تدوین هفت برنامه اشتغال زایی برای شهرهای ایران

به گزارش عکس پارسی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها در شهرها اقدام به تدوین هفت برنامه نموده که مبحث بازآفرینی شهری یکی از این برنامه ها است.

تدوین هفت برنامه اشتغال زایی برای شهرهای ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد باقر نوبخت صبح امروز در مراسم شروع عملیات اجرایی مجموعه هفت باغ سنندج اظهار کرد: این مجموعه با سیاست های کلی و برنامه های دولت هماهنگی و همپوشانی لازم را دارد و می تواند در کنار ارتقای مباحث فرهنگی و بازآفرینی شهری، اشتغال زایی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه نمود: با فراهم کردن زیرساخت های شهری علاوه بر کاهش دغدغه های شهروندان زمینه برای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری هم فراهم می گردد لذا در این راستا برنامه های تعریف شده دولت برای هر استان چند بعدی است و در کنار دیگر اهداف مبحث اشتغال نیز دنبال می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: دولت برای هر شهر، هفت طرح را پیگیری می نماید که بازآفرینی شهری از جمله این طرح هاست و از شهرهایی که چنین طرح هایی را دارند انتظار ارائه طرح عملیاتی داریم چرا که اعتبار لازم در صورت ارائه برنامه تعیین و تدوین شده تخصیص داده می گردد.

نوبخت اضافه نمود: در چند سال گذشته تبصره 18 را در قالب لایحه بودجه ارائه نموده ایم که تبصره ویژه ای است و با یاری دریافت از تبصره 14 منابعی برای اشتغال اختصاص یافته است.

وی از پروژه ایجاد هفت باغ در سنندج به عنوان ایده ای مناسب یاد کرد و از مجریان این طرح خواست که طراحی و برآوردهای لازم را انجام دهند تا در زمره طرح های مورد حمایت این سازمان قرار گیرد.

طرح پیشنهادی مجموعه هفت باغ، 34 هکتار وسعت دارد و انبار قدیمی غله سنندج، قبرستان تاریخی تایله این شهر و چند ساختمان قدیمی ادارات در خیابان اکباتان و بلوار ارشاد این شهر را در بر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1420

به "تدوین هفت برنامه اشتغال زایی برای شهرهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین هفت برنامه اشتغال زایی برای شهرهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید