تأکید کاخ سفید بر حفظ تحریم ها علیه کره شمالی

به گزارش عکس پارسی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا با رد بعضی گزارش ها در مورد کاهش تحریم های کره شمالی گفت که موضوع کاخ سفید حفظ تحریم ها علیه پیونگ یانگ است.

تأکید کاخ سفید بر حفظ تحریم ها علیه کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایالات متحده پس از گزارشی مبنی بر ادامه مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت کاهش تحریم های کره شمالی، بر موضع خود مبنی بر حفظ تحریم ها علیه این کشور تاکید نمود.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده گفت که آمریکا به تحریم های کره شمالی، کوشش در سطح سازمان ملل متحد و دیپلماسی با کشورهای همسایه کره شمالی در منطقه ادامه خواهد داد.

پیشتر رسانه ها گزارشی مبنی بر این منتشر کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال آنالیز اقداماتی برای کاهش تحریم های کره شمالی و ارسال یاری های بشردوستانه به علت شیوع کرونا در این کشور است.

این در حالی است که مارک فیتز پاتریک معاون اسبق معاون وزیر خارجه آمریکا در امور منع توسعه سلاح های اتمی گفت که در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر مساله تحریم های کره شمالی اختلاف وجود دارد و ایالات متحده و متحدان اروپایی از تحریم های حمایت می نمایند در حالی که چین و روسیه مخالف هستند.

این در حالی است که وزیر اتحاد کره جنوبی اخیرا ضمن درخواست برای از سرگیری زودهنگام مذاکرات با کره شمالی تاکید نمود که گفت وگو تنها راه رسیدن به اهداف است.

لی اینانگ وزیر اتحاد کره جنوبی در سخنرانی افتتاحیه مجمع جهانی کره برای صلح، این درخواست را بیان کرد و بعلاوه از کره شمالی خواست تا در خصوص همکاری های بین دو کُره در زمینه های بشردوستانه مذاکره کند.

لی گفت: حتی بدون وجود شرایط مناسب برای گفت وگو، کره جنوبی، کره شمالی و ایالات متحده باید ابتدا مسیرهای ارتباطی خود را باز نمایند، دور هم بنشینند و مذاکرات را از سر بگیرند زیرا گفت وگو تنها راه رسیدن به اهداف مورد نظر آنها است.

وی اضافه نمود: میز مذاکرات هرگز دور نیست و هیچ راهی برای ایجاد اعتماد اساسی وجود ندارد که بتواند خصومت طولانی مدت را به وسیله گفت وگو رفع کند.

مذاکرات اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ از زمانی که نشست هانوی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بدون توافق در سال 2019 به سرانجام رسید، همچنان در بن بست قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1739

به "تأکید کاخ سفید بر حفظ تحریم ها علیه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید کاخ سفید بر حفظ تحریم ها علیه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید