیواره های برف گیر هزار جریان می گیرد، شکل گرفته است.

توصیه ما به شما این است که در زمان گردش در طبیعت و بهره بردن از زیبایی های محیط زیست اطرافتان به قوانین طبیعت احترام بگذارید و با این کار تداوم زندگی بشری را تضمین کنید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 434

به "باب زنگی؛ مرتفع ترین روستای کشور" امتیاز دهید

4 کاربر به "باب زنگی؛ مرتفع ترین روستای کشور" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باب زنگی؛ مرتفع ترین روستای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید