تصاویر ، ساخت دستگاه تنفس مصنوعی بومی توسط متخصصان سوریه

به گزارش عکس پارسی، کارشناسان سوری در مدت زمان کوتاهی پیروز شدند دستگاه تنفس مصنوعی را بسازند تا از آن در بیمارستان های این کشور استفاده شود.

تصاویر ، ساخت دستگاه تنفس مصنوعی بومی توسط متخصصان سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتاق صنایع حلب از ساخت یک دستگاه تنفس مصنوعی ساخت داخل در سوریه خبر داد.

این دستگاه امل (امید) نام دارد که یک تیم تکنسین و فنی متخصص سوری در حلب، آن را ساخته اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کارشناسانی که این دستگاه را از نزدیک مشاهده کرده اند، گزارش داد، این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاههایی است که در زمینه، تنفس مصنوعی، در سوریه ساخته شده است.

فارس شهابی رئیس اتحادیه اتاق صنایع سوریه می گوید، ساخت این دستگاه، به صورت انحصاری نخواهد بود و همه شرکتها می توانند از این دستگاه، نمونه برداری کنند؛ زیرا، زمان کنونی، مستلزم همبستگی و همگرایی است.

این دستگاه می تواند بخشی از نیازهای سوریه را در زمینه پزشکی مرتفع سازد. بخش بهداشت و درمان سوریه، تحت تأثیر شدید تحریمهای ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفته است و بسیار آسیب دیده است.

شهابی می گوید که این دستگاه، کپی نمونه های خارجی نیست و در آن، از مهندسی معکوس استفاده نشده ، بلکه ایده ساخت این دستگاه، متعلق به یک تیم متخصص است.

خیر الدین طرشة که ناظر بر ساخت این دستگاه بوده است، می گوید: مشکل ما، نبود، قطعات بود که به آن دسترسی نداشتیم، ولی به خاطر روشهای ابتکاری و تجربه علمی که اعضای تیم داشتند، توانستیم از قطعات جایگزین استفاده کنیم.

طرشه با بیان اینکه استفاده از این دستگاه، صرفا مخصوص بیماران مبتلا به کرونا نیست، تأکید کرد، از این دستگاه می توان برای سایر اغراض استفاده کرد و نیاز روزافزون به این دستگاه، باعث شد که کارشناسان سوری به سمت ساخت این دستگاه حرکت کنند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 922

به "تصاویر ، ساخت دستگاه تنفس مصنوعی بومی توسط متخصصان سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، ساخت دستگاه تنفس مصنوعی بومی توسط متخصصان سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید