چین محور اصلی سخنرانی بایدن در نشست سران گروه 7

به گزارش عکس پارسی، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار در نشست رهبران گروه 7 که امروز آدینه به صورت مجازی برگزار می گردد، شرکت خواهد نمود.

چین محور اصلی سخنرانی بایدن در نشست سران گروه 7

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میخواهد برای نخستین بار در نشست مجازی رهبران گروه 7 شرکت نموده و درباره طرح های مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا، بازگشایی اقتصاد جهانی و مقابله با چالش های ایجاد شده از سوی چین، مذاکره کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش نشست رهبران گروه 7 در حالی برگزار می گردد که بحران شیوع ویروس کرونا تا به امروز جان بیش از 2.4 میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته و اقتصاد جهانی را با بدترین بحران از زمان رکود عظیم 2008 روبرو نموده و زندگی میلیاردها نفر از مردم را مختل نموده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در اظهاراتی تاکید نمود: بایدن بر روی پاسخ و واکنش جهانی به پاندمی کرونا تمرکز خواهد نمود، از جمله فراوری و توزیع و عرضه واکسن.

وی در ادامه اضافه نمود: بایدن همچنین درباره رونق اقتصاد جهانی از جمله اهمیت حفظ تدابیر حمایتی از اقتصاد از سوی کشورهای صنعتی برای دستیابی به رونق پایدار، مذاکره خواهد نمود. بایدن همچنین میخواهد با رهبران سایر کشورهای گروه 7 درباره اهمیت نقش جهانی این کشورها برای مقابله با چالش های مالی از جمله چالش هایی که از سوی چین ایجاد شده، مذاکره و رایزنی کند.

نشست گروه 7 یک فرصت و شانس عظیم برای جو بایدن است تا تعامل مجدد ایالات متحده با جهان و موسسات جهانی را اعلام کند؛ آن هم پس از 4 سال دوره ریاست جمهوری پرتنش دونالد ترامپ با متحدان و شرکای نزدیک آمریکا و سازمان های بین المللی.

علاوه بر بایدن، نشست مجازی رهبران گروه 7 شاهد حضور یک چهره جدید دیگر خواهد بود، ماریو دراگی نخست وزیر جدید ایتالیا. دراگی تجربه و شهرت زیادی در بانک مرکزی اروپا در بحبوحه بحران بدهی منطقه یورو دارد.

بریتانیا که ریاست دوره ای گروه 7 را بر عهده دارد و می خواهد پس از برگزیت نشان دهد که همچنان در عرصه بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارد، از اعضای این گروه خواهد خواست تا برای تسریع فرایند فراوری واکسن کرونا در 100 روز آینده کوشش نمایند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مایل به بازسازی روابط مستحکم با بایدن است، این در حالی است که رئیس جمهور فعلی آمریکا پیش از این هرگز از برگزیت حمایت ننموده است.

دولت بایدن اخیرا وعده داده است تا 4 میلیارد دلار برای برنامه فراوری واکسن کرونا برای کشورهای فقیر اختصاص دهد.

چین هم یکی از موضوعات مهم این نشست خواهد بود. بایدن در نخستین سخنرانی مهم سیاست خارجی اش، چین را جدی ترین رقیب برای ایالات متحده خوانده است.

بایدن پیش از این درباره چین گفته است: ما با آزار و اذیت های مالی چین مقابله خواهیم کرد، با اقدامات تجاوزکارانه اش مقابله می کنیم تا چین را به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر، مالکیت معنوی و رهبری جهان جوابگو کنیم.

گروه 7 شامل کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا در مجموع 40 تریلیون دلار از فراوری ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند که این رقم معادل حدود 50 درصد کل فراوری مالی جهان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1448

به "چین محور اصلی سخنرانی بایدن در نشست سران گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین محور اصلی سخنرانی بایدن در نشست سران گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید